Amerykańska EPA obniża zasięgi aut Tesli, będzie bardziej realnie!

Amerykańska agencja EPA obniża zasiegi aut Tesli na jednym ładowaniu. To nie zmiana baterii ani nowa gorsza technologia nowych modeli amerykańskiego producenta. EPA powiedziała jaka jest prawdziwa przyczyna.
Fot. Nadezda Murmakova  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-01-08 Fot. Nadezda Murmakova Shutterstock.com

MM

Data dodania: 2024-01-08

Zmiany procedury testowej EPA pociągnęły za sobą zmiany zasięgu aut EV.
Jakiś czas temu, a było to dosłownie kilka dni temu, amerykańska agencja zajmująca się motoryzacja szeroko rozumianą, a chodzi o EPA (Environmental Protection Agency) zmieniła swoje procedury testowe.


Zmiana więc zasięgu aut Tesli, tak szeroko komentowana przez media i wszelkiej maści fachowców od elektryków, nie jest wynikiem zmian baterii, użycia nowej technologii, czy innych niedorzecznych wymysłów.


Jest spowodowana tylko i wyłącznie zmianą procedury testowej amerykańskiej agencji.


Okazuje się, że nowa procedura jest bliższa rzeczywistości, czyli realnym zasięgom pojazdów elektrycznych w tym aut Tesli.

Sama agencja wyjaśnia jakie są nowe zasady dotyczące nowych pojazdów elektrycznych:

„Ta nowa polityka ma zastosowanie do nowych testów pojazdów z roku modelowego 2024 i późniejszych. Można ją jednak zastosować do nowych pojazdów z roku modelowego 2023. Pojazdy wykorzystujące dane z przeniesienia mogą w dalszym ciągu korzystać z danych wygenerowanych w ramach poprzedniego testu tak długo, jak ważne są testy (tj. nie są wymagane żadne zmiany w pojeździe wymagające nowych testów) 
Producenci, którzy dodają nową konfigurację do grupy testowej na rok 2024 i później, muszą przedstawić nowe wyniki testów zgodnie z tą polityką, ale istniejące dane mogą być nadal wykorzystywane, jeśli są reprezentatywne.”


Nowa procedura jest dokładniejsza i bierze pod uwagę więcej zmiennych wpływających na pojazd EV podczas jazdy w różnych warunkach atmosferycznych.
Tak więc, wszystkie pojazdy Tesli zmieniły swój zakres zasięgu na minus, czyli zasięg się zmniejszył, jedynie w jednym wypadku wskaźnik uległ zwiększeniu a dotyczy to zasięgu Tesli Model S LR

Wspomniane zwiększenie zasięgu dotyczy kół o rozmiarze 21 cali i wynosi zaledwie 7 mil, czyli jakieś 11 km.


Inne modele na minus i to niemały.


Inne Modele i wersje aut Tesli straciły na zasięgu średnio między 8 a nawet 30 mil na jednym ładowaniu, oczywiście mowa o zmniejszeniu się zasięgu. 

O ile 8 mil to nie żadna tragedia, to już 30 mil może trochę martwić, bo to około 50 km zasięgu naszego elektryka. Czyli nie tak mało.

Nowa procedura ma jednak duży plus. Klienci w końcu zostaną poinformowani o tym, jaki jest rzeczywisty zasięg ich elektryka, może nie będą to dane co do stu metrów zasięgu, ale będą one zdecydowanie bliższe prawdy, jeśli chodzi o realny zasięg aut Tesli. 

To ruch w dobrą stronę o którym pisałem wielokrotnie. Czekamy kiedy europejskie normy takie jak WLTP pójdą w ślady amerykańskiego urzędu i urealnią swoje "bajkowe" zasięgi jeśli chodzi o auta na prąd. W końcu klient powinien wiedzieć ile faktycznie przejedzie elektryk którego chce kupić. A obiecywanie zasięgu rzędu 600 km w aucie posiadającym baterię o pojemności 70 czy 80 kWh, to po prostu czyste i bezczelne oszukiwanie klienta.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Bez dwóch zdań...



Komentarze

0/10

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model Y Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Pawel

Data dodania: 21.02.2024
Testowałem przedzakupowo ,przez godzinę ,na tej samej trasie, kolejno : nową TM3 LR na 18 calowych kołach oraz kolejno TMY LR na 19 calowych i TMY LR na 20 calowych -moje zdanie : Pod wzgledem prowadzenia,zawieszenia : -TMY na 20 calowych : podskakuje na drobnych nierownosciach jak ping-pong ,jak dla mnie nie do przyjecia.TMY na 19 : troche lepiej ale w porownaniu do TM3 Highland dalej twardo.-dopiero w TM3 Highland zawieszenia mozna powiedzec ,iz jest komfortowe. Układ napędowy,przyspieszenie ,zużycie energii w każdym z powyższych rewelacja-faktycznie w tej cenie JAKO ELEKTRYK-nie ma nic lepszego.Jako samochód w ogóle w tej cenie /tzn.w porównaniu do spalinowego / to kiepski samochód- absurdalnie ascetyczny środek,sterowanie robione wbrew ergonomii i wypracowanym przez lata standardom np.wycieraczki włączane przyciskami na kierownicy TM3 ,brak czujników parkowania,deszczu ,brak spryskiwaczy reflektorów ,wątpliwej trwałości zawieszenie.TMY broni sie cena,ale TM3Highland jeździ lepiej
zobacz całą opinię

Piotr

Data dodania: 10.02.2024
"W wersji Long Rangę zawieszenie jest wręcz miękkie/kanapowe". - absurd kolego. Zawieszenie w Y jest bardzo twarde porównując z podobnymi suvami tej klasy. Miałem już Tiguana, Q5 i teraz Y. Tylko w tym aucie pasażerowie tylnej kanapy ciągle narzekają na tyle, że chyba zdecyduję się na wymianę zawieszenia.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Tesla Model Y

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Tesla Model Y

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta Tesla