Dlaczego realne zasięgi samochodów elektrycznych różnią się od zasięgów podawanych przez producentów? To pytanie zadaje sobie każdy właściciel samochodu elektrycznego.
Producenci samochodów elektrycznych określają zasięg według tzw. normy WLTP (Worldwide Harmonized Light-duty Vehicles Test Procedure). Według normy WLTP procedura testowa składa się z kilku faz, jest to jazda w stylu miejskim, podmiejskim i autostradowym. Czyli teoretycznie powinna odzwierciedlać rzeczywiste zużycie energii i tym samym zasięgi.
Jednak rzeczywistość weryfikuje tą teorię i dlatego redakcja otoev.pl przy każdym modelu samochodu opisanego w serwisie podaje wartości rzeczywiste. Wartości te są składową naszej subiektywne oceny, doświadczenia i wyników innych użytkowników, które można znaleźć w sieci. Szacujemy te zasięgi dla warunków tzw. "idealnych" czyli słonecznej pogody, bez opadów deszczu czy innych ekstremalnych zjawisk atmosferycznych.
W przypadku zasięgów "zimowych" ich rzeczywista wartość jest dużo niższa z bardzo prostego powodu. W zimie spada sprawność akumulatorów, więcej energii jest potrzebnej do dogrzania kabiny pasażerskiej oraz część prądu jest zużywana do podgrzewania samego akumulatora w samochodzie.
Tym niemniej, redakcja otoev.pl nie ponosi odpowiedzialności za wartości podawanych zasięgów, są to tylko szacunki i wartości orientacyjne. Zasięg samochodu elektrycznego zależy przede wszystkim od stylu jazdy użytkowników.