Hyundai i Iveco działają razem – powstanie elektryczny van na nowej platformie EV

platformie EV Hyundai podpisał umowę z Grupą Iveco. Kluczowym elementem tego porozumienia jest dostawa w pełni elektrycznego vana, który będzie pierwszym produktem eksportowym południowokoreańskiego producenta bazującym na nowo opracowanej platformie pojazdów elektrycznych.
Fot.  Tobias Arhelger  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-02-07 Fot. Tobias Arhelger Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-02-07

Współpracę zainicjowano w marcu 2022 roku. Wraz z nową umową długoterminowe, strategiczne partnerstwo między dwoma gigantami motoryzacyjnymi nabiera tempa.


Ekspansja w sektorze elektrycznym


To nie pierwszy raz, gdy Hyundai i Iveco łączą siły. Już w lipcu 2022 roku światło dzienne ujrzał Iveco Bus z napędem na wodór, wykorzystujący technologię ogniw paliwowych Hyundaia. We wrześniu, na IAA Transportation, motoryzacyjny duet zaprezentował elektryczny pojazd Iveco eDaily, również oparty na rozwiązaniach producenta z Korei Południowej. Nowy elektryczny van, który zostanie zaprezentowany na targach IAA Transportation w 2024 roku, to kolejny krok w kierunku ekologicznej rewolucji w transporcie.


Elektryczny van z logiem Iveco wprowadzi nową jakość dzięki platformie do pojazdów elektrycznych Hyundaia. To platforma przeznaczona dla aut o masie od 2,5 do 3,5 tony, wykorzystująca m.in. konstrukcję niskopodłogową, znacznie ułatwiającą załadunek i rozładunek. Hyundai odpowiada za budowę podwozia, a Iveco przystosuje i rozdystrybuuje elektryczne samochody dostawcze na szeroką skalę. Nowy model wejdzie w bezpośrednią konkurencję z takimi pojazdami jak E-Transit od Forda czy modele Stellantis.


Rekordowa sprzedaż i ambitne plany


Zakończenie rekordowego roku sprzedaży „elektryków” dodatkowo umacnia pozycję Hyundaia na rynku. Hyundai skupia się na zwiększeniu liczby modeli produkowanych masowo oraz na budowie nowej fabryki pojazdów elektrycznych i akumulatorów w Gruzji. O tym, że firma nie zamierza zwalniać tempa, dobrze świadczą liczby. Producent planuje sprzedać około 300 000 pojazdów elektrycznych w bieżącym roku, czyli o 12% więcej, porównując rok do roku. 


Ambitne plany Hyundaia, zakładające wypuszczenie na rynek kilkunastu nowych modeli aut elektrycznych i cel sprzedaży na poziomie dwóch milionów egzemplarzy do 2030 roku, świadczą o zdecydowanym kierunku rozwoju firmy w stronę ekomobilności. Koncern dąży do osiągnięcia 7% udziału w światowym rynku BEV. W tym celu zamierza dynamicznie odbudować swoją pozycję m.in. w Chinach. Hyundai już nawiązał współpracę z BAIC w ramach joint venture Beijing Hyundai Co. i dąży do przełomu poprzez wprowadzenie nowej marki pojazdów elektrycznych przeznaczonych wyłącznie dla mieszkańców Państwa Środka.


Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Hyundai Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

Hyundai Kona Electric 65 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
484 km

Ostatnie pytania

Modele producenta Hyundai