General Motors (GM) zaczął naprawiać pojazdy Tesli w swoich serwisach, co czyni to nowym, rozwijającym się biznesem dla starego producenta samochodów.
„To dla nas rozwijający się biznes. Muszę powiedzieć, że to nowe źródło dochodu” – powiedział prezes GM Mark Reuss podczas Dnia Inwestora 2022 producenta samochodów .
Do tej pory dealerzy GM naprawili ponad 11 000 pojazdów Tesli. General Motors obliczył, że każdy Amerykanin mieszka w odległości co najmniej 10 mil od jednego z jego salonów, dzięki czemu jest to wygodne miejsce, do którego klienci chętnie się pofatygują naprawić swoje samochody — elektryczne lub inne. Tu akurat samochody Tesli. Jest ich ogromna liczba w USA, i ciągle rośnie, bardzo szybko.
Tak więc naprawa tesli w serwisach GM wydaje się być niezłym ruchem ze strony starego amerykańskiego producenta samochodów (General Motors). Pewne jest że może się to stać całkiem przyzwoitym źródłem dodatkowego dochodu. Naprawienie w mniejszym lub większym stopniu 11 000 Tesli jak do tej pory, stanowi nie lada doświadczenie dla GM.
Co prawda nie są to punkty autoryzowanej naprawy, bo wiadomo, że Tesla ma swoją własną sieć serwisów, i nie daje autoryzacji dla serwisów jakiegokolwiek producenta aut. Taka jest polityka Tesli, choć nie wiem czy to szczęśliwy wybór. Wszak wszyscy wiedzą że serwisów Tesli, jest za mało w stosunku do błyskawicznie zwiększającej się sprzedaży aut tej marki. Tak więc może warto byłoby pójść tą drogą i tak jak Tesla autoryzuje punkty naprawy blacharsko-lakierniczej, dać możliwość autoryzacji dla warsztatów naprawiających auta. Oczywiście po wcześniejszym zapoznaniu się z możliwościami technicznymi takiego punktu i określeniu warunków współpracy, oraz niezbędnym przeszkoleniu pracowników.
Gwarancja to coś ważnego, szczególnie w nowym aucie. Naprawa takiego pojazdu w autoryzowanym punkcie naprawczym dawałaby pewność profesjonalnego podejścia serwisanta, a po drugie nie powodowała by utraty gwarancji, jak to dzieje się obecnie przy nieautoryzowanych naprawach, czego klienci choć powinni, często nie są świadomi. Na przykład jeśli wymienimy szybę w aucie w nieautoryzowanym punkcie tracimy gwarancję
(oczywiście na dany element nie na całe auto) co jest dość dość przykre, szczególnie jeśli mamy pojazd podlegający pełnej gwarancji Tesli. Poza tym czas oczekiwania na niektóre naprawy w serwisach Tesli, niestety jest bardzo długi. Autoryzowane punkty napraw zapewne skróciłyby go znacząco.
Źródło: Teslarati.com