Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
    • APPLE
    • AUDI
    • BENTLEY
    • BYD
    • BMW
    • CADILLAC
    • CHEVROLET
    • DELOREAN
    • DODGE
    • FERRARI
    • FISKER
    • FORD
    • HUMMER
    • HYUNDAI
    • LINCOLN
    • LUCID
    • MERCEDES
    • NISSAN
    • POLESTAR
    • RENAULT
    • RIMAC
    • RIVIAN
    • TESLA
      • Tesla Model S
      • Tesla Model 3
      • Tesla Model X
      • Tesla Model Y
      • Tesla Roadster
      • Tesla Cybertruck
      • Tesla Semi
    • TOYOTA
    • VOLKSWAGEN
    • VOLVO
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody Elektryczne SAMOCHODY ELEKTRYCZNE TOYOTA

Ciekawe auto od Toyoty, choć to nie elektryk…

przez Mariusz Majkut
9 marca 2023
w Bez kategorii
Czas czytania: 4 min
0
Ciekawe auto od Toyoty, choć to nie elektryk…

Nie jestem zwolennikiem technologii hybrydowej. Jest jednak jedno auto, które można powiedzieć w jakiś dziwny sposób zyskało moją uwagę i chyba sympatię, chociaż jest hybrydą…

Mowa o nowej odsłonie Toyoty Prius. Ciekawie i sportowo wyglądające auto hybrydowe w odmianie Plug-in naprawdę może się podobać. Agresywny wygląd i jak na hybrydę niezłe osiągi, jeśli chodzi o przyspieszenie do setki. 6,7 sekundy to całkiem przyzwoity wynik, tym bardziej że do dyspozycji mamy zaledwie 223 konie mechaniczne. Nie jest to jakieś wielkie szaleństwo porównując do czystych BEV.

Zobacz również

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

Jedna karta… jedna apka!

Najnowszy rodzaj napędu hybrydowego Toyoty, choć nie jest źle, w porównaniu do czystych BEV, nie powala mocą…

Auto ma napęd na przód i dwulitrowy silnik najnowszej generacji, wszystko spięte jest z bezstopniową skrzynią biegów.

Zasięg pojazdu w opcji BEV wynosi 87 km na oponach 19-calowych i 105 km na oponach 17-calowych, przy czym 105 km oznacza poprawę o 75% w porównaniu z poprzednim modelem. Zastosowano baterię o pojemności 13,6 kWh.

Prius Z-Grade PHEV jest wyposażony w Regeneration Boost, wersję hamowania regeneracyjnego Toyoty , która jest przydatna na górskich drogach i w innych sytuacjach wymagających regularnego przełączania między przyspieszaniem a hamowaniem. Po ustawieniu funkcja ta zapewnia silniejszą niż zwykle siłę hamowania z odzyskiem energii, aby zapewnić responsywną jazdę, jednocześnie zmniejszając częstotliwość przełączania między pedałami przyspieszenia i hamulca.

Posiada również opcjonalny system ładowania „słonecznego”, który może zapewnić wystarczającą moc do przejechania 1250 km rocznie w trybie BEV. Wysokowydajne panele fotowoltaiczne na dachu pojazdu przydają się, gdy samochód przypieka się na parkingach, o ile świeci słońce. Może te 1250 deklarowane przez Toyotę w skali roku to niewiele, ale jest to dość miły dodatek.

Solarny dach zdaje się być dość przydatnym gadżetem…

Nowym Priusem możemy również zasilać zewnętrzne urządzenia na przykład na pikniku. Opcja znana z Nissana czy Hyundaia. Tak więc mały grill na leśnej polanie nie powinien stanowić problemu, choć niektóre źródła podają że moc wyjściowa osiągnie zaledwie 1500 W. O tym czy Prius będzie w stanie zrobić coś więcej niż obsłużyć urządzenia o mocy nie przekraczającej 1500 W, dowiemy się zapewne dopiero kiedy do testów trafią pierwsze egzemplarze.

Ogólnie auto może się podobać a zasięg który ma wynieść nawet ponad 100 km w opcji czysto elektrycznej naprawdę robi wrażenie. Zakładam jednak że w rzeczywistej jeździe zasięg ten wyniesie znacznie mniej. Jeśli auto dałoby radę w trybie BEV przejechać 65-70 km byłoby już naprawdę super. Można by wtedy na co dzień jeździć właściwie na samym prądzie, w końcu ponad 85% ludzi nie robi za wiele kilometrów dojeżdżając do pracy i wracając z niej. Owe 65 czy 70 km w zupełności zaspokoiłoby potrzeby większości kierowców. Czy w Europie nowy Prius będzie cieszył się dużą popularnością? Zapewne tak, choć dużo będzie zależeć od jego ceny…

Niestety jeśli wziąć pod uwagę ceny Priusów z najnowszej linii na rynku Polskim to nie wygląda to zbyt zachęcająco. Dla różnych wersji wyposażenia przedstawiają się one następująco.

