Honda u progu inwestycji życia. 65 miliardów dolarów ma wspomóc elektryfikację marki. 7 nowych modeli? To czysty obłęd
To czysty obłęd. Honda, która na rynku elektryków niemalże nie ma prawa głosu, swoją odważną koncepcją chce walczyć o najwyższe lokaty. Czyżby pole position jest zagrożone?
Honda u progu inwestycji życia
Honda postanowiła zawalczyć o realizację oddalającej się polityki elektryfikacji marki do 2030 roku. Gdy wydawało się, że wszystko już stracone, ta postanowiła podwoić swoje wydatki na rozwój elektrycznej floty. Inwestycja kolejnych miliardów dolarów (łącznie 65) brzmi jak sen, a plany obejmujące cięcie kosztów i wprowadzenie na rynek 7 nowych modeli marki wydają się totalną abstrakcją.
Mimo to dyrektor generalny Toshihiro Mibe przedstawił w czwartek nową strategię producenta samochodów, twierdząc, że Honda: „nie zmieniła swojego przekonania, że pojazdy elektryczne są najskuteczniejszym rozwiązaniem”.
Honda o planach rozwoju marki
Zarząd Hondy dalej wierzy, że jest w stanie konkurować w segmencie elektryków z największymi gigantami. Mało tego, firma chce wykorzystać „okres popularyzacji pojazdów elektrycznych”, by na fali zwiększonego popytu wprowadzić na rynek kolejne modele EV.
Plany Hondy są co najmniej ambitne. Producent zamierza udoskonalić technologię i infrastrukturę związaną z pojazdami elektrycznymi, a nawet zainteresować się tematyką akumulatorów (chociaż nie zdradza planów ich produkcji). Strategia Hondy ma pozwolić na uzyskanie 5% zwrotu ze sprzedaży swojej działalności związanej z pojazdami elektrycznymi w 2030 r., mając na celu zapewnienie jej samowystarczalności.
Szansą na realizację wygórowanych planów Hondy jest nowa seria 0, którą zaprezentowano w styczniu na targach CES (koncepcja Saloon i Space-Hub). Flagowym modelem marki ma stać się limuzyna, za którą podążyć ma cała gama hatchbacków, a może nawet SUV-ów.
Im bardziej odległa data, tym robi się ciekawiej. Ponoć Honda do 2027 roku zamierza wprowadzić w Chinach dziesięć nowych pojazdów elektrycznych, co będzie stanowić 100% sprzedaży samochodów w regionie do 2035 roku. Wiele mówi się również o tym, że nowe pojazdy elektryczne „Ye Series” mają konkurować z chińskimi koncernami, jak chociażby z BYD.
Fot. The Bold Bureau / Shutterstock.com
Honda o budowaniu pewnej przyszłości marki
Wielomiliardowa inwestycja Hondy obejmować będzie rozwój przedsiębiorstwa na wielu płaszczyznach. Honda planuje wzmocnić partnerstwo w zakresie dostaw akumulatorów litowo-jonowych, przy jednoczesnym obniżaniu kosztów. Wiele mówię się o tym, że Honda zamierza rozpocząć produkcję akumulatorów o pojemności do 40 GWh rocznie na terenie USA. Lekkie i kompaktowe akumulatory zostaną zastosowane w pojazdach elektrycznych serii 0.
Druga połowa dekady prezentować ma się jeszcze ciekawiej. Honda zamierza rozpocząć produkcję akumulatorów do samochodów elektrycznych GS Yuasa. Celem kulminacyjnym ma być osiągnięcie 40% światowej sprzedaży samochodów elektrycznych i FCEV w 2030 r. i 100% do 2040 r. Czy to w ogóle realne? W ciągu kolejnych miesięcy zobaczymy, jak japoński producent wywiązuje się ze swoich obietnic.
Komentarze