-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło.
Czy Tesla VAN będzie produkowany we Włoszech? Rozmowy trwają
Włochy rozmawiają z Teslą o potencjalnym utworzeniu fabryki produkującej elektryczne ciężarówki i furgonetki. Informacje te pojawiły się we włoskim serwisie medialnym Il Sole 24 Ore, które to poinformowało, że Ministerstwo Biznesu i Made in Italy (Mimit) przewodziło rozmowom w celu zabezpieczenia inwestycji Tesli.
Tesla i Włochy: Dialog Strategiczny:
Od zeszłego lata Włochy poszerzyły swoje horyzonty przemysłowe jeśli chodzi rynek motoryzacyjny, angażując się w rozmowy z Teslą, a także negocjacje z wybranymi chińskimi producentami, takimi jak BYD, Great Wall Motors i Chery Automobile. Warto zauważyć, że dyskusje z Teslą koncentrowały się wokół produkcji elektrycznych pojazdów użytkowych (nie osobowych), podkreślając odejście od produkcji samochodów konwencjonalnych i odzwierciedlając zmieniające się wymagania rynku globalnego.
Pod przewodnictwem ministra Adolfo Urso, Włochy dążą do ożywienia swojego sektora motoryzacyjnego poprzez zaproszenie do współpracy i produkcji na włoskiej ziemi aut elektrycznych wielu producentów. Podejście to ma na celu stabilizację krajowego sektora komponentów, który stoi przed wyzwaniami związanymi z przejściem na pojazdy elektryczne. Włochy dążą do produkcji 1,3 miliona pojazdów rocznie, w tym znaczny wkład ma pochodzić od nowego, jeszcze nieokreślonego producenta.
Ustawa o równoważeniu geopolitycznym i przemysłowym:
Rozmowy Włoch z Teslą odbywają się na razie we wstępnej fazie negocjacji. Włoski rząd rozmawia też ze Stellantis w celu zwiększenia produkcji pojazdów w kraju. Ta grupa trzyma w garści większość producentów w Italii.
Wielozadaniowy Van to kolejny logiczny krok dla Tesli, do wyprodukowania, po wprowadzeniu tańszej platformy nowej generacji (nazwa kodowa Redwood). Jednak inżynierowie wydają się być zajęci doskonaleniem Roadstera nowej generacji, a furgonetka nie miała zbyt wiele uwagi jak do tej pory. Jednak Włochów nie interesują auta osobowe a właśnie ciężarówki i Vany użytkowe. Być może jest to impuls, którego Tesla potrzebuje, aby furgonetka została wyprodukowana.
Ponieważ Włochy starają się stać kluczowym graczem w branży pojazdów elektrycznych, negocjacje z Teslą mogą oznaczać, ze dzieją się za kulisami rzeczy, które ujrzą światło dzienne dopiero za kilka lat. Możliwość zbudowania przez Teslę zakładu dla elektrycznych ciężarówek i samochodów dostawczych we Włoszech podkreśla zaangażowanie kraju w zrównoważony transport i pozycjonuje Włochy jako atrakcyjne miejsce dla innowacji motoryzacyjnych.
Dla Tesli zaś, może być to dość ciekawa opcja rozwinięcia firmy i wskazania kierunku rozwoju na przyszłość. Konkurencja w autach osobowych będzie coraz większa, jeśli zaś chodzi o Vany i ciężarówki, to nie wszyscy producenci takie właśnie auta produkują dziś, czy zamierzają produkować je w przyszłości.
Jest więc miejsce w którym Tesla może poszaleć ze swoimi przyszłymi dostawczakami.
Komentarze