Dobra wiadomość dla kierowców. Lexus UX 300h teraz z mocniejszym napędem
Nowy Lexus UX 300h śmiało zastępuje poprzedni model UX 250h.
Nowoczesna bateria litowo-jonowa
Sercem zmian w UX 300h jest nowa bateria litowo-jonowa o napięciu 222 V i 60 ogniwach, która zastąpiła starszy typ niklowo-wodorkowy o napięciu 216 V i 180 ogniwach.
Dzięki tej zmianie, moc całego układu napędowego wzrosła o 8%, do 199 KM (146 kW) w porównaniu do 184 KM (135 kW) w poprzednim modelu. Przeprojektowany inwerter, teraz zintegrowany z silnikiem elektrycznym, oraz nowa bateria, współpracują, aby zapewnić bardziej liniowe przyspieszenie i możliwość jazdy na czysto elektrycznym napędzie do prędkości 115 km/h.
Silnik 2.0 i jego udoskonalenia
Napęd hybrydowy UX 300h współpracuje z zaawansowanym technologicznie dwulitrowym silnikiem spalinowym. Ten wolnossący motor charakteryzuje się wysokim stopniem kompresji 13,0:1, precyzyjnie opracowanymi gniazdami zaworów oraz zaawansowanym wtryskiem paliwa. Dzięki zastosowaniu układu VVT-iE z elektrycznym siłownikiem po stronie dolotowej oraz elektrycznej pompie wodnej, osiąga lepszą wydajność przy niższej emisji.
Lexusa UX 300h wyposażono również w unowocześniony, inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR. W miejsce poprzedniego silnika indukcyjnego zastosowano nowy elektryczny silnik z magnesami trwałymi, który dostarcza 30 kW mocy i 84 Nm momentu obrotowego. To umożliwia szybsze reakcje na gaz, a także większą kontrolę i przyjemność z jazdy. Nowy silnik pełni również funkcję generatora podczas hamowania, czym przyspiesza ładowanie akumulatora.
Efektywność i osiągi
Unowocześniony UX 300h może pochwalić się znacznie lepszymi osiągami. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi teraz 8,1 s dla wersji z napędem na przód, a dla modelu E-FOUR zaledwie 7,9 s.
Poza poprawą dynamiki model jest również bardziej ekonomiczny. W cyklu mieszanym WLTP Lexus UX z napędem na przód zużywa od 5 do 5,2 l/100 km, natomiast wersja z napędem na wszystkie koła od 5,3 do 5,7 l/100 km.
Zastosowane w Lexusie UX 300h technologie hybrydowe piątej generacji zwiększają wydajność i oszczędność paliwa i przyczyniają się do zwiększenia wartości pojazdu dla akcjonariuszy, jednocześnie wpisując się w globalne trendy zrównoważonego rozwoju.
Komentarze