Hi Phi egzotyczna marka elektrycznych aut

To stosunkowo świeży gracz na rynku EV, szczególnie jeśli chodzi o rynek europejski.
Hi Phi egzotyczna marka elektrycznych aut - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-02-12

MM

Data dodania: 2024-02-12

To dość niespotykane i ciekawe pojazdy, jeśli chodzi przede wszystkim o wzornictwo.
Chińska marka Hi Phi zaczyna ekspansję właściwie na cały świat.
Ma swoje centrum oczywiście w Chinach. Tam mieście się Centrum Produkcyjno – Wytwórcze oraz Centrum operacyjne i Badawczo – Rozwojowe.


Ekspansja się zaczęła:


Jednak chiński producent nie ogranicza się do samego Państwa Środka.
Firma ma również Centrum badawczo – rozwojowe zaawansowanych technologii w Tokio w Japonii jak również dwa centra operacyjne w Monachium w Niemczech i Oslo w Norwegii.
Ta nowa marka zdaje się celować w nieco zasobniejszego klienta z cenami adekwatnymi do zamiaru. Dla przykładu Model Z, który notabene jest bardzo ciekawie wyglądającym autem kosztuje od 105 000 euro w górę.  

Duża bateria i niezły zasięg:


Dostajemy za to bardzo zaawansowane technologicznie auto z naprawdę dużą baterią, bo aż 120 kWh, która to ma zapewnić zasięg ponad 555 km według normy WLTP.
Chciałem jednak zwrócić Waszą uwagę na pierwsze wrażenie, które odniósł nasz elektromobilista z Norwegii a mowa oczywiście o legendzie EV jeśli chodzi o nasze europejskie podwórko, czyli Bjorn Nyland. 
Jak zwykle sumiennie ocenia on szereg aspektów związanych z tym nowym na naszym rynku autem 9naszym w sensie Europy, niestety nie Polski, przynajmniej na razie).


Model Y, który ogląda nasz Norweg, jest tańszym modelem z gamy tego producenta. To nowość, która ma na jednym ładowaniu pokonać dystans nawet ponad 800 km, choć w to akurat ciężko mi uwierzyć, mimo ogromnej baterii o pojemności 115 kWh. Nieco dziwne bo Model Z na nieco większej baterii ma pokonywać zdecydowanie mniej kilometrów. Chyba że pomieszano normy i owe 800 km policzono według chińskiej normy a nie naszego WLTP. Prawdopodobnie tak właśnie było.

Komentarze

0/10

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024