DongFeng Seres 3 – chińska elektryczna propozycja na brytyjskim rynku

Na brytyjskie drogi wkrótce wyjedzie nowy konkurent w segmencie elektrycznych SUV-ów. DongFeng Seres 3 to nowość z Chin, która zadebiutuje wiosną, i której ceny wystartują od 37 032 dolarów.
Fot. VanderWolf Images  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-02-23 Fot. VanderWolf Images Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-02-23

Występując jako najtańszy elektryczny SUV dostępny na rynku, Seres 3 otworzy szerszemu gronu odbiorców drzwi do świata mobilności elektrycznej.


Technologia i komfort w rozsądnej cenie


Seres 3 przyciąga uwagę nie tylko ceną, ale również technologią i komfortem. Wyposażony w akumulator 54 kWh oferuje zasięg 300 km według normy WLTP, co jest wystarczające dla większości użytkowników korzystających z samochodu na co dzień.


Dodatkowo opcja szybkiego ładowania do 80% w ciągu 30 minut znacznie ułatwi użytkowanie auta w dłuższych trasach. Mimo że jego osiągi – 163 KM i przyspieszenie od zera do setki w 8,9 sekundy – nie zachwycają, są i tak więcej niż dostateczne dla osób szukających niezawodnego, ekonomicznego „elektryka”.


Dzięki przemyślanej konstrukcji Seres 3 gwarantuje przestronne wnętrze z dużą ilością miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu i bagażnik o pojemności 5,5 m3, z możliwością powiększenia go do 50,2 m3. Mierzy 438,5 cm długości, 185 cm szerokości i 165 cm wysokości. Jego rozstaw osi wynosi 265,5 cm.


Active i Spirit


Dostępny w dwóch wersjach wyposażenia – Active i Spirit – Seres 3 dostarcza podstawowe funkcje, jak ekran dotykowy i kamera cofania. Zaawansowane warianty bezpieczeństwa są zarezerwowane dla droższej wersji. 


Chociaż Seres 3 zapowiada się jako kusząca oferta dla osób rozważających przesiadkę do samochodu elektrycznego, nadal pozostają pewne obawy dotyczące jego długoterminowej niezawodności i wsparcia posprzedażowego. Również ograniczenia w standardowym wyposażeniu bezpieczeństwa i przeciętne osiągi mogą rzucić cień na auto i przysłonić atrakcyjność cenową.


Mimo wszystko Seres 3 wkracza w świat z obietnicą zmiany dynamiki wyboru pojazdów elektrycznych. Jego debiut – jako interesującej cenowo opcji dla tych, którzy dotąd wstrzymywali się przed przesiadką do „elektryka” ze względu na koszty – może być momentem na nowo definiującym rynek elektrycznych SUV-ów w Wielkiej Brytanii.



Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Opinie użytkowników Seres 3 Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 21.10.2023
Jeździłem tym samochodem przez ostatnie 2 dni i jestem zaskoczony - pozytywnie! Spodziewałem się, że to toporna chińska zabawka ale nie! Naprawdę jest to poprawny i całkiem wygodny SUV. Wewnątrz mamy wrażenie, że to taki Audi sprzed kilku lat. Jakość wykonania naprawdę na porządnym poziomie, nic nie trzeszczy, nie stuka, materiały są dobre jakości, fotele podgrzewane i wygodne. Z tyłu sporo miejsca - brak tunelu środkowego i dlatego wygodnie mogą podróżować 3 osoby. Pozycja za kierownicą OK - dobra widoczność, tak jak napisałem wcześniej - taki fajny SUVik. Z zewnątrz może to piękne nie jest ale bez przesady, taki neutralny design. Jazda po mieście to sama przyjemność, samochód spokojnie rusza spod świateł, zostawiając w tyle większość konkurencji. Jest zrywny, a czasami aż za bardzo, ponieważ przy mokrej nawierzchni potrafi zerwać przyczepność. Moim zdaniem, niedoceniany - dobry elektryk na miasto.
zobacz całą opinię
Data dodania: 12.07.2023
Całkiem fajne auto EV. Dość duże i przestronne wewnątrz. Jak na kooperację chińsko-amerykańską to udany projekt. Seres 3 ma niezbyt dużą baterię, jednak do jazdy po mieście nadaje się idealnie. Dość wysoko zawieszony, krawężniki to dla niego nie przeszkoda. Ładowanie DC trochę kuleje bo zazwyczaj szło w okolicach 60 kW, więc szału nie ma. W trasie duże zużycie energii. Realny zasięg latem to 200-220 km. Oczywiście w mieście zrobi więcej. Ze względu na pudełkowaty kształt nadwozia zużycie na autostradzie jest tak duże jak w Modelu X Tesli, a to zdecydowanie większe i cięższe od Seresa auto. Jednak na miasto super samochodzik.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

Seres 3

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
8.9s
Prędkość maksymalna
155 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
304 km
Wszystkie dane Seres 3

Ostatnie pytania