Audi się ciągle uczy... OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

Fot. VanderWolf Images  Shutterstock.com
Data publikacji: 2023-03-21 Fot. VanderWolf Images Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2023-03-21

Niemiecki producent robi coraz lepsze auta EV. To jest fakt niezaprzeczalny. Jednak jeśli chodzi o techniczne aspekty w autach Audi to zostawiają one wiele do życzenia. Notorycznie niedziałająca aplikacja mobilna tego producenta obrosła już w legendę. Jednak...

Ma się to zmienić, wkrótce i na lepsze. Ale o tym za chwilę. Na razie niemiecki producent aut zdecydował się opublikować informację na temat najbliższej odsłony swojego nowego softu, który ma przynieść małą rewolucję jeśli chodzi choćby o model Audi Q4 e-tron.

Najnowsza aktualizacja oprogramowania dla Audi Q4 e-tron wprowadziła szereg ogólnych ulepszeń i dodała kilka nowych funkcji. Chociaż przejście z obecnego oprogramowania w wersji 2.3 na wersję 3.2 wymaga wizyty u lokalnego dealera (litości!!!), Audi obiecuje, że wszystkie przyszłe aktualizacje będą wykonywane bezprzewodowo (OTA), i to jest bardzo dobra wiadomość na którą czekają użytkownicy elektryków od Audi.

Nowe funkcje aplikacji MyAudi to prawdopodobnie najważniejsze tematy do dyskusji. Podczas gdy wcześniej wszystko, na co pozwalała aplikacja, polegało na blokowaniu i odblokowywaniu samochodu, kierowcy mogą teraz sprawdzać stan swojego pojazdu, znajdować jego lokalizację i włączać oświetlenie otoczenia, a nawet zmieniać tło ekranu dotykowego Q4.

Aktualizacja wprowadza również ulepszenia w zakresie możliwości ładowania Q4. Maksymalna prędkość ładowania została zwiększona do 135 kW. To kolejna bardzo dobra wiadomość, choć auta marki premium jakim niewątpliwie zawsze było i jest Audi powinny obsługiwać moce ładowania rzędu 200 kW i więcej. Audi to nie półka cenowa Dacii czy innego budżetowego auta. W salonie za EV z czterema kółkami na masce zostawimy worek pieniędzy, tak więc wymagania wobec takiego auta również nie są małe. Co za tym idzie 135 kW, jest do zaakceptowania, ale nie jest zdecydowanie szczytem marzeń użytkownika Q4.

Zasięg Q4 według tego co podaje nam polska strona to aż 516 km, a właściwie do 516 km, i to "do" jest taką furtką bezpieczeństwa, stosowaną chyba już przez wszystkich producentów. Oczywiście jadąc 90/h z górki w słońcu przy 25 stopniach w lecie pewnie osiągniemy te obiecane 516 km. Jednak amerykańska EPA to dużo bardziej miarodajna, choć nie idealna, instytucja która bada zasięgi EV. Tutaj Q4 z napędem na 4 koła i mocą około 300 koni mechanicznych może pochwalić się zasięgiem 377 km, i to jest moim zdaniem dużo bardziej prawdopodobne niż wyżej wspominany przez Audi zasięg 516 km.

Audi się uczy i Audi się rozwija, to dobrze wróży na przyszłość tych aut. Aktualizacja oprogramowania Over The Air to zdecydowanie krok w dobrą stronę. Klienci będą przeszczęśliwi nie musząc zasuwać do serwisu w celu zaktualizowania softu w swoim Audi. Co prawda wszystkich nas kręcą topowe modele tej marki jak wersja GT e-Trona, która wygląda super sexy jak na samochód, ale pamiętajmy, że większość klientów wybierze dla siebie raczej auta kosztujące dużo mniej niż wspomniany topowy model. Myślę że tak z 50% mniej. GT za prawie 500 tysięcy złotych to gratka dla bogatych, Q4 za niecałe 250 tysięcy ma szansę znaleźć zdecydowanie więcej nabywców, choć łatwo nie będzie, bo konkurencja jak BMW czy Tesla w tej cenie również mają ciekawe auta w swojej ofercie.

Nowa opcja ładowania Audi...

