Toyota i FuelCell Energy z wyjątkowym centrum logistycznym

Toyota Motor North America (TMNA) wraz z firmą FuelCell Energy uruchomiły nowoczesny, niezależny energetycznie obiekt Toyota Logistic Services (TLS) w porcie Long Beach. To centrum logistyczne jako pierwsze na świecie działa w systemie „Tri-gen”, umożliwiającym produkcję wody, prądu i wodoru z odnawialnych źródeł energii.
Fot. Toyota
Data publikacji: 2024-05-24 Fot. Toyota

Miłosz

Data dodania: 2024-05-24

Partnerstwo ma na celu dekarbonizację logistyki Toyoty w USA. To jest kluczowym krokiem w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości.


System „Tri-gen” i jego zalety


„Tri-gen” to przełomowe rozwiązanie wykorzystujące proces elektrochemiczny do przekształcenia odnawialnego biogazu w energię elektryczną, wodór i wodę. Obiekt w Long Beach, pierwszy w pełni bezemisyjny port logistyczny Toyoty, przekształca biogaz w energię w procesie elektrochemicznym, praktycznie nie emitując zanieczyszczeń.


Wskazana technologia pozwala wygenerować codziennie 2,3 MW energii, która zasila zakład TLS. Nadmiar energii trafia do sieci Southern California Edison. Codziennie zakład produkuje także do 1200 kg wodoru, wykorzystywanego m.in. do tankowania zasilanych ogniwami paliwowymi Toyot Mirai oraz ciężarówek Kenworth.


Zrównoważona współpraca na lata


Umowa między TMNA a FuelCell Energy została zawarta na 20 lat, a jej celem jest wprowadzenie zrównoważonych rozwiązań do logistyki Toyoty.


Jak podkreślił Tom Stricker, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju i spraw regulacyjnych w Toyocie, „celem naszej współpracy z FuelCell Energy było znalezienie zrównoważonych rozwiązań dla centrum logistycznego TLS w porcie Long Beach. Ten przełomowy obiekt pokazuje, że dzięki skalowalnej technologii opartej na wodorze redukujemy emisje i zmniejszamy obciążenia zasobów naturalnych”.


Ekologiczne korzyści dla społeczności


W wyniku produkcji zielonego wodoru powstaje również 5300 litrów wody na dobę, która jest następnie wykorzystywana do mycia samochodów przed wydaniem ich klientom. To pozwala zaoszczędzić lokalne zasoby wodne o 1,9 mln litrów rocznie.


System „Tri-gen” pomaga zredukować emisję tlenku azotu (NOx) o 6 ton oraz dwutlenku węgla o 9 tys. ton, co wyraźnie wpływa na poprawę jakości powietrza. Ponadto zasilane wodorem ciężarówki w porcie mogą ograniczyć zużycie oleju napędowego o ponad 1,6 miliona litrów rocznie.


„Nadszedł początek ery odnawialnego wodoru dzięki naszej współpracy z Toyotą i FuelCell Energy oraz ich innowacyjnym systemem Tri-gen” – podsumował Mario Cordero, dyrektor generalny portu Long Beach.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Toyota Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Toyota bZ4X

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Toyota bZ4X

Ostatnie pytania

Modele producenta Toyota