-
JAN
DOBRY DZIEŃ. CHCĘ ZAPYTAĆ GDZIE JEST NAJBLIŻSZY SKLEP I SERWIS ELEKTROAUTA BYD DO MIASTA NOWY TARGA inter cars robi jakieś sensowe przeglądy?
BYD wkracza do Korei Południowej. Będzie rywalizował z Hyundaiem i Kią
Atto 3, Dolphin oraz Seal to modele aut elektrycznych gotowe do wyścigu m.in. z Hyundaiem IONIQ 5 czy Kona Electric albo Kią EV6.
BYD na pozycji lidera
Po wyprzedzeniu Tesli w czwartym kwartale 2023 roku i zdobyciu tytułu największego producenta pojazdów elektrycznych na świecie BYD nie spoczywa na laurach. Firma, która sprzedała w ubiegłym roku rekordowe 1,6 miliona pojazdów elektrycznych, odnotowując wzrost sprzedaży o 73% w relacji rok do roku, kontynuuje wyścig po dominację na międzynarodowym rynku.
Niedrogie, ale technologicznie zaawansowane pojazdy, takie jak Atto 3, Dolphin czy Seal, coraz śmielej podbijają rynki zagraniczne. Z rekordową sprzedażą rzędu 36 174 pojazdów za granicą w zeszłym miesiącu BYD potwierdziło swój status lidera na kluczowych rynkach, takich jak Tajlandia, Japonia, Brazylia czy Kolumbia. Pod uwagę coraz mocniej bierze również Koreę Południową. Tym bardziej, że już sprzedaje w Korei komercyjne pojazdy elektryczne, dlatego rozszerzenie koreańskiego rynku zbytu o osobowe „elektryki” BYD wydaje się naturalną drogą dla firmy.
BYD w Korei Południowej
BYD przygotowuje się do wprowadzenia swoich pojazdów elektrycznych do Korei Południowej. Rozpoczyna od modelu Atto 3, bo ten samochód elektryczny cieszył się ogromną popularnością na innych rynkach.
Proces wprowadzenia „elektryka” na zagraniczny rynek wymaga czasu, ponieważ konieczne jest uzyskanie certyfikatów środowiskowych i atestów bezpieczeństwa. Pierwsze dostawy zaplanowano na pierwszą połowę tego roku.
Hyundai i Kia gotowe do rywalizacji
Poprzez wprowadzenie swoich pojazdów elektrycznych do Korei BYD wejdzie w bezpośrednią rywalizację z czołowymi południowokoreańskimi producentami samochodów – Kią i Hyundaiem.
Hyundai sprzedał w ubiegłym roku niemal 269 000 pojazdów elektrycznych, a wraz z Kią wyprzedził Forda i GM i został drugim co do wielkości (po Tesli) sprzedawcą pojazdów elektrycznych w USA. Tak więc, Hyundai i Kia są gotowe do rywalizacji z Chińczykami.
Komentarze