Elektryczny biznes... to też edukacja! "No Smog Rent" wkracza na polski rynek.

Elektryczny biznes... to też edukacja!
Data publikacji: 2023-03-31
Mario

Mario

Data dodania: 2023-03-31

Wynajem aut elektrycznych to stosunkowo nowy temat na naszym rynku. Oczywiście brały się za niego już wcześniej firmy zajmujące się Car Sharingiem, ale... No właśnie, co trzeba mieć żeby odnieść sukces na polu EV. Żeby biznes się kręcił a klient był zadowolony?

Przede wszystkim połowa sukcesu jest wtedy, jak za taki rodzaj biznesu biorą się ludzie z prawdziwą pasją. Nie patrzą oni tylko na kasę, ale mają swego rodzaju misję. Tych trzech Panów z No Smog Rent, znam osobiście od wielu lat. Kamil Pyclik, Marcin Krysiński, i nasz znany Ekohorror, czyli gość z humorem, Wiktor Wardzała. Właśnie oni tworzą szkielet całej firmy. Powstała ona niedawno i zajmuje się wynajmem, głównie długoterminowym aut elektrycznych. Panowie mają już ponad 35 samochodów w swojej flocie, i szybko przybywają kolejne.

Hasłem przewodnim firmy jest "Wypróbuj zanim kupisz". Dlaczego akurat taki slogan? Jest to przemyślane hasło, i bardzo dobry moim zdaniem pomysł. Wiele osób myśli o zakupie EV, ale kompletnie nie ma wiedzy na ten temat, a w internecie, wiadomo, można się naczytać mnóstwa bzdur na temat aut elektrycznych. Niestety nie lepiej sytuacja wygląda jeśli chodzi o przeszkolenie sprzedawców takich aut w salonach dealerskich. Ich wiedza często jest, cóż, jakby to delikatnie powiedzieć: lekko niewystarczająca. W No Smog Rent, pracują fachowcy, którzy zjedli zęby na elektromobilności, szeroko rozumianej. Jeżdżą sami elektrykami, różnymi elektrykami, od małych Fiacików 500, po ponad 700 konne Tesle Model S w wersji Performance. Mają więc niezbędną wiedzę i przede wszystkim doświadczenie, którym chętnie się dzielą ze swoimi klientami.

To nie tylko biznes...

To właśnie wyróżnia firmę No Smog Rent, nie zależy im tylko na kasie!!! Oni chcą edukować i pokazywać że EV to nie kara Boska, i można normalnie takiego auta używać zarówno na co dzień, jak i w dalekich trasach które pokonujemy na przykład w wakacje. Poza tym idąc śladem ich sloganu, namawiają swoich klientów, na to aby zanim kupią auto elektryczne, wypożyczyli sobie taki właśnie samochód na tydzień, miesiąc czy trzy miesiące i spróbowali, czy będzie im odpowiadać elektryczna technologia. Co prawda my w branży postrzegamy elektryki jako kolejny napęd użyty do napędzania naszych pojazdów, jednak większość społeczeństwa obawia się kontaktu z elektrykiem i nie jest przekonana czy nadaje się on do codziennego użytkowania, a co najważniejsze, czy taki EV będzie w stanie zastąpić ich spalinowe auto. Po to właśnie powstał No Smog Rent... wypróbuj zanim kupisz!

Porozmawiałem z jednym z właścicieli, Kamilem Pyclikiem i wypytałem go o tą nietypowo działającą firmę. Firmę edukującą i uświadamiającą, a jednocześnie zarabiającą pieniądze. Dla mnie to połączenie idealne.

Mariusz Majkut (MM): Skąd się wziął pomysł na taki biznes?
Kamil Pyclkik (KP): Z rynku. To kolokwialna odpowiedź, ale naprawdę pomysł podsunął rynek, a dokładnie jego problemy z brakiem EV na dłużej niż kilka godzin lub w ogóle brakiem możliwości jazdy jako kierowca.
Dodatkowo brak auta zastępczego EV na czas naprawy. Jak widzisz NO SMOG RENT rozwiązuje te wszystkie braki na rynku jedną ofertą.

MM:Czy ciężko dziś znaleźć klienta na najem auta EV?
KP: Jak wspomniałem wyżej na dziś uzupełniamy braki aut zastępczych i na dłuższy wynajem, więc na dziś Klienci są i wierzę, że będzie tylko lepiej.

MM:Czy nie baliście się wyzwania jakim jest sfinansowanie takiego przedsięwzięcia?
KP: Oczywiście, że tak. Jesteśmy po lockdownach, po przetasowaniu wśród przedsiębiorców, gdzie wielu zamknęło swoje firmy, wielu wstrzymało inwestycje. Jesteśmy też w szczycie WIBORU i inflacji (mam nadzieję).
To nie są normalne warunki do prowadzenia działalności, ale wierzę głęboko, że jak mówi klasyk – krzywa się wypłaszcza.

