Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
    • APPLE
    • AUDI
    • BENTLEY
    • BYD
    • BMW
    • CADILLAC
    • CHEVROLET
    • DELOREAN
    • DODGE
    • FERRARI
    • FISKER
    • FORD
    • HUMMER
    • HYUNDAI
    • LINCOLN
    • LUCID
    • MERCEDES
    • NISSAN
    • POLESTAR
    • RENAULT
    • RIMAC
    • RIVIAN
    • TESLA
      • Tesla Model S
      • Tesla Model 3
      • Tesla Model X
      • Tesla Model Y
      • Tesla Roadster
      • Tesla Cybertruck
      • Tesla Semi
    • TOYOTA
    • VOLKSWAGEN
    • VOLVO
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody Elektryczne SAMOCHODY ELEKTRYCZNE TESLA Tesla Model Y

Tesla Model Y… dane techniczne 2023.

przez Mariusz Majkut
19 września 2022
w Aktualności, Model Y - dane techniczne, Nowe technologie
Czas czytania: 5 min
0
Tesla Model Y… dane techniczne 2023.

Tesla Model Y pojawił się na rynku w 2020 roku, wtedy dostarczono pierwsze egzemplarze.

Przez dwa lata model ten przechodził wiele drobnych korekt i zmian, niektóre w ogóle nie były ogłaszane przez Teslę. Tak właśnie działa ten producent. Nie informuje, a robi i zmienia. Wiele zmian powodowanych jest przez tak zwane oprogramowanie „Over the Air„, czyli pakiety softu, wysyłane bezpośrednio do auta. Nie ma potrzeby przyjeżdżania do serwisu aby wczytać nowe oprogramowanie, jest ono wysyłane bezprzewodowo i trafia do pojazdu gdy ten podpięty jest na przykład do domowej sieci Wi-Fi.

Zobacz również

Nowe baterie ładujące się w 5 minut… mit rodem z Izraela czy niedaleka przyszłość?

Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

Ceny ładowania rosną od 2023 roku… niestety.

W 2022 roku możemy zamówić trzy różne wersje Modelu Y. Pierwszą z nich jest obecna na rynku od tego właśnie roku wersja nazwana przez producenta po prostu „Model Y„. Nazwa ta oznacza najbardziej podstawową wersję tego auta, z zasięgiem około 455 km, oczywiście według normy WLTP, tak więc wiadome jest że realnie auto to przejedzie zdecydowanie mniej. Szacuję że 350-380 km realnie, będzie naprawdę dobrym wynikiem. Przy szybszej jeździe autostradowej z kolei będzie to odległość bliższa 300 km. To i tak niezły wynik, porównując do aut konkurencyjnych firm, biorąc pod uwagę rozmiary modelu Y, które są naprawdę bardzo przyzwoite.

Kolejna wersja to Long Range, co oznacza po prostu, „długi zasięg”. Ta wersja auta ma zdecydowanie większy pakiet baterii, jest to 82,1 kWh brutto, co powoduje, że może ono przejechać zdecydowanie więcej kilometrów na jednym ładowaniu niż wersja najtańsza. Według normy WLTP auto powinno dać radę pokonać dystans 565 km. I znów, to są normy, nijak mające się do rzeczywistości. Oczywiście teoretycznie jest możliwe przejechanie takiego dystansu, jednak musielibyśmy jechać wolno, około 90 km/h, a warunki pogodowe musiałyby być idealne, ciepło, brak opadów i wiatru. Wiadomo, że takie iście laboratoryjne warunki w rzeczywistym świecie zdarzają się niezwykle rzadko. Auta elektryczne mają normy które niestety nie odzwierciedlają rzeczywistego zasięgu, i z tego musimy sobie jasno zdać sprawę. Choć dziś chyba żadne auto czy to elektryczne czy spalinowe nie spełnia obietnic ani producentów, ani norm takich jak WLTP, które niestety obiecują nam zbyt wiele.

Ostatnią już dostępną wersją auta, którą oddaje do naszej dyspozycji Tesla, jest Model Y Performance, to nic innego jak najmocniejsza wersja tego modelu. Napęd na cztery koła i dwa silniki dostarczają ogromną moc. Dzięki temu auto przyspiesza do setki w 3,7 sekundy a może jechać z prędkością nawet 250 km/h.

