Panasonic do niedawna współpracował tylko z Teslą jeśli chodzi o baterie trakcyjne, jednak od kiedy Tesla zaczęła współpracować z innymi producentami baterii, jak choćby CATL, czy LG, Japończycy uznali, że również mogą związać się z innymi partnerami biznesowymi.
Subaru Corporation i Panasonic Energy Co., Ltd. ujawniły, że rozpoczęły rozmowy w celu ustanowienia średnio- i długoterminowej współpracy.
Celem współpracy jest zaspokojenie rosnącego popytu na pojazdy elektryczne i akumulatory samochodowe w szybko rozwijającym się segmencie pojazdów elektrycznych.
Subaru i Panasonic Energy będą prowadzić rozmowy w celu zbadania możliwości zaopatrywania producenta samochodów w samochodowe cylindryczne akumulatory litowo-jonowe nowej generacji. Jak stwierdzono w komunikacie prasowym, Subaru montowałoby następnie akumulatory Panasonic w samochodach elektrycznych, które miałyby być produkowane w drugiej połowie dekady. Nie jest to jak widać biznes na już i na szybko, a raczej długofalowy plan i pewna strategia zabezpieczenia dostaw akumulatorów dla Subaru.
Pojazdy te byłyby produkowane w nowej fabryce , która ma powstać w Gunma w Japonii.
Subaru stawia na elektryfikację. Firma wyznaczyła plan działania do 2050 r., którego celem jest przyczynienie się do stworzenia społeczeństwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.
Panasonic Energy, jako partner, pomoże Subaru osiągnąć ten cel, dostarczając producentowi samochodów cylindryczne akumulatory litowo-jonowe o wysokiej wydajności.
Chociaż Panasonic nie jest największym na świecie producentem baterii, jego cylindryczne akumulatory do pojazdów elektrycznych należą do najlepszych w branży. Na przykład ogniwa Panasonic 18650 były używane przez Teslę w pojazdach takich jak oryginalny Roadster, ale nadal napędzają flagowe samochody producenta pojazdów elektrycznych, Model S Plaid i Model X Plaid.
Panasonic jest również prawdopodobnie jednym z najbardziej doświadczonych w branży dostawców akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Nic więc dziwnego, że i inni producenci jak na przykład Mazda również rozpoczęli rozmowy z japońską firmą w sprawie potencjalnych średnio- i długoterminowych umów na dostawy akumulatorów. Subaru nie jest liderem w zakresie samochodów czysto elektrycznych, więc umowa z Panasonic prawdopodobnie pomogłaby producentowi samochodów powoli przestawić się na to co nieuniknione, czyli na produkcję aut elektrycznych w 100% jeśli chodzi o ilość wytwarzanych pojazdów.
Coraz większa ilość producentów samochodów, powoli planuje lub już wdraża przechodzenie, na razie stopniowe i dość powolne na produkcję aut wyłącznie napędzanych bateriami trakcyjnymi. Myślę, że mają oni, a przynajmniej ich część, ciągle nadzieje że Unia Europejska jednak wycofa się z pomysłu zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku, nowych aut spalinowych, trzeba dodać.
Czy tak się stanie? Czy to raczej płonne nadzieje? Zobaczymy. Na razie nic nie wskazuje na to aby Unia miała zmienić to co już klepnęła. Można się spierać o to czy to słuszne, czy to nie za szybko itd, itd. Fakty jednak są jakie są i chyba jednak producenci aut będą musieli zmienić i przestawić swoją produkcję w 100% na auta bateryjne, jeśli chcą ciągle funkcjonować w tej zmieniającej się jak w kalejdoskopie rzeczywistości.