Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
    • APPLE
    • AUDI
    • BENTLEY
    • BYD
    • BMW
    • CADILLAC
    • CHEVROLET
    • DELOREAN
    • DODGE
    • FERRARI
    • FISKER
    • FORD
    • HUMMER
    • HYUNDAI
    • LINCOLN
    • LUCID
    • MERCEDES
    • NISSAN
    • POLESTAR
    • RENAULT
    • RIMAC
    • RIVIAN
    • TESLA
      • Tesla Model S
      • Tesla Model 3
      • Tesla Model X
      • Tesla Model Y
      • Tesla Roadster
      • Tesla Cybertruck
      • Tesla Semi
    • TOYOTA
    • VOLKSWAGEN
    • VOLVO
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody Elektryczne Aktualności

900 kW… dla Tesli to pestka!!!

przez Mariusz Majkut
14 listopada 2022
w Aktualności, Dane techniczne, Ładowanie EV, Supercharger
Czas czytania: 2 min
0
900 kW… dla Tesli to pestka!!!

Tesla właśnie zaproponowała i jednocześnie uwolniła swoje opatentowane gniazdo do ładowania aut. Propozycja firmy dotyczy rynku i producentów działających w USA.

W dokumentacji Tesla opisuje dwie wersje swojej technologii ładowania, zdolne do pracy przy napięciu 500 woltów i 1000 woltów, ale są one interoperacyjne. Czyli zastosowano tu opcję znaną z aut Tesli. Maksymalny sprzętowy „wypas”, ograniczany tylko softem. Tak więc wtyczki Tesli mogą działać zarówno z jednym jak i z drugim napięciem.

Zobacz również

Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

Ceny ładowania rosną od 2023 roku… niestety.

Oficjalne stanowisko Tesli w sprawie Superchargerów…

Zdolność do działania przy napięciu 1000 V to nowa informacja, która nie była wcześniej znana na temat możliwości ładowania Tesli, poza nadchodzącym megawatowym ładowaniem ciężarówki Tesla Semi. Ponadto Tesla zapisała w dokumentach, że była w stanie działać przy natężeniu ponad 900 amperów.

Oznacza to że 900 A przy 1000 V wskazywałoby na 900 kW całkowitej mocy wyjściowej lub ponad 3-krotność obecnie deklarowanej mocy najnowszych stacji doładowania Tesli. Potwierdzałoby to oświadczenie Tesli w poście na blogu, w którym ogłoszono, że jej standard ładowania nazywa się teraz „North American Charging Standard (NACS)”, i że jest „dwa razy mocniejszy” niż CCS:

„Z ponad dekadą użytkowania i 20 miliardami mil ładowania pojazdów elektrycznych, złącze ładowania Tesli jest najlepiej sprawdzone w Ameryce Północnej, oferując ładowanie prądem przemiennym i ładowanie prądem stałym o mocy do 1 MW w jednej smukłej obudowie. Nie ma ruchomych części, jest o połowę mniejszy i dwa razy mocniejszy niż złącza Combined Charging System (CCS).”

Jeśli jednak Tesla chce wprowadzać aż tak duże moce do ogólnego użytku na terenie Ameryki Północnej, może już czas na zmianę technologii baterii i zastosowanie architektury 800V, a nie jak do tej pory 400V. Taki pakiet w połączeniu z ładowarkami mogącymi wysłać do auta 900-1000 kW, było by idealnym tandemem. Znacząco skróciłoby czas ładowania podczas długich podróży, pod warunkiem jednak, że krzywa ładowania zachowała by pewien constans i nie spadała drastycznie w dół w krótkim czasie.

