Przyjemne połączone z pożytecznym. Roboty parkująco-ładujące od Hyundaia

Technologia postępuje, a wraz z nią rozwijają się innowacyjne rozwiązania w zakresie ładowania i parkowania pojazdów elektrycznych. Hyundai Motor Group zaprezentowała swoje najnowsze autonomiczne roboty, które potrafią zarówno parkować, jak i ładować auta EV.
Fot. Dolores M. Harvey / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-06-27 Fot. Dolores M. Harvey / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-06-27

„Koniec ze stresem związanym z parkowaniem – zostaw to robotom" – opisuje Hyundai Motor Group. Ach, ta technologia! Piękna rzecz, która ma nam ułatwić życie i jazdę „elektrykami”.


Koniec ze stresem związanym z parkowaniem


Te nowoczesne roboty parkingowe podnoszą koła pojazdu i manewrują w dowolnym kierunku po to, by precyzyjnie zaparkować samochód. Dzięki systemowi kamer roboty są w stanie przemieszczać się do wyznaczonego miejsca z prędkością 1,2 m/s.


Roboty parkujące Hyundai mogą unieść do 2,2 tony i przemieszczać pojazdy nawet przez wielopiętrowe budynki. Inteligentny system kontroli parkowania może sterować jednocześnie aż 50 robotami, które są w stanie nie tylko parkować, ale i przyprowadzać samochody do kierowcy na życzenie.


Ten krok to element ambitnej strategii Grupy Hyundai, zakładającej zwiększenie (do końca obecnej dekady) rocznej produkcji pojazdów elektrycznych w Korei Południowej do 1,51 miliona sztuk oraz do 3,64 miliona sztuk na świecie.


Ładowanie przyszłości


Hyundai podzielił się również dobrą wiadomością na temat robota automatycznego ładowania (ACR). Jeśli pojazd elektryczny wymaga ładowania, roboty parkingowe przenoszą go do strefy ładowania, gdzie ACR już automatycznie go ładuje. Jednostki ACR wykorzystują technologię głębokiego uczenia do rozpoznawania tablic rejestracyjnych i dopasowania portu ładowania pojazdu do odpowiedniego złącza.


Po zakończeniu ładowania roboty parkujące odłączają pojazd i przewożą go z powrotem na wyznaczone miejsce. To naprawdę działa i wygląda imponująco. Hyundai nie zamierza na tym poprzestać, dlatego planuje dalszy rozwój swojego inteligentnego systemu kontroli parkowania.


Do 2030 roku Hyundai zamierza przeznaczyć 18 miliardów dolarów na produkcję samochodów elektrycznych w Korei Południowej.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Hyundai Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Hyundai IONIQ 5 Standard Range AWD Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Opinia dodana przez Redakcję OtoEV.pl

Data dodania: 30.08.2023
Ciekawe i nowoczesne wzornictwo, przyciąga wzrok, kiedy IONIQ 5 jedzie ulicą. Dużo miejsca, dobre wyciszenie i bardzo dobre przyspieszenie. Jednak poprzez swoją kanciastość szczególnie w trasie auto nie jest mistrzem oszczędności. Sytuację ratuje jak w przypadku modelu 6, czy Kii EV6 bateria wykonana w architekturze 800V. Dzięki temu auto ładuje się błyskawicznie. Nie trzeba więc spędzać mnóstwa czasu na stacji DC. Wystarczy około 20 minut i można spokojnie kontynuować podróż.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Audi RS e-tron GT to flagowy model elektryczny ... 10.03.2025
Jest też ładowarka lidl Nadarzyn 60kw 21.02.2025
Jeszcze jedno chciałbym wyjaśnić. Krytykuję ... 03.02.2025

Hyundai IONIQ 5 Standard Range AWD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
6.1s
Prędkość maksymalna
185 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
355 km

Ostatnie pytania

Modele producenta Hyundai