Tesla osiągnęła wielką rzecz, dostarczając milionowe auto do klienta w Europie.
Tak więc Tesla z sukcesem dostarczyła 1 milion pojazdów klientom w całej Europie. Kamień milowy osiągnięto 14 lat po dostarczeniu przez firmę pierwszego oryginalnej Tesli Roadster klientowi w Europie.
Jak zauważyła Tesla, osiągnięcie 1 miliona pojazdów było możliwe dzięki klientom i sympatykom, którzy przez lata wspierali firmę.
„14 lat temu dostarczyliśmy pierwszą Teslę Roadster klientom w Europie. Dzisiaj na drogach całej Europy przekroczyliśmy milion pojazdów Tesli. Dziękujemy właścicielom i sympatykom marki Tesla za pomoc w przyspieszeniu przejścia na zrównoważoną energię!” Tesla napisała na X .
Podróż Tesli po Europie nie była łatwa. Dziś klienci w Europie, którzy chcą zamówić Model Y, mogą nabyć pojazd wyprodukowany w Giga Berlin. Nie miało to miejsca w czasach oryginalnej Tesli Roadster, Modelu S, Modelu X i Modelu 3, ponieważ klienci w regionie musieli polegać na eksporcie Tesli, aby nabyć swoje pojazdy.
Wymagało to sporo cierpliwości ze strony europejskich klientów, szczególnie w latach, gdy Gigafactory Shanghai jeszcze nie działała. Eksport do Europy nabrał tempa dzięki Giga Shanghai, a dzięki Giga Berlin Tesla jest w stanie sprawnie dostarczać swoje najpopularniejsze pojazdy na rynek europejski.
Oprócz osiągnięcia przez firmę miliona pojazdów w Europie, Tesla opublikowała także dość optymistyczną aktualizację dotyczącą Modelu Y w regionie. Według producenta pojazdów elektrycznych Tesla Model Y pozostała w sierpniu najlepiej sprzedającym się pojazdem w Europie . Było to znaczące osiągnięcie Tesli, biorąc pod uwagę, że Model Y to pojazd premium.
Kierownictwo Tesli zauważyło, że firma jest niezwykle skupiona na optymalizacji obiektów takich jak Gigafactory Berlin. Dzięki temu fabryka mogłaby wyprodukować jeszcze więcej Modelu Y na rynek europejski.
„W fabryce w Berlinie i Austin bieżącym priorytetem jest maksymalizacja wydajności naszych istniejących linii produkcyjnych, poprzez skupienie się na poprawie wydajności za pomocą lasera. Jak zawsze utrzymanie wysokiej jakości i obniżenie kosztów jednostkowych będzie równie istotne, jak zwiększenie wolumenu produkcji” – zauważył dyrektor Tesli.
Cóż, co prawda nie wiem o jakim laserze mowa, częściej pisze się o tym, że Tesla optymalizuje koszty używając wielkich Giga Press, czyli wielkich hydraulicznych pras, wypluwających z siebie całe kompletne elementy konstrukcyjne auta. Choć zapewne znając zamiłowanie firmy do technologii, lasery nie są im obce...