-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło. -
Redakcja OTOEV.PL
Ile jest salonów Tesli w PolsceNie potrzebujesz żadnego starego „salonu” ani serwisu. Kupujesz w aplikacji Tesli tak jak kiełbasę na allegro. Serwis jest mobilny i przyjeżdżają do ciebie do domu wtedy kiedy robisz kupę w ubikacji. To jest właśnie wolność wg. Elona. I ja się pod tym podpisuję obydwiema rękami! Ps. Akurat wczoraj zgłosiłem regulację klapy w bagażniku. Na gwarancji.
Chiński test bezpieczeństwa Modelu 3 Highland.
Chińczycy przetestowali Model 3 w nowej odsłonie.
To test, który sprawdza tak naprawdę technologię, która została użyta w danym aucie i sposób jej wykorzystania oraz wpływ na bezpieczeństwo jazdy.
To dość nietypowe, jednak po przyjrzeniu się całej procedurze mamy po prostu obraz tego jak sprawuje się elektronika i zastosowane w pojeździe systemy pod kątem bezpieczeństwa.
Czy to co mamy w aucie, ma wpływ na zwiększenie naszych szans podczas wypadku, nie tylko szans na przeżycie, ale również szans na to, że nasze obrażenia będą mniejsze, gdybyśmy nie mieli owych systemów w naszym samochodzie? A może dzięki nim, w ogóle uda nam się uniknąć wypadku?
Takie scenariusze badają Chińczycy, przyznając autu określoną ocenę.
Wracając do auta, które zostało poddane testom:
Oryginalny Tesla Model 3 jest pojazdem bardzo bezpiecznym do tego stopnia, że w 2018 roku stał się samochodem o najniższym prawdopodobieństwie odniesienia obrażeń spośród wszystkich pojazdów testowanych wówczas przez Krajową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA).
Z wyników chińskiego testu integracji inteligentnego pojazdu IVISTA wynika, że ulepszony Model 3 kontynuuje tradycję bezpieczeństwa swojego poprzednika, mimo zmiany około 50% elementów auta, ciągle wyniki bezpieczeństwa są na najwyższym możliwym poziomie, co jest bardzo ważne, szczególnie dla użytkownika takiego pojazdu.
Przeprowadzony w Chinach test inteligentnej integracji pojazdu IVISTA ocenia zaawansowane systemy bezpieczeństwa auta. Jak podaje oficjalna strona internetowa IVISTA , jej platforma została zatwierdzona przez Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT). W ramach testów IVISTA, pojazdy poddawane są różnym scenariuszom testującym ich zaawansowane systemy bezpieczeństwa.
Z wyników badania IVISTA wynika, że zmodernizowany Model 3 Tesli, który również niedawno wprowadzono na rynek w Ameryce Północnej, jest bardzo bezpiecznym samochodem. Pojazd testowano pod kątem czterech wskaźników:
-inteligentnej jazdy,
-inteligentnego bezpieczeństwa,
-inteligentnej interakcji
-inteligentnej efektywności energetycznej.
Model 3 (Highland) uzyskał ocenę „dobrą” we wszystkich czterech wskaźnikach.
Co ciekawe, pojazd nie został przetestowany pod kątem „inteligentnego parkowania”, co było kolejnym miernikiem w testach IVISTA.
Nowa Tesla Model 3 to samochód czysto "wizyjny", co oznacza, że nie jest już wyposażony w czujniki radarowe ani ultradźwiękowe. Zamiast tego w pojeździe zastosowano wyłącznie system wizyjny, który w zakresie funkcji bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy opiera się na ośmiu kamerach zewnętrznych wysokiej rozdzielczości.
Mimo tego i mimo dużej krytyki samej Tesli po przejściu na system „Tesla Vision” wyniki Modelu 3 pokazują, że pojazd ogólnie dobrze spisał się w testach IVISTA, i należy do najbezpieczniejszych pojazdów używających zaawansowanej technologii.
Oceny bezpieczeństwa Tesli Model 3 nie zostały jeszcze opublikowane w Stanach Zjednoczonych ani w Europie, choć biorąc pod uwagę wyniki pojazdu w chińskim teście, wydaje się, że trójka miałaby całkiem przyzwoite szanse na uzyskanie równie imponującego poziomu bezpieczeństwa, co jej poprzedniczka.
W końcu Tesla jest znana z bezpieczeństwa swoich pojazdów, więc nie byłoby niespodzianką, gdyby ulepszony Model 3 okazał się równie bezpieczny – a może nawet bezpieczniejszy – niż oryginalny Model 3.
Biorąc pod uwagę to, że auta marki Tesla są projektowane od podstaw jako EV, możemy liczyć na to, że są bardzo bezpieczne. Tak zresztą było do tej pory ze wszystkimi modelami Tesli. Od starej Ski, przez wielkiego Xa, potem trójkę i na końcu Model Y.
To, że auta takie jak Model 3 i Y przejdą face lifting raczej niczego tu nie zmieni (na gorsze), może natomiast zmienić na lepsze. Jest więc szansa, że zarówno Highland jak i Juniper (już niedługo miejmy nadzieję) okażą się jednymi z najbezpieczniejszych z aut w swojej klasie.
Komentarze