BYD rozpoczyna ofensywę. Rynek motoryzacyjny ma się czego bać

Chiński BYD niedawno prześcignął Teslę i został liderem na światowym rynku EV w ostatnich trzech miesiącach 2023 roku. Sprzedał wówczas 526 409 osobowych pojazdów typu BEV. Tymczasem Tesla zadeklarowała globalną sprzedaż na poziomie 484 507 sztuk. O dziwo, głównym celem BYD rzekomo wcale nie jest ostra rywalizacja z Teslą.
Fot. Wulandari Wulandari / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-13 Fot. Wulandari Wulandari / Shutterstock.com
B.Y.D. NIE PRZESCIGNAL Tesli pod wzgledem ... 13.03.2024

Miłosz

Data dodania: 2024-03-13

Wielu kierowców jest gotowych zrezygnować z tradycyjnych marek na rzecz dostępniejszych cenowo i środowiskowo przyjaznych alternatyw.


„Elektryk” przystępniejszy cenowo


Niedawna ofensywa cenowa na pojazdy ICE (Internal Combustion Engine) zainicjowana przez BYD zaowocowała wprowadzeniem modeli Qin Plus EV i PHEV z cenami rozpoczynającymi się od 15 200 dolarów. Wersja PHEV, DM-i, startuje od około 11 000 dolarów i oferuje do 120 km zasięgu w trybie elektrycznym, podczas gdy wersja całkowicie elektryczna oferuje do 510 km zasięgu, zależnie od pojemności akumulatora.


Odpowiedzi na pytanie o to, jak to się dzieje, że BYD może oferować tak konkurencyjne ceny, leży w technologii – e-Platform 3.0, zdolnej zwiększyć zasięg do przeszło 1000 km. Z nowej platformy EV korzysta np. model Dolphin EV Honor Edition. Ta platforma obniża koszty o prawie 20%, a planowana aktualizacja do wersji 4.0 obiecuje jeszcze większe oszczędności i zasięg.


Strategia na najbliższe lata


BYD nie ukrywa swoich ambitnych planów. Firma zamierza dobrze wykorzystać swoją przewagę technologiczną i przez najbliższe trzy lata toczyć ostrą bitwę z pojazdami ICE, ukierunkowaną na zdominowanie rynku. I ma ku temu solidne argumenty, biorąc pod uwagę, że zaawansowany system DM-i nowej generacji pozwoli na przejechanie nawet ponad 2000 km, przy wypełnionym zbiorniku paliwa i pełnym naładowaniu.


Chiński BYD ma globalne zakusy, o czym świadczy fakt, że zamierza – oprócz Chin – rozwijać swoją działalność także w m.in. Japonii, Tajlandii, Europie i Ameryce Południowej. I, co ciekawe, w przeciwieństwie do wielu, którzy próbują konfrontować BYD z Teslą, chiński gigant podobno widzi w amerykańskim producencie sojusznika. Ich wspólny cel, jakim jest zwiększenie udziału EV na drogach, sprawia, że obie firmy patrzą w przyszłość jako partnerzy, a nie konkurenci.

Komentarze (1)

0/10
  • Max
    odpowiedz

    B.Y.D. NIE PRZESCIGNAL Tesli pod wzgledem wyprodukowanych aut elektrycznych. B.Y.D. do wyprodukowanych aut wlicza tez pojazdy spalinowe (hybrydy plug-in) ktore nie sa pojazdami elektrycznymi sensu stricto.

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników BYD Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

BYD SEAL RWD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.9 sec
Prędkość maksymalna
180 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
559 km
Wszystkie dane BYD SEAL RWD

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta BYD