Wszystkie Modele Y, niezależnie od wersji są bardzo dobrymi pojazdami zarówno w mieście jak i w trasie. Ogromna przestrzeń bagażowa to wielki atut tego auta. Wielki, wręcz przepastny przedni bagażnik, znacznie większy niż w Modelu 3, pomieści naprawdę sporo bagaży w mniejszym rozmiarze. Duże walizki i większe przedmioty świetnie pomieszczą się w tylnym bagażniku, który ma również ogromny schowek pod właściwą podłogą bagażnika. Po bokach tylnego głównego bagażnika znajdziemy również dwie głębokie kieszenie w które możemy spokojnie zapakować EVSE, czy inne kable służące do ładowania naszego auta.

Tak więc wszystkie wersje Modelu Y są bardzo praktyczne jeśli chodzi o użyteczność i rozmiary. Pod względem przyspieszenia również należą do najszybszych aut w swojej klasie, jeśli chodzi o elektryki. Od najtańszej wersji, która przyspiesza do 100 km/h w 6,9 sekundy, poprzez wersję Long range z czasem 5,0 sekund, aż do wyścigówki jaką jest wersja Performance ze sprintem wynoszącym 3,7 sekundy od 0-100 km/h.

Wersja podstawowa jest wyposażona w baterie strukturalne 4680, jest to zdecydowana nowość w Tesli. Obydwa szybsze modele Y, czyli LR i Performance mają na pokładzie baterie 2170, czyli te które są używane od kilku lat w Modelu 3.

Od kilku miesięcy Model Y jest również produkowany w nowej fabryce Tesli w Berlinie. Na razie produkcja nie jest duża, lecz firma celuje w liczbę 5000 aut produkowanych każdego tygodnia. Oczywiście liczba ta będzie zwiększana w miarę uruchamiania kolejnych linii produkcyjnych.

Do dyspozycji przy zamawianiu auta mamy trzy rozmiary kół. 19, 20 oraz 21 cali, z tym że ostatnia wersja w największym rozmiarze jest dostępna tylko dla wersji performance. jeśli chodzi o to jak szybko maksymalnie mogą pojechać Modele Y, to dwie pierwsze wersje mają elektronicznie ograniczoną prędkość do 217 km/h, trzecia najszybsza wersja czyli performance może pędzić aż 250 km/h. Co do masy to żadna z wersji nie przekracza masy dwóch ton, są to odpowiednio 1909 kg za auto z najmniejszym zasięgiem, poprzez 1979 kg w Long Range aż do 1995 kg w Performance.

Od 13 stycznia 2023 ceny Modelu Y rozpoczynają się od kwoty 229 990 za wersję najtańszą, poprzez 259 990 zł za wersję Long Range, kończąc na najdroższej Performance za kwotę 299 990 zł. Dokupić możemy inne wyposażenie niż standardowe i tak za lakier podstawowy nie zapłacimy nic, a jest nim biała perła. Za czarny policzą nam 5500 zł, jednak za pozostałe kolory, czyli grafitowy, niebieski musimy zapłacić już 7200 zł, najdroższy czerwony kolor to koszt 9000 zł.

Koła Induction, które możemy dokupić do dwóch pierwszych wersji auta to koszt 10 000 zł. Wersja performance ma 21 calowe koła w cenie i nie możemy ich zmienić na inne. Dla lubiących ciągać przyczepy Tesla przygotowała hak, jednak jego cena to aż 6500 zł. Z dodatkowych opcji mamy jeszcze białe wnętrze, które wygląda bajkowo i kosztuje 5500 zł, jednak pamiętajmy że wymaga ono częstszego czyszczenia i większej dbałości jeśli chodzi o utrzymanie go w czystości.

Osobną wersją jest opcja Autopilota, w podstawie mamy go za darmo w cenie auta. Jednak jeśli chcemy aby auto samo parkowało, lub samo zmieniało pasy na autostradzie (musimy tylko zasygnalizować kierunkowskazem chęć zmiana pasa ruchu, resztę auto zrobi samo), musimy wydać 19 500 zł, na tak zwanego rozszerzonego Autopilota. Jeśli natomiast chcemy wydać kwotę 39 000, to dostaniemy za nią opcję FSD, czyli opcję jazdy autonomicznej. Polega ona na tym, że wpisujemy w nawigacji adres który nas interesuje, a auto zawiezie nas pod wskazaną lokalizację, zupełnie jak taksówka. Jednak wersja tego softu jest na razie w fazie przygotowania i testów. oprogramowanie nie jest jeszcze gotowe, więc możemy zakupić opcję FSD, ale na razie jej funkcjonalność będzie mocno ograniczona.

To już chyba wszystkie podstawowe informacje na temat mega praktycznego auta jakim jest Tesla Model Y…

Źródło: Tesla, Car and Drive, T-Sportline.

