Hyundai Ioniq 6 zdobył nagrodę Top Safety Pick+ przyznawaną przez Insurance Institute for Highway (IIHS) 2023. Genesis Electrified GV70 i Lexus RZ również zwyciężyły w konkursie Top Safety Pick+ 2023.
„Wszystkie trzy pojazdy są wyposażone w standardowe systemy zapobiegania zderzeniom czołowym, zaprojektowane z myślą o ochronie pieszych zarówno w dzień, jak i w nocy, kiedy dochodzi do większości śmiertelnych wypadków z pieszymi” – powiedział Prezydent IIHS David Harkey.
Hyundai Ioniq 6 dołącza do Tesli Model 3 i Tesli Model Y na liście pojazdów elektrycznych, które zdobyły nagrodę Top Safety Pick+ przyznawaną przez IIHS. Nagrodę zdobyły także Rivian R1T i R1S .
IIHS przetestował 4-drzwiowy wariant Hyundai Ioniq 6 SE 2023 z napędem na 4 koła. W pełni elektryczny pojazd uzyskał ocenę „dobrą” we wszystkich kategoriach.
Hyundai Ioniq 6 również uzyskał dobre wyniki w części testu dotyczącej unikania i łagodzenia skutków zderzeń. W tej kategorii pojazd Hyundaia otrzymał ocenę „Superior” w zakresie zapobiegania zderzeniom czołowym: pojazd z pieszym (w dzień) i zapobieganiu zderzeniom czołowym: pojazd z pieszym (w nocy).
Jednakże IIHAS przyznał pojazdowi elektrycznemu ocenę „dopuszczalną” w zakresie reflektorów, co stanowi jedną z najniższych ocen Ioniq 6 w teście.
W przypadku świateł mijania IIHS zauważył: „Na prostej widoczność po lewej stronie drogi była dobra, a po prawej dość dobra. Na zakrętach widoczność była dobra na ostrym prawym zakręcie, dobra na łagodnym prawym i ostrym lewym zakręcie oraz niewystarczająca na łagodnym lewym zakręcie.”
W kategorii pasów bezpieczeństwa i fotelików dziecięcych Ioniq 6 uzyskał ocenę „dobrą” za funkcję przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa. Jednak za łatwość obsługi LATCH samochód elektryczny otrzymał ocenę „Akceptowalny”. Podczas testu dwie z dolnych kotwic paska mocującego Ioniq 6 zostały oznaczone jako „zbyt głęboko osadzone”.
Cóż, aby zdać taki egzamin auto musi być naprawdę niesamowite. Jeśli pojazd otrzymuje wysokie noty w tego typu wymagających i skomplikowanych testach, musi być naprawdę wykonany w sposób przemyślany i zbudowany z największą dbałością o szczegóły. Szczegóły których na pierwszy rzut oka nie widać.
Chodzi oczywiście o bezpieczeństwo i to zarówno czynne jak i bierne.