Dane opublikowane niedawno przez Chińskie Stowarzyszenie Samochodów Osobowych (CPCA) wykazały, że Tesla China wyeksportowała w październiku 2023 r. 43 489 pojazdów.
Według CPCA w zeszłym miesiącu Tesla China sprzedała łącznie 72 115 aut.
Biorąc pod uwagę liczbę pojazdów wyeksportowanych z Giga Shanghai w zeszłym miesiącu, wydaje się, że w październiku Tesla China była w stanie dostarczyć również 28 626 pojazdów na rynku krajowym. Taka liczba sugerowałaby poprawę o 66,43% rok do roku i spadek o 34,2% w stosunku do września 2023 r.
Jak odnotowano w raporcie CNEV Post, CPCA stwierdziła, że z 72 115 pojazdów sprzedanych przez Tesla China w październiku 47 164 to Crossovery Model Y, a 24 951 sedany Model 3.
Dotychczasowe wyniki Tesli w Chinach w tym roku na rynku krajowym były dość imponujące pomimo spowolnienia na linii Modelu 3, które miało ustąpić miejsca premierze Project Highland. Od stycznia do października Tesla faktycznie dostarczyła 462 355 pojazdów na krajowy rynek chiński, co stanowi wzrost o 37,87% rok do roku.
Udział Tesli w chińskim rynku pojazdów BEV był w październiku większy i wyniósł około 5,78%. Liczba ta jednak nadal oznacza spadek, ponieważ we wrześniu producent pojazdów elektrycznych miał 8,7% udziału.
Należy zauważyć, że dostawy pojazdów z Tesli w Chinach były w październiku nieco nietypowe, ponieważ zaktualizowany Model 3, znany jako Project Highland, rozpoczął dostawy krajowe dopiero pod koniec miesiąca. Przed lokalnymi dostawami Model 3 był głównie eksportowany na terytoria zagraniczne.
Jak więc widać Tesla na rynku Chińskim ma pewne wahnięcia jeśli chodzi o sprzedaż. Raz jest lepiej, raz gorzej, ale to chyba normalne jeśli chodzi o sprzedaż samochodów. Choć Tesla do tej pory raczej tylko biła swoje własne rekordy sprzedaży, czasami przychodzi miesiąc załamania i choć sytuacja jest dobra, to wiadome jest, że firma chciałaby iść drogą ciągłego wzrostu i kolejnych rekordów.