Dach solarny to funkcja, o której Tesla powiedziała, że będzie dostępna w Cybertrucku, ale ponieważ elektryczny pickup jest dziś znacznie bliżej produkcji, nie jest jasne, czy dach łapiący elektrony ze słońca pojawi się w produkcyjnej wersji auta.

Tesla, podobnie jak wielu innych producentów samochodów, wcześniej badała dodanie opcji energii słonecznej do pojazdów elektrycznych, ale nigdy nie potwierdziła ani nie zaprzeczyła w 100% co stanie się z proponowaną opcją.

Inni producenci samochodów oferują to właśnie jako opcję, ale systemy dachu słonecznego albo zasilają tylko funkcje pomocnicze, a nie rzeczywisty zestaw akumulatorów układu napędowego, albo zapewniają tylko kilka mil zasięgu dziennie. (niestety wydajność paneli fotowoltaicznych na dziś jest taka, że nie są one w stanie dodać zbyt dużej ilości energii do auta, nawet w s słoneczny dzień.)

W 2017 roku dyrektor generalny Elon Musk powiedział, że  naciskał na swoich inżynierów, aby przyjrzeli się integracji ogniw słonecznych w Modelu 3, ale doszli do wniosku, że w tamtym czasie nie było to warte zachodu, gdyż wydajność zestawu który mógłby być zamontowany na dachu trójki miał niewystarczające parametry.

Od tego czasu wydajność paneli fotowoltaicznych poprawiła się, a Tesla rozwinęła własną wiedzę specjalistyczną w zakresie produkcji i montażu tej technologii poprzez rozwój dachówek solarnych.
Doprowadziło to do zaskakującego ogłoszenia.

Po prezentacji Cybertrucka, Musk zaskoczył publikę, gdy powiedział, że nowy elektryczny pickup Tesli będzie miał opcję dachu solarnego, która zwiększy zasięg auta o 15 mil dziennie .
Jakiś czas później Tesla złożyła wniosek  patentowy, który wykazał, że ogniwa słoneczne zostaną osadzone w wysuwanej pokrywie skrzyni ładunkowej .

Jednak lata później czyli obecnie, na kilka tygodni przed rozpoczęciem produkcji masowej, nie jest jasne, czy Cybertruck będzie wyposażony w solarny dach, czy będzie go miał jako opcję? 

Ta funkcja nie została zauważona w najnowszych autach testowych Cybertrucka. Nie jest wykluczone, że tak jest w niektórych prototypach, a panele są tak dobrze osadzone, że nie zostały zauważone, choć jest to mało prawdopodobne.

Ponieważ wszystko może być osadzone w skrzyni ładunkowej paki, możliwe, że Tesla umieści wymagany falownik i wiązki przewodów we wszystkich Cybertruckach, a później zaoferuje osłonę skrzyni ładunkowej w wersji solarnej jako opcja.

Być może będzie to umieszczone w konfiguratorze jak dziś kolor, koła, czy hak w innych autach tego producenta.

Przekonamy się o tym zapewne już niedługo, gdyż firma już produkuje Cybertrucki, co można zobaczyć na „szpiegowskich” zdjęciach z zakładu Tesli. Nie wyglądają one co prawda oszałamiająco, ale to zdjęcia z pewnego etapu produkcji, więc zapewne produkt końcowy będzie wyglądał dużo lepiej.