Elon Musk stwierdził, że nowo otwarta Giga fabryka Tesli pod Berlinem to najnowocześniejszy zakład na świecie. Jest ekologiczny i nie ma wpływu na środowisko. Zamknięty obieg wody, panele fotowoltaiczne, zero emisyjność. To hasła, które słyszeliśmy w trakcie budowy a Tesla zrealizowała je wszystkie, aby wielka fabryka nie szkodziła środowisku naturalnemu.
Giga Berlin ma być super wydajna a z jej linii produkcyjnych ma zjeżdżać jeszcze więcej elektrycznych Tesli niż z linii super wydajnej Giga Szanghaj. Na szybkość produkcji ma wpływ wiele czynników. W nowej fabryce zastosowano dwa rozwiązania, które zdecydowanie upraszczają i skracają czas wyprodukowania pojedynczego egzemplarza samochodu elektrycznego.
Po pierwsze Tesla użyje w Modelu Y z Niemiec pakietów baterii w technologii 4680. Co daje taka technologia? Otóż jest ona bardzo ważna, bo jest to tak zwane rozwiązanie strukturalne, czyli taki pakiet łączy nam przód auta z jego tyłem i stanowi konstrukcyjny łącznik między tymi dwoma częściami pojazdu. Drugim super usprawnieniem jest zastosowanie giga prasy, czyli urządzenia, które tworzy cały element konstrukcyjny auta, czyli jego przód lub tył.
Zastosowanie takich rozwiązań znacząco skraca czas budowy auta, konstrukcja jest prostsza w montażu i mniej skomplikowana pod kątem swojej złożoności. Jak stwierdził sam Musk, takie rozwiązania upraszczają linię montażową aż o 60%, oraz znacząco przyczyniają się do skrócenia czasu produkcji. Dlatego właśnie Giga Berlin ma być najbardziej wydajnym zakładem produkcyjnym na świecie, a na pewno najbardziej wydajną fabryką Tesli.
Nie nastąpi to jednak już dziś, musimy zaczekać aż fabryka się rozpędzi na dobre, pamiętając jednocześnie, że pakiety strukturalne będą produkowane tam dopiero od jesieni tego roku.
Źródło: Teslarati.com