Tagi: EVModel YTesla
Mariusz Majkut

Mariusz Majkut

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska. Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Powiązane Posty

Nowe baterie ładujące się w 5 minut… mit rodem z Izraela czy niedaleka przyszłość?
Nowe technologie

Nowe baterie ładujące się w 5 minut… mit rodem z Izraela czy niedaleka przyszłość?

przez Mariusz Majkut
10 stycznia 2023
Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

przez Mariusz Majkut
9 stycznia 2023
Ceny ładowania rosną od 2023 roku… niestety.
Ładowanie EV

Ceny ładowania rosną od 2023 roku… niestety.

przez Mariusz Majkut
1 stycznia 2023
Solaris i jego autobusy w Rydze…

Solaris i jego autobusy w Rydze…

przez Mariusz Majkut
27 grudnia 2022
Lucid Air Sapphire… jednak najszybszy! Właśnie pobił Teslę Model S Plaid!!!
LUCID

Lucid Air Sapphire… jednak najszybszy! Właśnie pobił Teslę Model S Plaid!!!

przez Mariusz Majkut
21 grudnia 2022
  • Popularne
  • Komentarze
  • Ostatnie
Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

24 października 2022
Tesla Model Y… dane techniczne 2023.

Tesla Model Y… dane techniczne 2023.

19 września 2022
Elektryk się pali… Tesla się pali… jakie to chwytliwe hasła!

Elektryk się pali… Tesla się pali… jakie to chwytliwe hasła!

28 listopada 2022
Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

2
Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

2
Tesla Semi… czy naprawdę się aż tak psuje?

Tesla Semi… czy naprawdę się aż tak psuje?

27 stycznia 2023
Tesla podaje oficjalnie przyczyny obniżki cen swoich aut…

Tesla podaje oficjalnie przyczyny obniżki cen swoich aut…

27 stycznia 2023
Tesla Cybertruck i hardware czwartej generacji…

Tesla Cybertruck i hardware czwartej generacji…

26 stycznia 2023

Kategorie

  • Aktualności (423)
  • Autopilot (18)
  • Bez kategorii (19)
  • Ceny samochodów elektrycznych (5)
  • Dane techniczne (8)
  • Ładowanie EV (57)
  • Nie tylko Tesla (131)
  • Nowe technologie (211)
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH (6)
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE (219)
    • APPLE (1)
    • AUDI (5)
    • BMW (2)
    • BYD (2)
    • CADILLAC (1)
    • CHEVROLET (2)
    • DELOREAN (1)
    • Elektryczne Motocykla (1)
    • FERRARI (1)
    • FISKER (3)
    • FORD (9)
    • HUMMER (2)
    • HYUNDAI (3)
    • LINCOLN (1)
    • LUCID (5)
    • Maserati (1)
    • MERCEDES (6)
    • NISSAN (2)
    • POLESTAR (5)
    • RENAULT (1)
    • RIMAC (1)
    • RIVIAN (3)
    • TESLA (144)
      • Tesla Cybertruck (11)
      • Tesla Model 3 (47)
        • Model 3 – dane techniczne (4)
      • Tesla Model S (33)
        • Model S – dane techniczne (8)
      • Tesla Model X (20)
        • Model X – dane techniczne (3)
      • Tesla Model Y (43)
        • Model Y – dane techniczne (4)
      • Tesla Semi (7)
    • TOYOTA (4)
    • VOLKSWAGEN (10)
    • VOLVO (1)
  • SpaceX (19)
  • Supercharger (30)
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH (9)
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż (4)
  • Zakup Tesli USA/EUROPA (6)
    • Import Tesli z USA (5)

Archiwa

Popularne tematy:
800V 4680 Apple audi e-tron sportback 55 audi e-tron test Audi EV Autoplot ceny Tesli Charging Cybertruck Electric Volkswagen Elon Musk EV F-150 Lightning Ford-EV Francja FSD Giga Berlin Giga Press Giga Szanghaj Giga Texas GM Jazda autonomiczna Lucid Lucid Air Model 3 Model S Model S Plaid Model X Model Y Podróże Teslą Polestar Porsche Taycan Prowansja Rivian Satelity Starlink SpaceX Starlink Supercharger Tesla Tesla Bot Tesla Semi Toskania Volkswagen Włochy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Menu
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Copyright © 2016 – 2022 Advision Sp. z o.o.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Ładowanie EV
  • Nowe technologie
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Sklep
  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Moje konto

Copyright © 2016 - 2022 Advision Sp. z o.o.

Ta strona korzysta z plików Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Polityka prywatności.