Honda prezentuje swój pierwszy w 100% elektryczny SUV
Honda idzie trochę drogą Toyoty, czyli jakoś tak się ociąga jeśli chodzi o elektryfikację swojej oferty.
Honda zaprezentowała Prologue w październiku ubiegłego roku, opracowany wspólnie z zespołem General Motors. Japoński producent samochodów ma duże nadzieje, że Prologue stanie na czele ofensywy Hondy na pojazdy elektryczne w USA.
„Pojawienie się zupełnie nowej Hondy Prologue to kluczowy moment dla marki, ponieważ Honda rozpoczyna przejście do przyszłości o zerowej emisji” – powiedział Lance Woelfe, AVP ds. sprzedaży Hondy w America Honda.
Oczekuje się, że w czwartek pierwszy elektryczny SUV Hondy będzie dostępny w cenach od 40 000 dolarów (bez zachęt i ulg podatkowych) przy przewidywanym zasięgu wynoszącym 300 mil według EPA.(480 km)
Prologue będzie pierwszym masowym elektrycznym SUV-em Hondy, którego sprzedaż na całym świecie osiągnie 2 miliony pojazdów do 2030 r. Dzięki platformie Ultium firmy GM Honda Prologue 2024 ma pomóc japońskiemu producentowi samochodów wrócić na właściwe tory.
Chociaż Prologue 2024 zbudowano na platformie GM Ultium (tej samej, którą zastosowano w nadchodzących modelach, w tym Blazer EV, Equinox EV i Silverado EV), po konstrukcji i wyglądzie można rozpoznać, że to Honda.
Po pierwsze, przednie i tylne zawieszenie zostały zoptymalizowane przez Hondę, aby zapewnić sportowe i wyrafinowane wrażenia z jazdy. To na pewno duży plus. Auta tej marki zawsze były niezawodne i cieszyły się dużą popularnością oraz tym, że bardzo dobrze się prowadzą, co ma być kontynuowane w elektrycznej odmianie modelu Prologue.
Samochód elektryczny Hondy posiada również nowo zaprojektowaną plakietkę z nazwą, odzwierciedlającą czysty i nowoczesny design Prologue. W porównaniu do nowych modeli elektrycznych Hyundaia czy Kia, Prologue jest bardzo prosty i minimalistyczny.
Duży rozstaw osi wynoszący 121,8 cala zapewnia dużą przestrzeń wewnętrzną o pojemności do 136,9 stóp sześciennych. Wnętrze wypełnione jest funkcjami znanymi z modeli Civic, HR-V, Accord, CRV i Pilot, w tym dużymi przyciskami i pokrętłami.
Wersja EX obejmuje tapicerkę w kolorze czarnym i grafitowym lub grafitowo-jasnoszarym, natomiast wersja Touring ma czarną tapicerkę z fotelem kierowcy z pamięcią i obszytą skórą kierownicą. Wersja Elite obejmuje siedzenia skórzane w kolorze czarnym i grafitowym, brązowo-czarnym lub grafitowo-jasnoszarym, tryb sportowy i 21-calowe koła.
Ten średniej wielkości SUV będzie oferowany zarówno w konfiguracji jednosilnikowej (FWD), jak i dwusilnikowej (AWD) w trzech wersjach wyposażenia – EX, Touring i Elite.
Układ napędowy i funkcje
Prologue będzie pierwszym SUV-em Hondy wyposażonym w standardzie Google i usługami mobilnymi, takimi jak Asystent Google, Mapy Google i Google Play.
Honda posiadała bogatą w technologię kabinę z dwoma ekranami, w tym 11-calowym wyświetlaczem wskaźników i 11,3-calowym ekranem dotykowym zgodnym z Apple CarPlay i Android Auto. Wersja Elite jest wyposażona w wyświetlacz przezierny (HUD) o wymiarach 7×3 cale. Prolog będzie zawierała także aktualizacje OTA umożliwiające korzystanie z najnowszego oprogramowania i funkcji. W końcu któryś producent idzie śladem Tesli i daje możliwość updetów softu poprzez Over the Air. Dwusilnikowy Prologue jest standardem w modelu Elite (dostępnym również w wersjach EX i Touring) i generuje szacunkową moc 288 KM oraz moment obrotowy 333 Nm.
Dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 85 kWh Prologue może uzyskać zasięg 100 km w około 10 minut przy szybkim ładowaniu prądem stałym o mocy do 155 kW, czyli jak na nowy model trochę biednie.
Wprowadzenie na rynek pierwszego elektrycznego SUV-a Hondy rozpocznie się na początku 2024 r., a przedsprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku. Pełne ceny zostaną ogłoszone bliżej premiery.