Tesla Model 3 zyskał wielką popularność już na samym początku produkcji, kiedy to wszedł przebojem na rynki w 2017 roku. W Europie pojawił się na początku 2018 roku i od tamtej pory nie zwalnia tempa, choć po pojawieniu się w 2020 roku Modelu Y to on przejął palmę pierwszeństwa jeśli chodzi o sprzedaż wśród modeli Tesli.
Nie będzie przesadą stwierdzenie, że Tesla Model 3 to pojazd elektryczny, który skutecznie wprowadził auta elektryczne na rynek głównego nurtu. Był to dobrze zaprojektowany samochód elektryczny o osiągach dorównujących samochodom sportowym i najnowocześniejszej technologii oferowany w cenie, dorównującej samochodom spalinowym.
Model 3 jest wciąż dość nowym samochodem na drogach, ponieważ dostawy do klientów rozpoczęły się dopiero w lipcu 2017 r. Oznacza to, że dziś pierwsze duże partie sedanów Model 3 prawdopodobnie zbliżają się do swojego pięcioletniego czasu użytkowania.
Według ankiety firmy Bloomberga przeprowadzonej wśród ponad 5000 właścicieli Modelu 3 wydaje się, że całkowicie elektryczny sedan jest w rzeczywistości bardzo niezawodny.
Bloomberg opublikował obszerne badanie właścicieli Modelu 3 w 2019 roku. W tamtym czasie większość właścicieli samochodów elektrycznych, którzy wzięli udział w badaniu, była optymistycznie nastawiona do swoich pojazdów. Zgodnie z publikacją, najnowsze badanie ujawnia, że pojazd jest nadal lubiany, nawet po wielu latach posiadania go przez jego właścicieli.
Oceny Modelu 3 były szczególnie imponujące pod względem wydajności, łatwości użytkowania i wzornictwa, konkretnie chodzi o minimalizm, który bije od auta na każdym kroku..
Na pytanie, czy Model 3 był bardziej niezawodny niż poprzednio posiadane auta, większość respondentów stwierdziła, że zdecydowanie zgadza się z tym stwierdzeniem. Co ciekawe, niezawodność Modelu 3 rosła z czasem, a właściciele w 2023 roku zauważyli, że po naprawieniu początkowych usterek, takich jak niedoskonałości lakieru i źle ustawione elementy karoserii, główne układy pojazdu działały bardzo dobrze i bez zarzutu a chodzi o cały zespół napędowy i baterie, która okazała się bardzo trwała.
„Jedynym problemem, jaki miałem w ciągu 90 000 mil, był zepsuty przycisk szyby. Kosztował 51 USD i przyjechali do mojego biura, aby go naprawić” – zauważył jeden z właścicieli Modelu 3.
Poproszeni o ocenę niezawodności Modelu 3, właściciele pojazdu wystawili wysokie noty Tesli Model 3, właściwie bez wyjątku. Większość respondentów ankiety zauważyła, że nadal są zadowoleni z hamulców i podwozia Modelu 3, oraz zawieszenia auta, akumulatora i układu napędowego, elektroniki, klimatyzacji, wnętrza i nadwozia auta.
Ostatecznie wyniki badania opublikowanego w 2023 r. potwierdzają tezę, że dobrze wykonane pojazdy elektryczne charakteryzowałyby się doskonałą niezawodnością i prawdopodobnie wymagałyby znacznie mniej interwencji serwisowych niż ich odpowiedniki z napędem spalinowym, z czym się osobiście zgadzam. Używając różnych aut EV od wielu lat nigdy nie nastręczały one żadnych poważnych problemów. jeśli cokolwiek się zdarzało, to były to drobiazgi typu, klamka, żarówka w reflektorze itp.
Jeśli chodzi o trwałość tych aut, to jeździ wiele egzemplarzy Tesli Model 3, mających na liczniku nawet ponad 500 000 km przebiegu. Zaznaczyć trzeba, że ciągle mają one zarówno oryginalne silniki jak i baterię trakcyjną.