BMW i Rimac ogłaszają długoterminowe partnerstwo w zakresie akumulatorów
Celem współpracy jest udoskonalenie technologii akumulatorowych oraz wzbogacenie portfolio BMW o nowoczesne e-osie, w tym zaawansowane rozwiązania elektroniczne i oprogramowanie. Przełomowe technologie są projektowane, konstruowane i produkowane przez Rimac we własnym zakładzie.
W labiryncie korporacyjnych sojuszy
Współpraca między BMW a Rimac wpisuje się w rozbudowane relacje korporacyjne. W spółce Bugatti-Rimac Porsche posiada 45% udziałów. Tym samym Volkswagen, będący właścicielem Porsche, staje się pośrednio powiązany z jednym ze swoich głównych konkurentów na rynku, czyli BMW. Ten niebanalny układ korporacyjny uwypukla, jak w świecie motoryzacji przeplatają się interesy wielkich graczy dążących do technologicznej supremacji.
Ku masowej produkcji
Znaczącym elementem tej współpracy jest rola odgrywana przez technologiczny kampus Rimaca. To tutaj, w sercu innowacyjności, Rimac przechodzi transformację od niszowego dostawcy rozwiązań o wysokiej wydajności do dostawcy rozwiązań na masową skalę, co pozycjonuje go jako kluczowego gracza na rynku. To świadczy o ogromnym potencjale i zaufaniu, jakie BMW pokłada w możliwościach technologicznych Rimaca.
Co dalej?
Chociaż detale dotyczące tej współpracy zostaną ujawnione dopiero na jej późniejszym etapie, już teraz wiadomo, że ma ona wielki potencjał kształtowania przyszłości elektromobilności. Oczekuje się, że kolejne ogłoszenia dostarczą więcej informacji na temat kierunków rozwoju i szczegółowych planów realizacji tej ambitnej kooperacji.
Ogłoszenie współpracy między BMW a Rimac podkreśla dążenie obu firm do innowacji i przodowania w technologiach akumulatorowych oraz ilustruje złożoność i dynamikę współczesnego przemysłu motoryzacyjnego. W tej nieustannie ewoluującej branży sojusze takie jak związek BMW z Rimacem są kluczem do rozwoju nowych technologii zdolnych napędzać przyszłe generacje samochodów elektrycznych.
Komentarze