Przyjemne połączone z pożytecznym. Roboty parkująco-ładujące od Hyundaia

Technologia postępuje, a wraz z nią rozwijają się innowacyjne rozwiązania w zakresie ładowania i parkowania pojazdów elektrycznych. Hyundai Motor Group zaprezentowała swoje najnowsze autonomiczne roboty, które potrafią zarówno parkować, jak i ładować auta EV.
Fot. Dolores M. Harvey / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-06-27 Fot. Dolores M. Harvey / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-06-27

„Koniec ze stresem związanym z parkowaniem – zostaw to robotom" – opisuje Hyundai Motor Group. Ach, ta technologia! Piękna rzecz, która ma nam ułatwić życie i jazdę „elektrykami”.


Koniec ze stresem związanym z parkowaniem


Te nowoczesne roboty parkingowe podnoszą koła pojazdu i manewrują w dowolnym kierunku po to, by precyzyjnie zaparkować samochód. Dzięki systemowi kamer roboty są w stanie przemieszczać się do wyznaczonego miejsca z prędkością 1,2 m/s.


Roboty parkujące Hyundai mogą unieść do 2,2 tony i przemieszczać pojazdy nawet przez wielopiętrowe budynki. Inteligentny system kontroli parkowania może sterować jednocześnie aż 50 robotami, które są w stanie nie tylko parkować, ale i przyprowadzać samochody do kierowcy na życzenie.


Ten krok to element ambitnej strategii Grupy Hyundai, zakładającej zwiększenie (do końca obecnej dekady) rocznej produkcji pojazdów elektrycznych w Korei Południowej do 1,51 miliona sztuk oraz do 3,64 miliona sztuk na świecie.


Ładowanie przyszłości


Hyundai podzielił się również dobrą wiadomością na temat robota automatycznego ładowania (ACR). Jeśli pojazd elektryczny wymaga ładowania, roboty parkingowe przenoszą go do strefy ładowania, gdzie ACR już automatycznie go ładuje. Jednostki ACR wykorzystują technologię głębokiego uczenia do rozpoznawania tablic rejestracyjnych i dopasowania portu ładowania pojazdu do odpowiedniego złącza.


Po zakończeniu ładowania roboty parkujące odłączają pojazd i przewożą go z powrotem na wyznaczone miejsce. To naprawdę działa i wygląda imponująco. Hyundai nie zamierza na tym poprzestać, dlatego planuje dalszy rozwój swojego inteligentnego systemu kontroli parkowania.


Do 2030 roku Hyundai zamierza przeznaczyć 18 miliardów dolarów na produkcję samochodów elektrycznych w Korei Południowej.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Hyundai Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WD Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Max

Data dodania: 12.12.2023
To dość popularny elektryk ze stajni Hyundaia. Samochód roku z tego co pamiętam. Wygląd iście kosmiczny i nietypowy, ale dzięki temu zwraca uwagę. Ma dość spore zużycie energii, ale rekompensuje to super szybkim ładowaniem. Ma baterię w technologii 800V, więc ładuje się jak mistrz. Napęd jest siostrzany z firmą Kia, więc w EV6 znajdziemy to samo co tu. Ogólnie bardzo fajny elektryk, jeden z moich faworytów EV.
zobacz całą opinię

Krzych

Data dodania: 05.11.2023
Wygląda kosmicznie, na ulicy bardzo ładnie się prezentuje. Ciekawe tylko dlaczego tak mało ich jeździ??

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.3s
Prędkość maksymalna
185 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
466 km

Ostatnie pytania

Modele producenta Hyundai