Hyundai i Iveco działają razem – powstanie elektryczny van na nowej platformie EV
Współpracę zainicjowano w marcu 2022 roku. Wraz z nową umową długoterminowe, strategiczne partnerstwo między dwoma gigantami motoryzacyjnymi nabiera tempa.
Ekspansja w sektorze elektrycznym
To nie pierwszy raz, gdy Hyundai i Iveco łączą siły. Już w lipcu 2022 roku światło dzienne ujrzał Iveco Bus z napędem na wodór, wykorzystujący technologię ogniw paliwowych Hyundaia. We wrześniu, na IAA Transportation, motoryzacyjny duet zaprezentował elektryczny pojazd Iveco eDaily, również oparty na rozwiązaniach producenta z Korei Południowej. Nowy elektryczny van, który zostanie zaprezentowany na targach IAA Transportation w 2024 roku, to kolejny krok w kierunku ekologicznej rewolucji w transporcie.
Elektryczny van z logiem Iveco wprowadzi nową jakość dzięki platformie do pojazdów elektrycznych Hyundaia. To platforma przeznaczona dla aut o masie od 2,5 do 3,5 tony, wykorzystująca m.in. konstrukcję niskopodłogową, znacznie ułatwiającą załadunek i rozładunek. Hyundai odpowiada za budowę podwozia, a Iveco przystosuje i rozdystrybuuje elektryczne samochody dostawcze na szeroką skalę. Nowy model wejdzie w bezpośrednią konkurencję z takimi pojazdami jak E-Transit od Forda czy modele Stellantis.
Rekordowa sprzedaż i ambitne plany
Zakończenie rekordowego roku sprzedaży „elektryków” dodatkowo umacnia pozycję Hyundaia na rynku. Hyundai skupia się na zwiększeniu liczby modeli produkowanych masowo oraz na budowie nowej fabryki pojazdów elektrycznych i akumulatorów w Gruzji. O tym, że firma nie zamierza zwalniać tempa, dobrze świadczą liczby. Producent planuje sprzedać około 300 000 pojazdów elektrycznych w bieżącym roku, czyli o 12% więcej, porównując rok do roku.
Ambitne plany Hyundaia, zakładające wypuszczenie na rynek kilkunastu nowych modeli aut elektrycznych i cel sprzedaży na poziomie dwóch milionów egzemplarzy do 2030 roku, świadczą o zdecydowanym kierunku rozwoju firmy w stronę ekomobilności. Koncern dąży do osiągnięcia 7% udziału w światowym rynku BEV. W tym celu zamierza dynamicznie odbudować swoją pozycję m.in. w Chinach. Hyundai już nawiązał współpracę z BAIC w ramach joint venture Beijing Hyundai Co. i dąży do przełomu poprzez wprowadzenie nowej marki pojazdów elektrycznych przeznaczonych wyłącznie dla mieszkańców Państwa Środka.
Komentarze