  • Comfort – od 199 900 zł,
  • Prestige – od 211 900 zł,
  • Executive – od 239 900 zł.

Jeśli więc miałbym kupić hybrydę za 240 000 złotych, na pewno wolałbym dołożyć niewielki grosz i za niecałe 255 000 wybrałbym wersję Long Range Tesli. Różnica w cenie nie jest wielka a miałbym w 100% auto elektryczne, do dyspozycji sieć Supercharger, oraz znacznie więcej mocy jeśli chodzi o ilość koni mechanicznych. Wydaje się że choć Tesla zrobiła bardzo dobre auto hybrydowe, w końcu ma w tym duże doświadczenie, cenowo przesadziła i to dość sporo. Osobiście wątpię aby nowy Plug-in Toyoty przy tym poziomie cenowym podbił polski rynek…

Źródło: Cleantechnica.com

Tagi: EVPrius Plug-inToyotaToyota hybrid
Mariusz Majkut

Mariusz Majkut

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska. Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Powiązane Posty

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!
AUDI

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

przez Mariusz Majkut
21 marca 2023
Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

przez Mariusz Majkut
20 marca 2023
Jedna karta… jedna apka!

Jedna karta… jedna apka!

przez Mariusz Majkut
19 marca 2023
Giga Berlin celuje w 1 milion aut rocznie…
TESLA

Giga Berlin celuje w 1 milion aut rocznie…

przez Mariusz Majkut
17 marca 2023
Tesla chwali prefabrykowane Superchargery…
TESLA

Tesla chwali prefabrykowane Superchargery…

przez Mariusz Majkut
16 marca 2023

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję warunki i postanowienia zawarte w polityce prywatności.

  • Popularne
  • Komentarze
  • Ostatnie
Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

13 marca 2023
Tesla pozbywa się aut z darmowym ładowaniem…

Tesla pozbywa się aut z darmowym ładowaniem…

17 lutego 2023
Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

24 października 2022
Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

2
Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

2
Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

21 marca 2023
Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

20 marca 2023
Jedna karta… jedna apka!

Jedna karta… jedna apka!

19 marca 2023

Kategorie

  • Aktualności (423)
  • Autopilot (18)
  • Bez kategorii (72)
  • Ceny samochodów elektrycznych (5)
  • Dane techniczne (10)
  • Ładowanie EV (60)
  • Nie tylko Tesla (131)
  • Nowe technologie (211)
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH (7)
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE (222)
    • APPLE (1)
    • AUDI (5)
    • BMW (2)
    • BYD (2)
    • CADILLAC (1)
    • CHEVROLET (2)
    • DELOREAN (1)
    • Elektryczne Motocykla (1)
    • FERRARI (1)
    • FISKER (3)
    • FORD (9)
    • HUMMER (2)
    • HYUNDAI (3)
    • LINCOLN (1)
    • LUCID (5)
    • Maserati (1)
    • MERCEDES (6)
    • NISSAN (2)
    • POLESTAR (5)
    • RENAULT (1)
    • RIMAC (1)
    • RIVIAN (3)
    • TESLA (147)
      • Tesla Cybertruck (11)
      • Tesla Model 3 (48)
        • Model 3 – dane techniczne (4)
      • Tesla Model S (33)
        • Model S – dane techniczne (8)
      • Tesla Model X (20)
        • Model X – dane techniczne (3)
      • Tesla Model Y (43)
        • Model Y – dane techniczne (4)
      • Tesla Roadster (1)
      • Tesla Semi (7)
    • TOYOTA (4)
    • VOLKSWAGEN (10)
    • VOLVO (1)
  • SpaceX (19)
  • Supercharger (31)
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH (9)
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż (4)
  • Zakup Tesli USA/EUROPA (6)
    • Import Tesli z USA (5)

Archiwa

Popularne tematy:
800V 4680 Apple Audi EV Autoplot Baterie BYD Charging Cybertruck Electric Volkswagen Elon Musk EV F-150 Lightning Ford-EV Francja FSD Giga Berlin Giga Press Giga Szanghaj Giga Texas GM Jazda autonomiczna Lucid Lucid Air Model 3 Model S Model S Plaid Model X Model Y Podróże Teslą Polestar Porsche Taycan Prowansja Rivian Satelity Starlink SpaceX Starlink Supercharger Tesla Tesla Bot Tesla Cybertruck Tesla Semi Toskania Toyota Volkswagen
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Menu
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Copyright © 2016 – 2022 Advision Sp. z o.o.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Ładowanie EV
  • Nowe technologie
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Sklep
  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Moje konto

Copyright © 2016 - 2022 Advision Sp. z o.o.

Ta strona korzysta z plików Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Polityka prywatności.