Chiński Seal U koncernu BYD zagrożeniem dla ID.4? Dane sprzedażowe nie pozostawiają złudzeń

Chińska ekspansja na rynek europejski trwa. Niedawne pogłoski o dynamicznym rozwoju samochodów elektrycznych koncernu Chery, pokazały, że azjatyckie elektryki mogą się podobać. Na odpowiedź konkurencji nie trzeba było długo czekać. Nowy koncept koncernu BYD szokuje jeszcze bardziej.
Fot. VanderWolf Images  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-02-02 Fot. VanderWolf Images Shutterstock.com

Kamil

Data dodania: 2024-02-02

BYD szokuje świat nowym Sealem

Po przetarciu szlaków dla azjatyckich elektryków przez koncern Chery przyszła pora na odpowiedź koncernu BYD. Ten pokazując światu nowy model Seala, znacząco podnosi poprzeczkę. W jego zasięgu jest konkurowanie między innymi z Volkswagenem ID.4.


Warto wspomnieć, że model Seal to już piąty pojazd elektryczny w ofercie BYD. Znany światu sportowy sedan, legitymujący się baterią Blade o pojemności 82,5kWh, technologią cell-to-body i zasięgiem wynoszącym 570 km doczekał się swojego następcy. Model Seal U naprawdę może namieszać.


Fot. Oasishifi  Shutterstock.com


Parametry Seala U dorównują topowym europejczykom


Aż nie chce się wierzyć, że ten kosztujący niespełna 42 tys. euro elektryk ma stanowić konkurencję dla VW ID.4, Forda Mustanga Mach-E, czy Skody Enyaq. Tymczasem wszystko na to wskazuje.


SUV posiada wszystko to, czego oczekiwalibyśmy od rodzinnego elektryka. 570 litrów przestrzeni bagażowej, którą można powiększyć aż do 1449 litrów, baterię 72-87 kWh umożliwiającą przejechanie odpowiednio 420-500 km oraz atrakcyjna cena, stawia go na równi z wieloma topowymi modelami konkurencyjnych marek.


Sportowa historia w rodzinnej odsłonie

Nowy Seal U ze swoim sportowym bratem bliźniakiem ma wspólną jedynie nazwę. Oparty na zupełnie innej platformie podwoziowej, stylistyką nadwozia czerpiącą od Porsche Cayenne i Mustanga Mach-E, SUV ze stajni BYD zaprojektowany został z myślą o komforcie podróżowania.


Nowoczesny wygląd kabiny przypomina nieco materiały zastosowane w modelach BMW. Nie zabrakło także typowych „azjatyckich bajerów” jak funkcja aparatu do selfie, czy mikrofon do karaoke.


Czy nowy Seal U koncernu BYD rzeczywiście okaże się hitem sprzedażowym również w Europie? Wedle pogłosek Chińczycy wprost oszaleli na jego punkcie. Nie ma się czemu dziwić. Elektryczny SUV koncernu BYD prezentuje się naprawdę okazale.

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników BYD Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

BYD SEAL

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane BYD SEAL

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta BYD