MM: Jakie auta elektryczne najczęściej wybierają klienci?
KP: Mimo, że mamy mix modelowy, to możemy zauważyć, że prym wiedzie Tesla. Drugim autem, który jest najczęściej wynajmowany jest Seres3.

MM: Czy przychodzi do Was klient, który się kompletnie nie zna na elektrykach czy raczej taki, który wie, że chce EV?
KP: Zdecydowanie są to klienci zorientowani w temacie. Obsługujemy też wielu influencerów, którzy również tematykę znają i jest nam miło, że nas wybrali.Ostatnio pojawiają się również klienci, którzy chcą spróbować. Od tego jesteśmy. I dorzucamy pakiet szkoleniowy gratis 😊.

MM: Czy klienci są zadowoleni z takiej formy wypożyczania auta elektrycznego? 
KP: Zdecydowanie tak. Każdy nam mówi, że w końcu może pojeździć, sprawdzić na swojej trasie, czy to dla niego etc.

MM: Czy w przyszłości zamierzacie zwiększyć ilość swoich elektryków? 
KP: Flota na dziś liczy 35 aut i systematycznie rośnie. Na jakiej liczbie zamkniemy rok 2023? Zobaczymy, ale tempa nie chcemy zwalniać.

MM: Ile obecnie posiadacie aut?
KP: 35, ale tak jak powiedziałem wcześniej, liczba ta będzie się szybko powiększała.

MM: Czy planujecie stać się polskim Hertzem?🤔🫣(to by było coś)
KP: Wiesz, dla nas to już jest coś 😊. Mieliśmy ze wspólnikami po jednym EV do użytku a tu nagle jest 35 😉. Ale tak bardziej serio to jak to mówią, marz, realizuj i dalej marz. Hertz też kiedyś zrobił pierwsze zakupy. Na pewno mamy ambicje być czołową firmą z wynajmem EV w Polsce.

MM: Czy NO SMOG RENT to tylko Wasze auta?
KP: NO SMOG RENT to brand sieciowy.

MM: Każdy kto ma elektryka na najem może do nas dołączyć. Razem stworzymy coś, czego nikt jeszcze nie robił.
KP: Wyobraź sobie, że masz 2 elektryki i ciągle brakuje Ci aut.Trafiają one do naszej sieci, dzięki czemu są u nas w ofercie, ale… tym samym ty w swojej ofercie masz wszystkie nasze auta! Nagle zamiast 2 masz 35. Na dziś 90% aut jest naszych, jednakże właśnie otwieramy się na auta partnerów, co obu stronom da wymierne korzyści

MM: Jakie niespodzianki szykuje No smog w najbliższym czasie?
KP: Jesteśmy na etapie finalizowania pierwszego w Polsce NIO model ET7. To wielka limuzyna, na którą bardzo czekamy. Będzie to nasz flagowy „okręt” 😊. Marka NIO to będzie niezły gracz na rynku i cieszymy się, że jako pierwsi wprowadzamy go do oferty.

Widać więc że jest pasja i wiedza, oraz to, że No Smog nie osiada na laurach po początkowym sukcesie, tylko ciągle prze do przodu i rozwija się. Jest to dość ciekawe i nietypowe podejście do biznesu na naszym rynku gdzie firmy skierowane są raczej na zarabianie i na tym się skupiają. Jeśli wynajmiecie auto w typowej wypożyczalni samochodów, auto elektryczne oczywiście, idę o zakład, że obsługa nie będzie wiedziała co to ładowanie DC i AC, co to ładowarka pokładowa i jaką ma moc, czy ile kWh zużywa auto na 100 km. W No Smog Rent, na takie pytania odpowiedzą Wam, nawet jak byście o to nie pytali. To właśnie jest edukacja, w której panowie wykorzystują swoje bardzo bogate doświadczenie jeśli chodzi o używanie samochodów elektrycznych.

Jeśli więc chcecie zapoznać się bliżej z EV, zapraszam Was do No Smog Rent, firmy z misją, gdzie na pewno dowiecie się dużo więcej na temat EV, niż z netu czy w salonach sprzedaży. Chyba warto najpierw wypożyczyć i sprawdzić czy elektryk to naprawdę nasza bajka?

Warto wejść na stronę internetową No Smog Rent, lub znaleźć ich na Facebooku. A jeśli chcecie bezpośrednio się skontaktować to można to zrobić pod numerem telefonu lub mailem:

Email: biuro@nosmog.rent

Telefon: 725 996 992, - NO SMOG RENT

Galeria zdjęć

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

Tesla Model S Performance

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
2.5s
Prędkość maksymalna
261 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
581 km
Wszystkie dane Tesla Model S Performance

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta Tesla