Czy „teslowy” standard przyjmie się jako standard w USA i okolicach (Kanada), trudno dziś powiedzieć, jednak jest to dość poważny kandydat, tym bardziej że ma ogromne możliwości techniczne, bo 900 kW, to już nie przelewki…

Źródło: Electrec.co

Tagi: ChargingEVSuperchargerTesla
Mariusz Majkut

Mariusz Majkut

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska. Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Powiązane Posty

Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

przez Mariusz Majkut
9 stycznia 2023
Ceny ładowania rosną od 2023 roku… niestety.
Ładowanie EV

Ceny ładowania rosną od 2023 roku… niestety.

przez Mariusz Majkut
1 stycznia 2023
Europejskie podróże Teslą… południowa Toskania (część 5 – ostatnia)
Import Tesli z USA

Oficjalne stanowisko Tesli w sprawie Superchargerów…

przez Mariusz Majkut
30 grudnia 2022
Solaris i jego autobusy w Rydze…

Solaris i jego autobusy w Rydze…

przez Mariusz Majkut
27 grudnia 2022
Lucid Air Sapphire… jednak najszybszy! Właśnie pobił Teslę Model S Plaid!!!
LUCID

Lucid Air Sapphire… jednak najszybszy! Właśnie pobił Teslę Model S Plaid!!!

przez Mariusz Majkut
21 grudnia 2022
  • Popularne
  • Komentarze
  • Ostatnie
Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

24 października 2022
Tesla Model Y… dane techniczne 2023.

Tesla Model Y… dane techniczne 2023.

19 września 2022
Elektryk się pali… Tesla się pali… jakie to chwytliwe hasła!

Elektryk się pali… Tesla się pali… jakie to chwytliwe hasła!

28 listopada 2022
Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

2
Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

2
Jak walczyć z Chinami? Europejscy producenci już biją na alarm…

Jak walczyć z Chinami? Europejscy producenci już biją na alarm…

2 lutego 2023
Musk chwali nowego Cybertrucka…

Musk chwali nowego Cybertrucka…

1 lutego 2023
Konkurencja gra dla Tesli…

Konkurencja gra dla Tesli…

31 stycznia 2023

Kategorie

  • Aktualności (423)
  • Autopilot (18)
  • Bez kategorii (25)
  • Ceny samochodów elektrycznych (5)
  • Dane techniczne (8)
  • Ładowanie EV (57)
  • Nie tylko Tesla (131)
  • Nowe technologie (211)
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH (6)
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE (219)
    • APPLE (1)
    • AUDI (5)
    • BMW (2)
    • BYD (2)
    • CADILLAC (1)
    • CHEVROLET (2)
    • DELOREAN (1)
    • Elektryczne Motocykla (1)
    • FERRARI (1)
    • FISKER (3)
    • FORD (9)
    • HUMMER (2)
    • HYUNDAI (3)
    • LINCOLN (1)
    • LUCID (5)
    • Maserati (1)
    • MERCEDES (6)
    • NISSAN (2)
    • POLESTAR (5)
    • RENAULT (1)
    • RIMAC (1)
    • RIVIAN (3)
    • TESLA (144)
      • Tesla Cybertruck (11)
      • Tesla Model 3 (47)
        • Model 3 – dane techniczne (4)
      • Tesla Model S (33)
        • Model S – dane techniczne (8)
      • Tesla Model X (20)
        • Model X – dane techniczne (3)
      • Tesla Model Y (43)
        • Model Y – dane techniczne (4)
      • Tesla Semi (7)
    • TOYOTA (4)
    • VOLKSWAGEN (10)
    • VOLVO (1)
  • SpaceX (19)
  • Supercharger (30)
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH (9)
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż (4)
  • Zakup Tesli USA/EUROPA (6)
    • Import Tesli z USA (5)

Archiwa

Popularne tematy:
800V 4680 audi e-tron sportback 55 Audi EV Autoplot BYD ceny Tesli Charging Cybertruck Electric Volkswagen Elon Musk EV F-150 Lightning Ford-EV Francja FSD Giga Berlin Giga Press Giga Szanghaj Giga Texas GM Jazda autonomiczna Lucid Lucid Air Model 3 Model S Model S Plaid Model X Model Y Podróże Teslą Polestar Porsche Taycan Prowansja Rivian Satelity Starlink SpaceX Starlink Supercharger Tesla Tesla Bot Tesla Cybertruck Tesla Semi Toskania Volkswagen Włochy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Menu
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Copyright © 2016 – 2022 Advision Sp. z o.o.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Ładowanie EV
  • Nowe technologie
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Sklep
  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Moje konto

Copyright © 2016 - 2022 Advision Sp. z o.o.

Ta strona korzysta z plików Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Polityka prywatności.