Czy Tesla VAN będzie produkowany we Włoszech? Rozmowy trwają

Tesla prowadzi rozmowy z władzami włoskimi na temat produkcji różnych aut amerykańskiego producenta właśnie we Włoszech
Fot. httpstwitter.comniccruzpatane
Data publikacji: 2024-03-30 Fot. httpstwitter.comniccruzpatane

MM

Data dodania: 2024-03-30

Włochy rozmawiają z Teslą o potencjalnym utworzeniu fabryki produkującej elektryczne ciężarówki i furgonetki. Informacje te pojawiły się we włoskim serwisie medialnym Il Sole 24 Ore, które to poinformowało, że Ministerstwo Biznesu i Made in Italy (Mimit) przewodziło rozmowom w celu zabezpieczenia inwestycji Tesli.


Tesla i Włochy: Dialog Strategiczny:


Od zeszłego lata Włochy poszerzyły swoje horyzonty przemysłowe jeśli chodzi rynek motoryzacyjny, angażując się w rozmowy z Teslą, a także negocjacje z wybranymi chińskimi producentami, takimi jak BYD, Great Wall Motors i Chery Automobile. Warto zauważyć, że dyskusje z Teslą koncentrowały się wokół produkcji elektrycznych pojazdów użytkowych (nie osobowych), podkreślając odejście od produkcji samochodów konwencjonalnych i odzwierciedlając zmieniające się wymagania rynku globalnego.


Pod przewodnictwem ministra Adolfo Urso, Włochy dążą do ożywienia swojego sektora motoryzacyjnego poprzez zaproszenie do współpracy i produkcji na włoskiej ziemi aut elektrycznych wielu producentów. Podejście to ma na celu stabilizację krajowego sektora komponentów, który stoi przed wyzwaniami związanymi z przejściem na pojazdy elektryczne. Włochy dążą do produkcji 1,3 miliona pojazdów rocznie, w tym znaczny wkład ma pochodzić od nowego, jeszcze nieokreślonego producenta.


Ustawa o równoważeniu geopolitycznym i przemysłowym:


Rozmowy Włoch z Teslą odbywają się na razie we wstępnej fazie negocjacji. Włoski rząd rozmawia też ze  Stellantis w celu zwiększenia produkcji pojazdów w kraju. Ta grupa trzyma w garści większość producentów w Italii.


Wielozadaniowy Van to kolejny logiczny krok dla Tesli, do wyprodukowania, po wprowadzeniu tańszej platformy nowej generacji (nazwa kodowa Redwood). Jednak inżynierowie wydają się być zajęci doskonaleniem Roadstera nowej generacji, a furgonetka nie miała zbyt wiele uwagi jak do tej pory. Jednak Włochów nie interesują auta osobowe a właśnie ciężarówki i Vany użytkowe. Być może jest to impuls, którego Tesla potrzebuje, aby furgonetka została wyprodukowana.


Ponieważ Włochy starają się stać kluczowym graczem w branży pojazdów elektrycznych, negocjacje z Teslą mogą oznaczać, ze dzieją się za kulisami rzeczy, które ujrzą światło dzienne dopiero za kilka lat. Możliwość zbudowania przez Teslę zakładu dla elektrycznych ciężarówek i samochodów dostawczych we Włoszech podkreśla zaangażowanie kraju w zrównoważony transport i pozycjonuje Włochy jako atrakcyjne miejsce dla innowacji motoryzacyjnych.

Dla Tesli zaś, może być to dość ciekawa opcja rozwinięcia firmy i wskazania kierunku rozwoju na przyszłość. Konkurencja w autach osobowych będzie coraz większa, jeśli zaś chodzi o Vany i ciężarówki, to nie wszyscy producenci takie właśnie auta produkują dziś, czy zamierzają produkować je w przyszłości.

Jest więc miejsce w którym Tesla może poszaleć ze swoimi przyszłymi dostawczakami.

Komentarze

0/10

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model Y Long Range Dual Motor Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Rafał

Data dodania: 07.02.2024
Niektórzy piszą o twardym zawieszeniu. Chyba naprawdę nigdy nie jeździliautem z twardym zawieszeniem. W wersji Long Rangę zawieszenie jest wręcz miękkie/kanapowe - nie jest to zawieszenie citroena, ale do tego stopnia nieprzyjemne, że aż strach ostrzej wchodzić w zakręty. Auto nie prowadzi się zbyt pewnie. Za to wersja performance ma bardziej usztywnione zawieszenie, ale nie możemy mówić o twardym :) Tego typu zawieszenie, ma audi a3, a4, ford focus i wiele innych aut. Performance dzięki temu, że jest bardziej usztywniony, niższy i opony o niższym profili prowadzi się bardzo pewnie. Dla mnie w punkt. Jak ktoś chce zobaczyć co znaczy twarde zawieszenie to proponuję przejechać się Honda Civic Type-R (przedostatnim wypustem). Tesla Y obecnie to najlepsze auto elektryczne jakim jechałem odrzucając wersję standard i LR właśnie z uwagi na zawieszenie. Performance jest idealne i przypomina mi te z 3. Ciekawe jak jest w obecnym modelu poliftowym (podobno bardziej komfortowe - oby nie zepsuli.
zobacz całą opinię

Gosia

Data dodania: 05.12.2023
Fajny samochód ale bez przesady z tymi och i ach. Ma swoje wady - twarde zawieszenie, brak czujników parkowania tylko jakaś imitacja na podstawie danych z kamer. Często jest problem z parkowaniem jak ktoś nie ma wprawy. Pomyłką są też automatyczne wycieraczki, które raz działają dobrze, a innym razem wariują i mielą po szybie bez sensu
zobacz całą opinię

Tesla Model Y Long Range Dual Motor

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.0s
Prędkość maksymalna
217 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
544 km

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Odbiór Tesli w salonie - jak wygląda w praktyce

Jak wygląda procedura odbioru Tesli w salonie w Warszawie. Film jednej z klientek, która odebrała Teslę Model Y. Najbardziej mi spodobał się tek
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 4 miesięcy

Modele producenta Tesla