Uszkodzenia, pleśń, zadrapania – BYD ma problemy z jakością dystrybucji aut

BYD poszerza horyzonty. Zamierza na dobre wyjść poza rynek chiński i sprzedawać m.in. w Azji i w Europie. Jak widać, marka ma ambitne plany.
Fot. HDC Creative / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-14 Fot. HDC Creative / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-03-14

Nie oznacza to jednak, że przedsiębiorstwa z Chin nie trapią problemy. Wprost przeciwnie – BYD ma kłopoty z jakością i logistyką, co rzuca cień na jego pozycję na rynku.


Jakość a logistyka


Przystępne cenowo pojazdy elektryczne z Chin zyskują na popularności, w efekcie czego zmieniają krajobraz rynku pojazdów elektrycznych na świecie. Apetyt kierowców na ekologiczną mobilność rośnie. Niestety dla Chińczyków nie wszystko idzie im jak po maśle.


Najnowsze doniesienia z The Wall Street Journal wskazują, że eksportowane modele BYD nie są wolne od wad, takich jak uszkodzenia czy pleśń, wynikających z długotrwałego przechowywania pojazdów w magazynach i nieostrożnego transportu. To problem, który BYD musi jak najszybciej rozwiązać, jeśli zgodnie ze swoją dewizą zamierza utrzymać wysoki standard swoich produktów na każdym etapie podróży do klienta.


Raporty wskazują, że eksportowane pojazdy często wymagają napraw po przybyciu do miejsca przeznaczenia. Od zadrapań w Japonii, przez pleśń w Europie, po problemy z łuszczącą się farbą w Tajlandii oraz uszkodzenia spowodowane przez bagażniki dachowe w Izraelu – te incydenty rzucają cień na markę i pokazują, z jakimi wyzwaniami trzeba się zmierzyć w przypadku globalnej dystrybucji.


Przyszłość BYD na szali


Na razie dyrekcja BYD porównuje te incydenty do niewielkich niedociągnięć w usługach, które nie odzwierciedlają całkowicie jakości produktów. Mimo wszystko firma stoi przed zadaniem utrzymania ścisłej kontroli jakości na szlaku żeglugowym w celu zapewnienia, że kolejne samochody oczekujące na sprzedaż spełnią wysokie standardy BYD.


A to tylko jeden z problemów firmy. Spadek sprzedaży w lutym 2024 roku i coraz mniejsze nadzieje na spełnienie wewnętrznych celów sprzedażowych (400 000 samochodów) na rynkach międzynarodowych stanowią kolejne wyzwania dla BYD. Firma musi teraz odpowiedzieć na pytanie, czy problemy z jakością są tylko chwilowymi przeszkodami w dystrybucji, czy może sygnałem do podjęcia poważnych działań naprawczych, które pozwolą BYD na dynamiczną ekspansję.


Dynamiczny rozwój jest wpisany w DNA firmy. BYD zamierza dobrze wykorzystać swoją przewagę technologiczną i przez najbliższe trzy lata toczyć ostrą bitwę z pojazdami ICE, ukierunkowaną na zdominowanie rynku.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników BYD Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

BYD SEAGULL

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane BYD SEAGULL

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta BYD