Dobra wiadomość dla kierowców. Lexus UX 300h teraz z mocniejszym napędem

Lexus UX zdążył zyskać uznanie jako jeden z liderów segmentu C-SUV Premium w Europie, w tym także na rynku w Polsce. Model z 2024 roku przeszedł wyraźne zmiany, na czele z wprowadzeniem nowoczesnego napędu hybrydowego piątej generacji.
Fot. Lexus
Data publikacji: 2024-05-13 Fot. Lexus

Miłosz

Data dodania: 2024-05-13

Nowy Lexus UX 300h śmiało zastępuje poprzedni model UX 250h.


Nowoczesna bateria litowo-jonowa


Sercem zmian w UX 300h jest nowa bateria litowo-jonowa o napięciu 222 V i 60 ogniwach, która zastąpiła starszy typ niklowo-wodorkowy o napięciu 216 V i 180 ogniwach.


Dzięki tej zmianie, moc całego układu napędowego wzrosła o 8%, do 199 KM (146 kW) w porównaniu do 184 KM (135 kW) w poprzednim modelu. Przeprojektowany inwerter, teraz zintegrowany z silnikiem elektrycznym, oraz nowa bateria, współpracują, aby zapewnić bardziej liniowe przyspieszenie i możliwość jazdy na czysto elektrycznym napędzie do prędkości 115 km/h.


Silnik 2.0 i jego udoskonalenia


Napęd hybrydowy UX 300h współpracuje z zaawansowanym technologicznie dwulitrowym silnikiem spalinowym. Ten wolnossący motor charakteryzuje się wysokim stopniem kompresji 13,0:1, precyzyjnie opracowanymi gniazdami zaworów oraz zaawansowanym wtryskiem paliwa. Dzięki zastosowaniu układu VVT-iE z elektrycznym siłownikiem po stronie dolotowej oraz elektrycznej pompie wodnej, osiąga lepszą wydajność przy niższej emisji.


Lexusa UX 300h wyposażono również w unowocześniony, inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR. W miejsce poprzedniego silnika indukcyjnego zastosowano nowy elektryczny silnik z magnesami trwałymi, który dostarcza 30 kW mocy i 84 Nm momentu obrotowego. To umożliwia szybsze reakcje na gaz, a także większą kontrolę i przyjemność z jazdy. Nowy silnik pełni również funkcję generatora podczas hamowania, czym przyspiesza ładowanie akumulatora.


Efektywność i osiągi


Unowocześniony UX 300h może pochwalić się znacznie lepszymi osiągami. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi teraz 8,1 s dla wersji z napędem na przód, a dla modelu E-FOUR  zaledwie 7,9 s.


Poza poprawą dynamiki model jest również bardziej ekonomiczny. W cyklu mieszanym WLTP Lexus UX z napędem na przód zużywa od 5 do 5,2 l/100 km, natomiast wersja z napędem na wszystkie koła od 5,3 do 5,7 l/100 km.


Zastosowane w Lexusie UX 300h technologie hybrydowe piątej generacji zwiększają wydajność i oszczędność paliwa i przyczyniają się do zwiększenia wartości pojazdu dla akcjonariuszy, jednocześnie wpisując się w globalne trendy zrównoważonego rozwoju.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Lexus Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Lexus UX 300e

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.5s
Prędkość maksymalna
160 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
299 km
Wszystkie dane Lexus UX 300e

Ostatnie pytania