Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
    • APPLE
    • AUDI
    • BENTLEY
    • BYD
    • BMW
    • CADILLAC
    • CHEVROLET
    • DELOREAN
    • DODGE
    • FERRARI
    • FISKER
    • FORD
    • HUMMER
    • HYUNDAI
    • LINCOLN
    • LUCID
    • MERCEDES
    • NISSAN
    • POLESTAR
    • RENAULT
    • RIMAC
    • RIVIAN
    • TESLA
      • Tesla Model S
      • Tesla Model 3
      • Tesla Model X
      • Tesla Model Y
      • Tesla Roadster
      • Tesla Cybertruck
      • Tesla Semi
    • TOYOTA
    • VOLKSWAGEN
    • VOLVO
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody Elektryczne SAMOCHODY ELEKTRYCZNE TESLA

Tesla… król opłacalności!

przez Mariusz Majkut
9 marca 2023
w Bez kategorii
Czas czytania: 4 min
0
Tesla… król opłacalności!

Faktem jest że Tesla zdobywa rynek szturmem, i to na wielu różnych kontynentach. Dlaczego przychodzi jej to z taką łatwością? To niełatwe pytanie i ma wiele odpowiedzi.

Wyśmiewana jeszcze w 2012 roku Tesla, nie bacząc na przeciwności losu i widmo wielokrotnego bankructwa, po prostu skupiła się na swoich celach i nie oglądała się na konkurencję. Konkurencję która wiele razy wieszczyła rychły koniec amerykańskiego producenta który produkuje zabawki na baterie dla bogatych. Coś w tym było, bo rzeczywiście Tesla Model S była droga i kupowali ją głównie bogaci, jednak nie była ona ani trochę zabawką.

Zobacz również

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

Jedna karta… jedna apka!

Tesla od początku starała się jak najwięcej ze swoich aut produkować sama i choć na początku korzystała z usług dostawców zewnętrznych z czasem zaczęła radzić sobie coraz lepiej wykonując coraz większą liczbę podzespołów swoich aut w swoich własnych fabrykach. Dlaczego akurat tak zrobiła i co to dało Tesli?

Porównując Teslę do innych producentów, firma zarządzana przez Elona Muska ma najwyższe marże w branży, sięgające w niektórych wypadkach nawet 30%. Taka marża nie jest osiągalna dla żadnego innego producenta. Analitycy rynku motoryzacyjnego twierdzą nawet, że niektórzy producenci jadą z rozpędu i produkują EV na których mało tego że nie zarabiają to jeszcze tracą, mając tak zwaną ujemną marżę.

Własna produkcja baterii to klucz do sukcesu i niskich kosztów…
Tesla oszczędza również na wielkich prasach zwanych Giga Press

Dlaczego to tak wygląda?

W niedawnym artykule dla magazynu Forbes , dyrektor generalny firmy PerceptIn zajmującej się inteligentną robotyką, Dr Shaoshan Liu napisał o ewolucji modelu łańcuchów dostaw IEV (Inteligentne Auta Elektryczne) w ciągu ostatniej dekady. Artykuł jest najnowszym z serii autorstwa Dr Liu, który omawia, czym są IEV, jak można na nich zarabiać i jakie ich rodzaje istnieją.

Dr Liu ogólnie opisuje pojazdy IEV jako platformy samochodowe z dodatkowymi inteligentnymi możliwościami w porównaniu z tradycyjnym pojazdem z silnikiem spalinowym (ICE). Możliwości te mogą obejmować wiele koncepcji wprowadzonych przez Teslę, w tym scentralizowaną architekturę elektryczną/elektroniczną (architektura E/E), łatwą do aktualizacji platformę, nacisk na dane pojazdu oraz wystarczającą moc obliczeniową, aby umożliwić automatyczną jazdę.

Jak szacuje Dr Liu, jeszcze pięć lat temu opracowanie nowego modelu auta elektrycznego kosztowało około miliard dolarów. Dzięki wysiłkom takich firm jak między innymi Tesla, która zmieniła kompletnie podejście do łańcucha dostaw, obecnie koszt nowego modelu to około dwieście milionów dolarów. Nie wykluczone że nowo opracowywane platformy na których będą budowane przyszłe EV jeszcze bardziej wpłyną na obniżenie tego kosztu.

Inni producenci jak na przykład chiński BYD dokładnie wzoruje się na rozwiązaniach stosowanych przez Teslę, co przynosi pozytywne wyniki jeśli chodzi zarówno o wydajność produkcji jak i zyskowność. Starzy producenci niestety bardzo opornie podchodzą do tematu. Wszystko idzie u nich bardzo powoli i zmiany są wprowadzane w żółwim tempie, co niestety przekłada się na to, że na niektórych autach elektrycznych producenci mają bardzo niską marżę, lub nie mają jej wcale.