Nowość w Audi czyli nowe możliwości ładowania aut elektrycznych Audi obowiązujące od 1 stycznia tego roku. Jak to zwykle bywa w dzisiejszych czasach, tanio to już było, niestety. Audi stosuje kartę lub aplikację przez którą możemy się ładować i płacić. Są trzy grupy jeśli chodzi o ceny:

Opcja Pierwsza : Taryfa: Audi charging basic

Opłata podstawowa (miesięczna) 0,00 PLN

Czas trwania umowy 12 miesięcy
Ładowanie AC
2,73 PLN/ kWh
Ładowanie DC/HPC
3,72 PLN / kWh
IONITY HPC
3,69 PLN / kWh
Opłata za blokowanie
0,23 PLN / min dla ładowania AC po 180 minutach
0,69 PLN / min dla ładowania DC po 90 minutach
W przypadku ładowania AC w godz. 21:00 – 9:00 nie pobiera się opłaty za blokowanie.
Uwagi
Dla kierowców okazjonalnie ładujących samochód na publicznych stacjach ładowania. Płać tylko tyle ile ładujesz – brak opłaty podstawowej (miesięcznej).
Taryfa umożliwia ładowanie Plug & Charge, jeżeli inne warunki zostaną spełnione.

Opcja druga, czyli abonament co miesiąc: Taryfa: Audi charging plus

Opłata podstawowa (miesięczna) 32,99 PLN

Czas trwania umowy 12 miesięcy
Ładowanie AC
2,26 PLN / kWh
Ładowanie DC/HPC
2,92 PLN / kWh
IONITY HPC
3,69 PLN / kWh
Opłata za blokowanie
0,23 PLN / min dla ładowania AC po 180 minutach
0,69 PLN / min dla ładowania DC po 90 minutach
W przypadku ładowania AC w godz. 21:00 – 9:00 nie pobiera się opłaty za blokowanie.
Uwagi
Dla kierowców, którzy regularnie korzystają z ładowania publicznego.
Taryfa umożliwia ładowanie Plug & Charge jeżeli inne warunki zostaną spełnione.

Ostatnia opcja czyli jeszcze wyższa opłata każdego miesiąca, ale niższe stawki za kWh: Taryfa: Audi charging pro:

Opłata podstawowa (miesięczna) 69,99 PLN
Zwolnienie z opłaty podstawowej w pierwszym roku dla wszystkich klientów posiadających nowe całkowicie elektryczne Audi.

Czas trwania umowy 12 miesięcy
Ładowanie AC
2,03 PLN / kWh
Ładowanie DC/HPC
2,64 PLN / kWh
IONITY HPC
1,70 PLN / kWh
Opłata za blokowanie
0,23 PLN / min dla ładowania AC po 180 minutach
0,69 PLN / min dla ładowania DC po 90 minutach
W przypadku ładowania AC w godz. 21:00 – 9:00 nie pobiera się opłaty za blokowanie.
Uwagi
Pakiet dla kierowców często podróżujących na dłuższych trasach.
Taryfa umożliwia ładowanie Plug & Charge jeżeli inne warunki zostaną spełnione.

Nowością stosowaną przez Audi jest opcja Plug & Charge, czyli nic innego jak znana nam opcja ładowania z aut Tesli. Podpinamy i autoryzacja dzieje się sama, na podstawie komunikacji między stacją a pojazdem, odbywającą się poprzez kabel ładowania. Wygodne i... stosowane w Tesli od 2012 roku. Dlaczego innym producentom opcja ta zajęła aż 11 lat, zanim ją wdrożyli? Chyba oni sami tego nie wiedzą, ja natomiast tego nie rozumiem. Można nie lubić Tesli czy Elona Muska, ale jeśli firma ta udostępnia swoje patenty i zachęca innych producentów do czerpania ze sprawdzonych rozwiązań Tesli, to powinni oni to robić i czerpać całymi garściami wiedzę i pomysły, które istnieją na rynku od dekady, jak właśnie opcja podłącz i ładuj...

Źródło: Insideeves.com

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Audi Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

No cóż...Tankowanie benzyny, a także oleju ... 30.04.2024
Brawo!!! Zgadzam się w pełni i mogę się ... 30.04.2024
Tylko aby nie wyszło jak z tanią Teslą :)_ 30.04.2024

Audi Q4 e-tron 40

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
8.5s
Prędkość maksymalna
160 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
438 km
Wszystkie dane Audi Q4 e-tron 40

Ostatnie pytania

Modele producenta Audi