-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło.
Czy Tesla Cybertruck wyjedzie na europejskie drogi? Możliwe że niestety NIE!
Pierwsze egzemplarze Tesli Cybertruck w wersji produkcyjnej zostały wreszcie dostarczone w zeszłym tygodniu po czterech latach od premiery auta.
Chociaż amerykańscy klienci, którzy złożyli zamówienie na kanciasty, w pełni elektryczny pickup, mogą spodziewać się, że w przyszłym roku dostaną w swoje ręce pojazd elektryczny , europejscy posiadacze rezerwacji nie powinni robić sobie raczej nadziei.
Powodem tego jest sama specyfikacja, która – choć imponująca – może sprawić, że pierwszy w historii pickup Tesli będzie czymś w rodzaju zakazanego owocu na Starym Kontynencie.
Dzięki mocy do 845 koni mechanicznych i przyspieszeniu od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 2,6 sekundy Cybertruck jest szybką półciężarówką, ale jest też niestety bardzo ciężki.
Ważąc 6843 funtów (3104 kg.), topowy model Cyberbeast z trzema silnikami elektrycznymi i akumulatorem o pojemności około 123 kWh (według Carwowa), Cybertruck jest po prostu zbyt ciężki, aby jeździć nim po drogach Europy.
W tej części świata osoby posiadające tzw. prawo jazdy kategorii B (na zwykłe samochody osobowe) mogą prowadzić pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3,5 tony, czyli 7716 funtów. Chociaż masa Cybertrucka jest poniżej limitu, liczba 6843 funtów nie uwzględnia ładunku ani pasażerów, wynoszącego maksymalnie 2500 funtów (1133 kg.). Kiedy to dodamy, otrzymamy 9343 funtów czyli 4237 kg.
Czyli dużo za dużo!
Według oficjalnego dekodera VIN , który został przedłożony organom regulacyjnym na początku tego roku, Cybertruck ma dwie możliwe dopuszczalne masy całkowitej pojazdu (GVWR):
- Klasa G – powyżej 3629 kg do 4082 kg. (8 001–9 000 funtów);
- Klasa H – powyżej 4082 kg do 4536 kg. (9 001–10 000 funtów)
Jak widać najniższa waga jest już powyżej europejskiego limitu. Oznaczałoby to, że gdyby Cybertruck miał być sprzedawany w Europie, kierowca musiałby posiadać prawo jazdy kategorii C, które jest przeznaczone dla pojazdów o DMC (dopuszczalnej masie całkowitej) przekraczającej 3,5 tony.
Inaczej mówiąc, prawo jazdy na samochód ciężarowy. Zdobycie takiego prawa jazdy kosztuje więcej w porównaniu ze zwykłym prawem jazdy typu B i mniej osób zadaje sobie trud jego uzyskania – dlaczego mieliby to zrobić, jeśli nie planują prowadzić ciężarówki? Nie jest to więc rozwiązanie idealne dla pojazdu, który ma być produkowany masowo i sprzedawany w dużych ilościach.
Cybertruck z kolorze Satin Black robi niesamowite wrażenie. Źródło zdjęcia: twitter.comteslaxplaid
Kolejnym czynnikiem, który może sprawić, że Cybertruck stanie się produktem wyłącznie amerykańskim, jest ograniczona atrakcyjność dużych pickupów w Europie na przestrzeni lat. Mniejsze auta, takie jak Toyota Hilux, Mitsubishi L200 (znane również jako Triton), Volkswagen Amarok i Ford Ranger rządzą w segmencie na Starym Kontynencie, więc pojazdowi tak dużemu jak Tesla trudno byłoby konkurować z bardziej kompaktowymi rozwiązaniami.
Europa nie przepada za wielkimi autami, tu królują maluchy i średniaki. Duże auta są mało wygodne w miastach typu Rzym, Paryż czy Berlin. Zdecydowanie lepiej sprawdzają się mniejsze rozwiązania. Poza tym nasze drogi, są jakie są. U nas dwa pasy i to średniej szerokości to już autostrada. Znamy to zarówno z Polski, ale i Austrii, czy Włoch.
Według artykułu Automotive News sprzed dwóch lat w 2020 r. w Europie sprzedano zaledwie 116 280 pickupów.(mało okazała liczba porównując z rynkiem USA)
To znacznie różni się od około trzech milionów pickupów sprzedanych w Stanach Zjednoczonych w 2020 roku, co czyni nasz rynek jeszcze mniej atrakcyjnym dla Tesli, która do 2025 roku chce sprzedawać co najmniej
250 000 Cybertrucków rocznie.
Choć z drugiej strony znam mnóstwo osób, które zamówiły Cybertrucka, a mieszkają w Polsce czy Europie.
Ale czy to wystarczy?
Komentarze (4)
"Media donoszą, że Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje ze zwiększenia uprawnień dla posiadaczy prawa jazdy B do 4250 kg DMC pojazdu.: - więc sam już nie wiem czy w PL obowiżauje czy nie, ale jak wspomniano "Warto przypomnieć, że podobne przepisy działają już w Niemczech oraz Holandii."
Przeciez w polsce dla samochodow elektryczny jest podniesiona masa calkowita do 4250kg dla elektrykow.
wsadza mniejsza baterie i juz
Czyli jak zawsze, Europa dostanie gorsze