Subaru Solterra 2024 z wieloma usprawnieniami
Idą zmiany, choć w tak świeżym elektryku to nieco dziwi.
Czyżby producenci zaczęli myśleć jak Tesla? Nie czekać na lift ani nowy model, tylko zmiany i ulepszenia wprowadzać na bieżąco?
Subaru Solterra 2024 w swoim drugim roku modelowym otrzymuje szereg zmian, z których najważniejszymi są ulepszenia akumulatora i nowy system wspomagania kierowcy.
Według Subaru, Solterra może teraz dużo szybciej ładować się prądem stałym DC, od 10% do 80% w 35 minut, w porównaniu do około godziny wcześniej. To ogromna różnica i ogromne usprawnienie, które zostanie na pewno docenione przez klientów. (Dla przykładu Tesla Model 3 z baterią LFP o pojemności 60 kWh od 15 do 80% naładowała mi się w 15 minut, bateria była rozgrzana).
Producent samochodów twierdzi również, że „ulepszony system kondycjonowania akumulatorów umożliwia znacznie szybsze ładowanie w temperaturach poniżej zera – w niektórych warunkach nawet o 80 minut szybciej”. Dziwna różnica czasowa, niestety producent nie określił co rozumie przez ładowanie szybsze aż o 80 minut. To co najmniej ciekawe stwierdzenie. Czyżby dotychczasowy model tej firmy ładował się aż tak kiepsko?
Są i inne nowości
Nowością na rok 2024 jest także nowy system wspomagania kierowcy, który umożliwia Solterze poruszanie się po swoim pasie z prędkością do 25 mil na godzinę – być może przydatną do powolnej jazdy w korkach na autostradzie, czyli taki korkowy Autopilot.
Dodano także możliwość automatycznej zmiany pasa ruchu, umożliwiając kierowcom zainicjowanie zmiany pasa poprzez „machnięcie” dźwignią kierunkowskazów. Nowością są także funkcje ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu i monitorowania uwagi kierowcy, czyli to co robią ostatnio wszyscy i co bardzo wkurza klientów, bo niestety jest strasznie upierliwe. Ja rozumiem bezpieczeństwo, ale są granice. Obecne systemy przypominają nam o tym, aby zachować uwagę na drodze tak często, że staje się to nie do zniesienia. Co najgorsze rozprasza kierowcę i go denerwuje. To ewidentnie zły kierunek.
To nie wszystko
Inne zmiany obejmują nową kierownicę z łopatkami do hamowania regeneracyjnego, wskaźnik stanu naładowania na desce rozdzielczej, który wyświetla szacunkowy czas do osiągnięcia 80% lub 100% naładowania oraz standardowe relingi dachowe o nośności statycznej 700 funtów, które według Subaru mogą obsługiwać namioty na dachach. (to opcja znana między innymi z Porsche)
W układzie napędowym nie wprowadzono żadnych zmian. Solterra jest bliźniaczą konstrukcją do Toyoty bZ4X, ale w przeciwieństwie do Toyoty jest standardowo wyposażona w dwusilnikowy napęd na wszystkie koła o mocy 215 KM i momencie obrotowym 249 Nm. Zestaw akumulatorów o pojemności 72,8 kWh zapewnia maksymalny zasięg według EPA – 363 km. Ciekawe jak auto poradzi sobie w prawdziwym życiu. Zapewne te wszystkie usprawnienia wpłynął pozytywnie na odbiór auta wśród klientów marki Subaru.
Komentarze