Seres 3 EV - idealny mieszczuch.

Seres 3 EV - idealny mieszczuch. - zdjęcie główne
Data publikacji: 2023-08-03
Mario

Mario

Data dodania: 2023-08-03
Od jakiegoś czasu poruszam się dość regularnie autem, które jest nowością na naszym rynku. To zaprojektowany w USA, a wykonany w Chinach Seres 3.
Auto udostępnione przez partnera naszego serwisu, firmę NO SMOG RENT, gdzie sami możecie się przekonać jak jeździ się elektrykiem, mają ich tam ponad 40 więc jest w czym wybierać.

Auto dość ciekawe i idealnie nadające się na miejskie warunki.

Oto dlaczego:
•    Seres 3 to mały SUV, jednak napędu na obie osie tu nie uświadczymy. Mamy napęd na przód i moc 163 koni mechanicznych. To w zupełności wystarczy aby jeździć nim dość dynamicznie, jednak nie jest on typem sportowca.
•    Auto jest dość wysoko zawieszone, dzięki temu łatwo się wsiada i wysiada z pojazdu. Siedzenia są wygodne a skóra przyjemna w dotyku. Seres ma dwa ekrany, jeden za kierownicą z podstawowymi informacjami, drugi umieszczony centralnie.
•    Co do softu zawiadującego obydwoma ekranami jest już niestety gorzej, choć jak się dowiedziałem to kwestia czasu, bo w przygotowaniu jest kolejna edycja oprogramowania.
•    Seres w mieście sprawuje się wręcz rewelacyjnie, nie robię zbyt wielu kilometrów każdego dnia, ale przy normalnym użytkowaniu, czyli jazda do biura, trochę po mieście, zakupy, jedno ładowanie na upartego wystarczy na całe pięć dni roboczych jazdy.
•    Bateria LFP, sprawuje się dobrze i choć jest niewielka to okazuje się że bardzo wygodna na co dzień. Nie musimy bowiem przejmować się stanem naładowania auta do określonego poziomu. Mamy więc ustawienie na full, i bez żadnego problemu możemy właśnie tak ładować naszego Seresa nawet codziennie, w razie potrzeby.
•    Auto ma dość duże opony, więc krawężniki nie są problemem. Poza tym opony te mają specjalny ochronny rany, dość mocno wystający na zewnątrz, co idealnie chroni aluminiowe felgi w kolorze tytanu.

Nasz mieszczuch jest więc wygodny, dość dynamiczny, ma dużo miejsca, i to zarówno w środku jak i w bagażniku. Nie jest może królem przestrzeni, jednak do zastosowań miejsko-zakupowych pasuje idealnie.

Przez okres z którym mam do czynienia z autem tej marki nie odnotowałem żadnych problemów, nauczyć się jednak musiałem, że aby wypiąć auto po zakończeniu ładowania na stacji DC, trzeba auto zamknąć pilotem, potem otworzyć i dopiero po takiej kombinacji blokada zwalnia złącze CCS, które można wyjąć. Nieco dziwne, ale z drugiej strony, nikt nam nie rozłączy samochodu podczas ładowania, co zdarza się w innych markach. zazwyczaj też osiągałem przeciętne wyniki na stacjach DC, w okolicach 54-57 kW.

Trasa, czyli druga strona medalu:

Tu Seres nieco rozczarowuje. Tak jak wspomniałem miasto to jego domena, w trasie niestety auto zużywa sporo energii. Co wiąże się z tym, iż za wiele kilometrów nie przejedziemy na jednym ładowaniu. Choć tragedii też nie ma. Po naładowaniu auta na 100%, możemy w lecie liczyć na zasięg realny około 200-220 km, oczywiście nie przekraczając prędkości 120-125 km/h. Jeśli pogonimy szybciej, zużycie energii może wzrosnąć nawet do 30 kWh/100 km.

W trasie Seres jest też nieco głośny. Ma niestety pojedyncze szyby, więc przy dużych prędkościach rzędu 135-140 km/h dochodzą do nas odgłosy, których nie koniecznie chcielibyśmy słuchać. Jednak jest to auto dość tanie jak na EV. Ceny oscylują wokół 160 tys złotych, lub lekko ponad nią.

Prędkość maksymalna auta to 155 km/h. Auto waży 1650 kg a przyspiesza do setki w 8,9 sekundy. Jak na EV nie jest więc demonem prędkości.

Podsumowanie:

Seres 3 to dość praktyczne, wysoko zawieszone auto z przyjemnym wnętrzem wykonanym z dobrych materiałów. Nie jest super szybki, ani super oszczędny jak na EV. Jednak w miejskiej dżungli spisuje się znakomicie. Duży bagażnik, brak lęku przed krawężnikami, czujniki przód + tył, i kamera 360, o obrazie który określam jako żyleta. Mam wrażenie że obraz z niej jest lepszy niż na przykład w Tesli.

Do minusów zaliczymy jazdę w trasie w której to, auto potrafi mieć naprawdę spore zużycie energii. Przydałoby się lepsze wyciszenie. Poza tymi dwoma minusami i tym że oprogramowanie auta jest jakby to powiedzieć delikatnie archaiczne, nie ma do czego się przyczepić.

Czy kupiłbym Seresa?
Tak, jednak jako drugie auto w rodzinie. Takie do miasta, pracy i na zakupy. W trasę zdecydowanie bardziej wybrałbym na przykład Teslę.

Mariusz Majkut


Galeria zdjęć

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Opinie użytkowników Seres 3 Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 21.10.2023
Jeździłem tym samochodem przez ostatnie 2 dni i jestem zaskoczony - pozytywnie! Spodziewałem się, że to toporna chińska zabawka ale nie! Naprawdę jest to poprawny i całkiem wygodny SUV. Wewnątrz mamy wrażenie, że to taki Audi sprzed kilku lat. Jakość wykonania naprawdę na porządnym poziomie, nic nie trzeszczy, nie stuka, materiały są dobre jakości, fotele podgrzewane i wygodne. Z tyłu sporo miejsca - brak tunelu środkowego i dlatego wygodnie mogą podróżować 3 osoby. Pozycja za kierownicą OK - dobra widoczność, tak jak napisałem wcześniej - taki fajny SUVik. Z zewnątrz może to piękne nie jest ale bez przesady, taki neutralny design. Jazda po mieście to sama przyjemność, samochód spokojnie rusza spod świateł, zostawiając w tyle większość konkurencji. Jest zrywny, a czasami aż za bardzo, ponieważ przy mokrej nawierzchni potrafi zerwać przyczepność. Moim zdaniem, niedoceniany - dobry elektryk na miasto.
zobacz całą opinię
Data dodania: 12.07.2023
Całkiem fajne auto EV. Dość duże i przestronne wewnątrz. Jak na kooperację chińsko-amerykańską to udany projekt. Seres 3 ma niezbyt dużą baterię, jednak do jazdy po mieście nadaje się idealnie. Dość wysoko zawieszony, krawężniki to dla niego nie przeszkoda. Ładowanie DC trochę kuleje bo zazwyczaj szło w okolicach 60 kW, więc szału nie ma. W trasie duże zużycie energii. Realny zasięg latem to 200-220 km. Oczywiście w mieście zrobi więcej. Ze względu na pudełkowaty kształt nadwozia zużycie na autostradzie jest tak duże jak w Modelu X Tesli, a to zdecydowanie większe i cięższe od Seresa auto. Jednak na miasto super samochodzik.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

Seres 3

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
8.9s
Prędkość maksymalna
155 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
304 km
Wszystkie dane Seres 3

Ostatnie pytania