BYD wkracza do Korei Południowej. Będzie rywalizował z Hyundaiem i Kią

W miarę, jak chiński BYD rozszerza swoje globalne ambicje, kieruje wzrok na Koreę Południową i wprowadza na ten rynek niedrogie pojazdy elektryczne. Ta strategiczna ekspansja stawia producenta z Państwa Środka w bezpośredniej konkurencji z lokalnymi potentatami: Hyundaiem i Kią.
Fot.  Roman Zaiets  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-02-15 Fot. Roman Zaiets Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-02-15

Atto 3, Dolphin oraz Seal to modele aut elektrycznych gotowe do wyścigu m.in. z Hyundaiem IONIQ 5 czy Kona Electric albo Kią EV6.



BYD na pozycji lidera 


Po wyprzedzeniu Tesli w czwartym kwartale 2023 roku i zdobyciu tytułu największego producenta pojazdów elektrycznych na świecie BYD nie spoczywa na laurach. Firma, która sprzedała w ubiegłym roku rekordowe 1,6 miliona pojazdów elektrycznych, odnotowując wzrost sprzedaży o 73% w relacji rok do roku, kontynuuje wyścig po dominację na międzynarodowym rynku. 


Niedrogie, ale technologicznie zaawansowane pojazdy, takie jak Atto 3, Dolphin czy Seal, coraz śmielej podbijają rynki zagraniczne. Z rekordową sprzedażą rzędu 36 174 pojazdów za granicą w zeszłym miesiącu BYD potwierdziło swój status lidera na kluczowych rynkach, takich jak Tajlandia, Japonia, Brazylia czy Kolumbia. Pod uwagę coraz mocniej bierze również Koreę Południową. Tym bardziej, że już sprzedaje w Korei komercyjne pojazdy elektryczne, dlatego rozszerzenie koreańskiego rynku zbytu o osobowe „elektryki” BYD wydaje się naturalną drogą dla firmy.


BYD w Korei Południowej


BYD przygotowuje się do wprowadzenia swoich pojazdów elektrycznych do Korei Południowej. Rozpoczyna od modelu Atto 3, bo ten samochód elektryczny cieszył się ogromną popularnością na innych rynkach. 

Proces wprowadzenia „elektryka” na zagraniczny rynek wymaga czasu, ponieważ konieczne jest uzyskanie certyfikatów środowiskowych i atestów bezpieczeństwa. Pierwsze dostawy zaplanowano na pierwszą połowę tego roku. 


Hyundai i Kia gotowe do rywalizacji


Poprzez wprowadzenie swoich pojazdów elektrycznych do Korei BYD wejdzie w bezpośrednią rywalizację z czołowymi południowokoreańskimi producentami samochodów – Kią i Hyundaiem.
Hyundai sprzedał w ubiegłym roku niemal 269 000 pojazdów elektrycznych, a wraz z Kią wyprzedził Forda i GM i został drugim co do wielkości (po Tesli) sprzedawcą pojazdów elektrycznych w USA. Tak więc, Hyundai i Kia są gotowe do rywalizacji z Chińczykami. 


Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników BYD Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników BYD ATTO 3 Comfort Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 08.08.2023
Jeśli te zasięgi będą realne i cena w okolicy 150 000 zł, to może okazać się ciekawą alternatywą dla innych marek
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Widzę, że kolega nie ogarnia współczesnych EV ... 04.05.2024

BYD ATTO 3 Comfort

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.3s
Prędkość maksymalna
160 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
428 km
Wszystkie dane BYD ATTO 3 Comfort

BYD SEAL

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane BYD SEAL

BYD Dolphin

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane BYD Dolphin

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta BYD