-
JAN
DOBRY DZIEŃ. CHCĘ ZAPYTAĆ GDZIE JEST NAJBLIŻSZY SKLEP I SERWIS ELEKTROAUTA BYD DO MIASTA NOWY TARGA inter cars robi jakieś sensowe przeglądy?
BYD rozpoczyna ofensywę. Rynek motoryzacyjny ma się czego bać
Wielu kierowców jest gotowych zrezygnować z tradycyjnych marek na rzecz dostępniejszych cenowo i środowiskowo przyjaznych alternatyw.
„Elektryk” przystępniejszy cenowo
Niedawna ofensywa cenowa na pojazdy ICE (Internal Combustion Engine) zainicjowana przez BYD zaowocowała wprowadzeniem modeli Qin Plus EV i PHEV z cenami rozpoczynającymi się od 15 200 dolarów. Wersja PHEV, DM-i, startuje od około 11 000 dolarów i oferuje do 120 km zasięgu w trybie elektrycznym, podczas gdy wersja całkowicie elektryczna oferuje do 510 km zasięgu, zależnie od pojemności akumulatora.
Odpowiedzi na pytanie o to, jak to się dzieje, że BYD może oferować tak konkurencyjne ceny, leży w technologii – e-Platform 3.0, zdolnej zwiększyć zasięg do przeszło 1000 km. Z nowej platformy EV korzysta np. model Dolphin EV Honor Edition. Ta platforma obniża koszty o prawie 20%, a planowana aktualizacja do wersji 4.0 obiecuje jeszcze większe oszczędności i zasięg.
Strategia na najbliższe lata
BYD nie ukrywa swoich ambitnych planów. Firma zamierza dobrze wykorzystać swoją przewagę technologiczną i przez najbliższe trzy lata toczyć ostrą bitwę z pojazdami ICE, ukierunkowaną na zdominowanie rynku. I ma ku temu solidne argumenty, biorąc pod uwagę, że zaawansowany system DM-i nowej generacji pozwoli na przejechanie nawet ponad 2000 km, przy wypełnionym zbiorniku paliwa i pełnym naładowaniu.
Chiński BYD ma globalne zakusy, o czym świadczy fakt, że zamierza – oprócz Chin – rozwijać swoją działalność także w m.in. Japonii, Tajlandii, Europie i Ameryce Południowej. I, co ciekawe, w przeciwieństwie do wielu, którzy próbują konfrontować BYD z Teslą, chiński gigant podobno widzi w amerykańskim producencie sojusznika. Ich wspólny cel, jakim jest zwiększenie udziału EV na drogach, sprawia, że obie firmy patrzą w przyszłość jako partnerzy, a nie konkurenci.
Komentarze (1)
B.Y.D. NIE PRZESCIGNAL Tesli pod wzgledem wyprodukowanych aut elektrycznych. B.Y.D. do wyprodukowanych aut wlicza tez pojazdy spalinowe (hybrydy plug-in) ktore nie sa pojazdami elektrycznymi sensu stricto.