Chiński test bezpieczeństwa Modelu 3 Highland.

Chińczycy przetestowali nową wersję Modelu 3, czyli wersję Highland pod kątem systemów bezpieczeństwa. Jak wypadła nowa odsłona trójki?
Fot. Kittyfly  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-01-18 Fot. Kittyfly Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2024-01-18

Chińczycy przetestowali Model 3 w nowej odsłonie. 

To test, który sprawdza tak naprawdę technologię, która została użyta w danym aucie i sposób jej wykorzystania oraz wpływ na bezpieczeństwo jazdy. 
To dość nietypowe, jednak po przyjrzeniu się całej procedurze mamy po prostu obraz tego jak sprawuje się elektronika i zastosowane w pojeździe systemy pod kątem bezpieczeństwa.


Czy to co mamy w aucie, ma wpływ na zwiększenie naszych szans podczas wypadku, nie tylko szans na przeżycie, ale również szans na to, że nasze obrażenia będą mniejsze, gdybyśmy nie mieli owych systemów w naszym samochodzie? A może dzięki nim, w ogóle uda nam się uniknąć wypadku? 

Takie scenariusze badają Chińczycy, przyznając autu określoną ocenę.


Wracając do auta, które zostało poddane testom:


Oryginalny Tesla Model 3 jest pojazdem bardzo bezpiecznym do tego stopnia, że w 2018 roku stał się samochodem o najniższym prawdopodobieństwie odniesienia obrażeń spośród wszystkich pojazdów testowanych wówczas przez Krajową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA)
Z wyników chińskiego testu integracji inteligentnego pojazdu IVISTA wynika, że ulepszony Model 3 kontynuuje tradycję bezpieczeństwa swojego poprzednika, mimo zmiany około 50% elementów auta, ciągle wyniki bezpieczeństwa są na najwyższym możliwym poziomie, co jest bardzo ważne, szczególnie dla użytkownika takiego pojazdu.

Przeprowadzony w Chinach test inteligentnej integracji pojazdu IVISTA ocenia zaawansowane systemy bezpieczeństwa auta. Jak podaje oficjalna strona internetowa IVISTA , jej platforma została zatwierdzona przez Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT). W ramach testów IVISTA, pojazdy poddawane są różnym scenariuszom testującym ich zaawansowane systemy bezpieczeństwa. 
Z wyników badania IVISTA wynika, że zmodernizowany Model 3 Tesli, który również niedawno wprowadzono na rynek w Ameryce Północnej, jest bardzo bezpiecznym samochodem. Pojazd testowano pod kątem czterech wskaźników:

-inteligentnej jazdy, 

-inteligentnego bezpieczeństwa, 

-inteligentnej interakcji 

-inteligentnej efektywności energetycznej. 

Model 3 (Highland) uzyskał ocenę „dobrą” we wszystkich czterech wskaźnikach. 

Co ciekawe, pojazd nie został przetestowany pod kątem „inteligentnego parkowania”, co było kolejnym miernikiem w testach IVISTA. 
Nowa Tesla Model 3 to samochód czysto "wizyjny", co oznacza, że nie jest już wyposażony w czujniki radarowe ani ultradźwiękowe. Zamiast tego w pojeździe zastosowano wyłącznie system wizyjny, który w zakresie funkcji bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy opiera się na ośmiu kamerach zewnętrznych wysokiej rozdzielczości. 


Mimo tego i mimo dużej krytyki samej Tesli po przejściu na system „Tesla Vision” wyniki Modelu 3 pokazują, że pojazd ogólnie dobrze spisał się w testach IVISTA, i należy do najbezpieczniejszych pojazdów używających zaawansowanej technologii.


Oceny bezpieczeństwa Tesli Model 3 nie zostały jeszcze opublikowane w Stanach Zjednoczonych ani w Europie, choć biorąc pod uwagę wyniki pojazdu w chińskim teście, wydaje się, że trójka miałaby całkiem przyzwoite szanse na uzyskanie równie imponującego poziomu bezpieczeństwa, co jej poprzedniczka. 


W końcu Tesla jest znana z bezpieczeństwa swoich pojazdów, więc nie byłoby niespodzianką, gdyby ulepszony Model 3 okazał się równie bezpieczny – a może nawet bezpieczniejszy – niż oryginalny Model 3. 
Biorąc pod uwagę to, że auta marki Tesla są projektowane od podstaw jako EV, możemy liczyć na to, że są bardzo bezpieczne. Tak zresztą było do tej pory ze wszystkimi modelami Tesli. Od starej Ski, przez wielkiego Xa, potem trójkę i na końcu Model Y.


To, że auta takie jak Model 3 i Y przejdą face lifting raczej niczego tu nie zmieni (na gorsze), może natomiast zmienić na lepsze. Jest więc szansa, że zarówno Highland jak i Juniper (już niedługo miejmy nadzieję) okażą się jednymi z najbezpieczniejszych z aut w swojej klasie.

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla

Opinie użytkowników Tesla Model 3 (Highland) Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Max

Data dodania: 21.12.2023
Dużo zmian, to auto pod każdym względem lepsze od poprzedniczki. Choć stara trójka była dla mnie super, Highland jest o niebo lepszy. Szczególnie jeśli chodzi o wyciszenie i zawieszenie. To się od razu rzuca w uszy i... pupę, której jest dużo wygodniej niż w starej wersji:). Jak miałbym wybierać to zdecydowanie i bez wahania kupiłbym Model 3 Highland.
zobacz całą opinię

Opinia dodana przez Redakcję OtoEV.pl

Data dodania: 03.09.2023
W cenie 205 tysięcy złotych brutto, mamy nową podstawową wersję Modelu 3. Jest to inne auto w porównaniu do poprzedniej wersji. Zmieniono tu aż 50% komponentów. Podstawowa wersja ma baterię LFP, bardzo lubianą przez klientów. Zaleta tych baterii, to ich ładowanie do 100% bez obaw o degradację. Mówi się o tym że to auto otrzyma nową baterię od chińskiego CATL, o pojemności 66 kWh, choć i dzisiejsze 60 kWh jak widać radzi sobie doskonale. Zasięg wersji poliftowej określono na 513 km wersji z nowymi 19 calowymi kołami, ale hitem będzie auto na standardowych 18-stkach. Tu według normy mamy zasięg aż 554 km. Wiadomo, że to przesada, jak to w przypadku norm bywa, ale jeśli nowa trójka po zmianach da radę w trasie przejechać około 300 km między ładowaniami, już będzie to absolutnie bardzo dobry wynik.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Tesla Model 3 (Highland)

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
6.1 sec
Prędkość maksymalna
201 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
523 km

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Nowa Tesla 3 highland a poprzedni Model 3 - różnice

Ciekawy film, który pokazuje różnice pomiędzy nową wersją Tesli 3, a jej poprzednim modelem.
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku

Tesla Model 3 Highland - odbiory. Jak odebrać Teslę

Ciekawy film pokazujący na co zwrócić uwagę podczas odbioru Tesli Model 3 Highland. Czy są jakieś typowe usterki? zobaczcie w fimie
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku

Modele producenta Tesla