Można narzekać i psioczyć na Teslę, bo absolutnie nie jest to idealna firma, tak jak nie idealne są jej samochody. Jednak sytuacja bliźniaczo przypomina tą z firmą Apple, która to wprowadzając pierwszego Iphona była wyśmiewana przez konkurencję typu Motorolla czy Nokia. Dziś Iphony sprzedają się wręcz rewelacyjnie a wspomniane konkurencyjne firmy praktycznie nie istnieją, porównując ich sprzedaż do sprzedaży Apple. Z Teslą jest podobnie. Wprowadza na rynek coś co daje powiew świeżości na skostniałym motoryzacyjnym podwórku, a klienci właśnie tego pragną. Czegoś nowego i nietypowego, nawet jeśli będą mieli z autami Tesli większe lub mniejsze kłopoty i tak chcą nimi jeździć. Tak to wygląda, czy się to krytykom firmy Muska podoba czy nie. Takie są fakty. Oczywiście na szczęście nie wszyscy użytkownicy aut chcą jeździć Teslą, i bardzo dobrze, bo to co cieszy nasze oko to różnorodność. Jakże nudno i monotonnie wyglądałyby nasze ulice, gdyby stały na nich wyłącznie Tesle. Aż dostaję gęsiej skórki, to wizja iście utopijna i oby nigdy żaden producent nie opanował całego rynku tylko dla siebie, i nie chodzi tylko o samochody ale o wszystkie dziedziny naszego życia. Różnorodność i innowacje to to co nas napędza i oby tak pozostało…

Źródło: Cleantechnica.com

Tagi: EVTesla
Mariusz Majkut

Mariusz Majkut

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska. Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Powiązane Posty

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!
AUDI

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

przez Mariusz Majkut
21 marca 2023
Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

przez Mariusz Majkut
20 marca 2023
Jedna karta… jedna apka!

Jedna karta… jedna apka!

przez Mariusz Majkut
19 marca 2023
Giga Berlin celuje w 1 milion aut rocznie…
TESLA

Giga Berlin celuje w 1 milion aut rocznie…

przez Mariusz Majkut
17 marca 2023
Tesla chwali prefabrykowane Superchargery…
TESLA

Tesla chwali prefabrykowane Superchargery…

przez Mariusz Majkut
16 marca 2023

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję warunki i postanowienia zawarte w polityce prywatności.

  • Popularne
  • Komentarze
  • Ostatnie
Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

13 marca 2023
Tesla pozbywa się aut z darmowym ładowaniem…

Tesla pozbywa się aut z darmowym ładowaniem…

17 lutego 2023
Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

24 października 2022
Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

2
Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

2
Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

21 marca 2023
Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

20 marca 2023
Jedna karta… jedna apka!

Jedna karta… jedna apka!

19 marca 2023

Kategorie

  • Aktualności (423)
  • Autopilot (18)
  • Bez kategorii (72)
  • Ceny samochodów elektrycznych (5)
  • Dane techniczne (10)
  • Ładowanie EV (60)
  • Nie tylko Tesla (131)
  • Nowe technologie (211)
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH (7)
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE (222)
    • APPLE (1)
    • AUDI (5)
    • BMW (2)
    • BYD (2)
    • CADILLAC (1)
    • CHEVROLET (2)
    • DELOREAN (1)
    • Elektryczne Motocykla (1)
    • FERRARI (1)
    • FISKER (3)
    • FORD (9)
    • HUMMER (2)
    • HYUNDAI (3)
    • LINCOLN (1)
    • LUCID (5)
    • Maserati (1)
    • MERCEDES (6)
    • NISSAN (2)
    • POLESTAR (5)
    • RENAULT (1)
    • RIMAC (1)
    • RIVIAN (3)
    • TESLA (147)
      • Tesla Cybertruck (11)
      • Tesla Model 3 (48)
        • Model 3 – dane techniczne (4)
      • Tesla Model S (33)
        • Model S – dane techniczne (8)
      • Tesla Model X (20)
        • Model X – dane techniczne (3)
      • Tesla Model Y (43)
        • Model Y – dane techniczne (4)
      • Tesla Roadster (1)
      • Tesla Semi (7)
    • TOYOTA (4)
    • VOLKSWAGEN (10)
    • VOLVO (1)
  • SpaceX (19)
  • Supercharger (31)
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH (9)
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż (4)
  • Zakup Tesli USA/EUROPA (6)
    • Import Tesli z USA (5)

Archiwa

Popularne tematy:
800V 4680 Apple Audi EV Autoplot Baterie BYD Charging Cybertruck Electric Volkswagen Elon Musk EV F-150 Lightning Ford-EV Francja FSD Giga Berlin Giga Press Giga Szanghaj Giga Texas GM Jazda autonomiczna Lucid Lucid Air Model 3 Model S Model S Plaid Model X Model Y Podróże Teslą Polestar Porsche Taycan Prowansja Rivian Satelity Starlink SpaceX Starlink Supercharger Tesla Tesla Bot Tesla Cybertruck Tesla Semi Toskania Toyota Volkswagen
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Menu
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Copyright © 2016 – 2022 Advision Sp. z o.o.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Ładowanie EV
  • Nowe technologie
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Sklep
  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Moje konto

Copyright © 2016 - 2022 Advision Sp. z o.o.

Ta strona korzysta z plików Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Polityka prywatności.