O tym że Tesla chce powiększać swoje zakłady i to zarówno te w Chinach jak i pod Berlinem wiadomo od dawna. Jednak nie jest to proces prosty. Wymaga wielu zgód od miejscowych władz, jak również mnóstwa dokumentacji sporządzonej przez architektów i branżowców. Firma musi również spełnić szereg wymogów, głównie związanych z ochroną środowiska.


Ostatecznie jednak Tesla Giga Berlin otrzymała zgodę rady miasta na rozbudowę. Teraz firma może kupić działkę o powierzchni ponad 100 hektarów pod stację kolejową, zaplecze szkoleniowe i logistyczne.


Tesla może rozbudować swoje zakłady produkcyjne w Grünheide pod Berlinem. Rada niemieckiej gminy w czwartek wieczorem zgodziła się na przygotowanie nowego planu zagospodarowania przestrzennego dwunastoma głosami za, 6 przeciw i 1 wstrzymującym się. Oznacza to, że Tesla może kupić działkę o powierzchni ponad 100 hektarów i zbudować na niej planowane obiekty. W czerwcu komisja główna rady gminy zarekomendowała wszczęcie procedury nowego planu zagospodarowania przestrzennego.


Na dodatkowym terenie Tesla chce wybudować strefy logistyczne, centrum obsługi klienta, przedszkole zakładowe oraz sale do szkoleń. Ponadto firma planuje mieć tutaj własną bazę cargo. „Planowana jest tam budowa szeregu magazynów przeładunkowych i parkingów dla ruchu kolejowego i towarowego” – powiedział w czerwcu komisji głównej Alexander Riederer. Tesla dąży do przesunięcia jak największej części ruchu z dróg na tory, co znacznie pomoże zmniejszyć zanieczyszczenie i sprawi, że działalność Giga Berlin będzie jeszcze bardziej zrównoważona. Wszystkie planowane budynki nie wymagają dodatkowego zaopatrzenia w wodę, z wyjątkiem toalet. Tesla kupiła już około 300 hektarów, a nowa zgoda doda jeszcze około 100 kolejnych hektarów ziemi.


Tesla buduje jedne z największych fabryk na świecie. mają to być najnowocześniejsze i obojętne dla środowiska obiekty w których powstanie wszystko od A do Z. Od produkcji baterii, poprzez całe auto, aż do działu recyklingu zużytych baterii trakcyjnych. Takie działy recyklingu mają znajdować się w każdej fabryce Tesli. Firma nie chce aby jej fabryki były tylko montowniami poszczególnych elementów auta, które zjadą do zakładu. Chce sama produkować jak najwięcej składowych części swoich pojazdów, tak aby maksymalnie obniżyć koszty wytwarzania a jednocześnie mieć jak największy wpływ na to co jest wytwarzane, jeśli chodzi o rozwiązania technologiczne i jakość produktów.


Źródło: Tesmanian.com