-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło. -
Redakcja OTOEV.PL
Ile jest salonów Tesli w PolsceNie potrzebujesz żadnego starego „salonu” ani serwisu. Kupujesz w aplikacji Tesli tak jak kiełbasę na allegro. Serwis jest mobilny i przyjeżdżają do ciebie do domu wtedy kiedy robisz kupę w ubikacji. To jest właśnie wolność wg. Elona. I ja się pod tym podpisuję obydwiema rękami! Ps. Akurat wczoraj zgłosiłem regulację klapy w bagażniku. Na gwarancji.
Tesla 2 „Redwood” – nowy elektryczny crossover na horyzoncie
Szczegóły projektu są trzymane w tajemnicy, jednak Reuters, powołując się na informacje od osób zaznajomionych ze sprawą, ujawnił, że Redwood to kompaktowy crossover gotowy zrewolucjonizować rynek.
Redwood – odpowiedź na potrzeby rynku
Wiele wskazuje na to, że Redwood to kolejny krok Tesli w kierunku elektromobilności dostępnej dla szerszego grona klientów. Elon Musk od dłuższego czasu buduje bowiem oczekiwania rynku dotyczące przystępnych cenowo, a jednocześnie zaawansowanych technologicznie „elektryków”.
Redwood rzekomo ma być odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku na innowacyjne, a zarazem praktyczne samochody. Kompaktowy crossover, a takim właśnie ma być „Redwood”, to kategoria pojazdów zyskująca na popularności m.in. ze względu na swoją wielofunkcyjność.
Tesla, mimo że jest pionierem w branży samochodów elektrycznych, musi nieustannie inwestować w technologię, aby utrzymać swoją pozycję lidera. Zwłaszcza że chiński gigant BYD dynamicznie się rozwija i stanowi już poważną konkurencję dla Tesli, jeśli chodzi o dominację Tesli na globalnym rynku „elektryków”.
Redwood kluczem do masowego rynku e-mobility?
Choć ostatnio Teslę kojarzono głównie z futurystycznym projektem cybertruck, to właśnie Tesla 2 ma szansę otworzyć firmie drzwi do umasowionego rynku. Redwood jako kompaktowy crossover może przyciągnąć tych, którzy szukają nowoczesności w połączeniu z funkcjonalnością i dostępnością cenową charakterystyczną dla modeli aut produkowanych masowo. Taką dostępność próbuje osiągnąć BYD będący obecnie największym konkurentem Tesli.
Chińska firma energicznie dąży do dopełnienia swojej dominacji na rynku chińskim i zwiększenia eksportu. W ostatnim kwartale 2023 roku pokonał Teslę pod względem sprzedaży pojazdów BEV. Sprzedał 526,409 takich pojazdów wobec 484,507, które sprzedała Tesla. Chociaż Tesla wciąż prowadzi w rocznej sprzedaży (1,808,581 do 1,574,822 BEV), to dynamika sprzedaży BYD rośnie o wiele szybciej (wzrost o 73% w porównaniu do 38% Tesli).
Premiera w przyszłym roku
Dziś najtańszy model Tesli, czyli Model 3, w USA jest dostępny za blisko 40 tys. dolarów, czyli w przeliczeniu na polską walutę około 160 tys. zł. Wiele wskazuje na to, że Redwood ma szansę spełnić obietnice cenowe dane przez założyciela firmy produkującej m.in. pojazdy elektryczne. Przypomnijmy tylko, że Elon Musk już kiedyś obiecał rewolucję w postaci nowego „elektryka” za 25 tys. dolarów. Czy będzie nim Tesla 2 (Redwood)? Zobaczymy.
Jedno jest pewne: oczekiwania są bardzo duże. Świat motoryzacji z niecierpliwością czeka na połowę 2025 roku. Wtedy Redwood ma ujrzeć światło dzienne.
Komentarze