Tesla Model S w wersji Plaid, czyli najnowsza odmiana flagowca Tesli, została zhakowana w celu usunięcia ograniczeń fabrycznego oprogramowania, po raz pierwszy pojazd osiągnął prędkość maksymalną ponad 200 mil na godzinę (dokładnie 216 mil/h, czyli ponad 345 km/h), spełniając jednocześnie obietnicę Tesli, która prezentując tą wersję stwierdziła że wersje plaid będą zdolne do jazdy nawet 200 mil/h.
Kiedy jednak po raz pierwszy nowy model Plaid został dostarczony w zeszłym roku, mógł się pochwalić „tylko” prędkością maksymalną 163 mil na godzinę (262 km/h). Dziś wiemy, że tesla nie kłamała co do możliwości Modelu S Plaid.
Jak donosi Electrek:
"Ingenext, firma z siedzibą w Quebecu, lepiej znana ze sprzedaży modułów, które pomagają odblokować funkcje zablokowane programowo w pojazdach Tesla , zdołała ominąć ograniczenia oprogramowania w Plaid Model S, aby całkowicie odblokować maksymalną prędkość.
Wczoraj rano Guillaume André, dyrektor generalny Ingenext , usiadł za kierownicą swojego zhakowanego modelu Model S Plaid i próbował pobić rekord prędkości na lotnisku Trois-Rivières w Quebecu w Kanadzie.
Zespół Ingenext próbował wcześniej osiągnąć 200 mil na godzinę pojazdem w innych lokalizacjach, ale dosłownie zabrakło im miejsca, aby bezpiecznie osiągnąć tę prędkość; Lotnisko Trois-Rivières ma pas startowy o długości ok. 3 km (1,8 mili), który był idealny do testu. Na krótko zamknęli pas startowy, aby André mógł spróbować.
Ingenext Model S Plaid jest w zasadzie pojazdem seryjnym, z wyjątkiem większych hamulców od Mountainpass Performance i opon o wyższych osiągach (Michelin Pilot Super Sport) – głównie ze względów bezpieczeństwa. Jedyną inną modyfikacją jest moduł Ingenext, który pozwala im ominąć ograniczenia oprogramowania Tesli.
André miał około 1,2 mili (2 km) w swoim Tesla Model S Plaid, aby osiągnąć maksymalną prędkość, aby zacząć zwalniać, bo droga hamowania z takiej prędkości nie jest niestety krótka., i okazało się, że potrzebował prawie całej odległości nawet z bardziej wydajnymi hamulcami, ale próba było udana.
Nie tylko udało im się osiągnąć prędkość maksymalną 200 mil na godzinę, spełniając obietnicę Tesli dotyczącą modelu S Plaid, ale pojazd elektryczny osiągnął prędkość maksymalną 216 mil na godzinę (ponad 345 km/h). Brawo!!!
Na razie jest to jedyny Plaid Model S z odblokowaną pojemnością, ale Ingenext planuje wkrótce zaoferować publicznie swój moduł z odblokowaną pojemnością i innymi funkcjami."
Tak więc, jeśli ktoś w naszym kraju będzie miał swój Model Plaid, może połakomić się na moduł od Ingenext...
Źródło: Electrek.co