-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło. -
Redakcja OTOEV.PL
Ile jest salonów Tesli w PolsceNie potrzebujesz żadnego starego „salonu” ani serwisu. Kupujesz w aplikacji Tesli tak jak kiełbasę na allegro. Serwis jest mobilny i przyjeżdżają do ciebie do domu wtedy kiedy robisz kupę w ubikacji. To jest właśnie wolność wg. Elona. I ja się pod tym podpisuję obydwiema rękami! Ps. Akurat wczoraj zgłosiłem regulację klapy w bagażniku. Na gwarancji.
Dokładniejsze dane na temat zasięgu aut Tesli
Nasze auta elektryczne przewidują na podstawie szeregu danych, jaki mamy zasięg na energii zgromadzonej w baterii trakcyjnej naszego samochodu.
Jak to wygląda w pojazdach Tesli?
Ile lat ma twoja bateria? To ważne
Tesla bierze teraz pod uwagę bardzo ważny i kluczowy wskaźnik pozwalający uzyskać coraz dokładniejszy zasięg jazdy: wiek akumulatora.
Zasięg jazdy, obok ceny i infrastruktury ładowania, jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o posiadaniu pojazdu elektrycznego. Osoby kupujące pojazdy elektryczne chcą wiedzieć, czy ich zasięg jest odpowiedni dla ich najczęstszego rodzaju podróży, niezależnie od tego, czy będą to codzienne dojazdy do pracy, czy długie podróże. Najchętniej jednak mimo tego, że jak to się mówi, jeździmy wokół komina a na długie wakacyjne wyjazdy ruszamy się raz lub dwa razy w roku, lubimy mieć jak największy zasięg na jednym ładowaniu.
Po tym, jak kilka miesięcy temu Tesla została skrytykowana za wskaźniki zasięgu i brak dokładności, firma podjęła kilka prób bardziej realistycznego przedstawienia odległości, jaką pokonają jej pojazdy na ładowaniu.
Wiek jest ważny, ale...
Zasięg jazdy zależy nie tylko od pojemności i wydajności akumulatora, ale może się także różnić w zależności od kierowcy z powodu różnych czynników. Każdy człowiek prowadzi auto inaczej, a prędkość podróży, przyspieszenie, temperatura i inne czynniki mogą mieć wpływ na to, ile kilometrów może przejechać samochód na jednym ładowaniu.
Jednak inne rzeczy są bardziej stabilne i wpływają na każdego kierowcę, niezależnie od tego, jak szybko jedzie i gdzie jedzie. Jednym z tych stabilnych czynników jest wiek baterii oraz jej stan, w tym degradacja, którą to nasza Tesla może zdiagnozować sama, tak to już jest możliwe. Można to wykonać w trybie serwisowym.
Im starsza jest bateria, tym mniej ma cykli "życia" przed sobą i tym mniej jest w stanie utrzymać zmagazynowanej energii. Coraz gorsza żywotność baterii (między innymi z racji wieku) to coś, z czym wielu badaczy próbuje walczyć, ale jest to nieuniknione. Można to jedynie spowolnić.
Firma tłumaczy:
Tesla doskonale zdaje sobie sprawę, że wiek pakietu baterii może mieć wpływ na znamionowy zasięg, dlatego zdecydowała się wykorzystać to jako czynnik przy określaniu tegoż zasięgu.
W informacji od firmy Tesla możemy przeczytać:
„Twój szacowany zasięg baterii uwzględnia teraz dodatkowe cechy związane ze starzeniem się baterii w czasie”.
Wiek akumulatora może mieć drastyczny wpływ na zasięg samochodu. To tylko jeden ze sposobów, w jaki informacje mogą być dokładniejsze dla właścicieli, którzy próbują określić, jak zdrowe są ich pakiety i jaki zasięg są w stanie przejechać na ładowaniu."
Będzie to szczególnie istotne dla kierowców starszych pojazdów Tesli i pomoże tym właścicielom uzyskać bardziej stabilne pojęcie o tym, jak daleko może przejechać ich samochód. Będzie również miało niebagatelny wpływ na to czy auta używane, szczególnie te wiekowe, będą się dobrze sprzedawały.
Obawiam się, że może to wpłynąć po raz kolejny negatywnie na sprzedaż używanych aut elektrycznych.
Komentarze