Hyundai Casper – nowy elektryczny mini-SUV na europejskim rynku
Przystępna cena tego pojazdu, celująca w 20–25 tys. euro, sprawi, że auto będzie atrakcyjną ofertą w segmencie ekonomicznych pojazdów elektrycznych.
Casper: styl i wydajność
Casper zyska nowe oblicze jako elektryczny mini-SUV. Zaprojektowany z myślą o dynamicznej miejskiej jeździe oferuje nie tylko nowoczesny design, ale także wydajność dostosowaną do potrzeb miejskiego użytkownika.
Zasięg pojazdu prawdopodobnie będzie porównywalny z ofertą Dacii Spring i wyniesie od 200 do 300 km na jednym ładowaniu. Nie do końca wiadomo, jaką długość będzie miał samochód – być może 3,60 m albo o około 200–250 mm więcej. Z uwagi na rozmiar Casper obiecuje być funkcjonalnym kompanem w miejskiej dżungli. Samochód prawdopodobnie zostanie wyposażony w akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy.
Fot. Hyundai.com
Konkurencyjna cena
Zaskakującą przewagą Caspera jest jego konkurencyjna cena ukierunkowana na 20–25 tys. euro, która może zostać obniżona jeszcze mocniej dzięki dotacjom na pojazdy elektryczne dostępnym w niektórych krajach europejskich.
Mimo że plotki sugerowały, jakoby Casper EV mógłby być produkowany w Czechach, to z najnowszych informacji wynika, że będzie wytwarzany w fabryce w Gwangju w Korei Południowej. To strategiczne rozmieszczenie pozwoli Hyundaiowi utrzymać niskie koszty produkcji i wejść na rynek z ofertą atrakcyjną cenowo.
Casper wpisze się w trend
Nowy elektryczny Casper wpisuje się w trend rosnącej popularności małych, ekonomicznych pojazdów elektrycznych. Wraz z takimi modelami jak Renault Twingo czy ë-C3 Citroën Casper ma szansę przedefiniować ekorynek i umocnić na nim kategorię miejskich pojazdów elektrycznych.
Hyundai planuje poszerzyć swoją ofertę i do 2030 roku wprowadzić kilkanaście nowych modeli aut elektrycznych, konsekwentnie zmierzając do uzyskania 7% udziału w globalnym rynku pojazdów typu BEV.
Umasowienie Caspera będzie sygnalizować przesunięcie ku bardziej ekologicznym i przystępnym cenowo opcjom mobilności miejskiej, co ma ogromne znaczenie dla przyszłości zrównoważonego transportu.
Komentarze