Zaledwie kilka dni po pokazie ładowania pojazdów elektrycznych Hyundai, Genesis i Kia w stacjach ładowania Tesla Supercharger, wszystkie trzy marki należące do Hyundai Motor Group potwierdziły przejście na północnoamerykański standard ładowania ( NACS).

Wiadomość ta jest raczej oczekiwaną decyzją niż niespodzianką, ponieważ Hyundai Motor Group nie jest w żadnym wypadku pierwszym producentem samochodów, który publicznie ogłosił, że przyjmie standard ładowania pojazdów elektrycznych pierwotnie stworzony przez amerykańskiego producenta samochodów czyli Teslę .

Choć prawdziwym pomysłodawcą wsparcia dla NACS był startup Aptera,  zajmujący się energią słoneczną, rzeczywistość, w której wtyczka ładowania Tesli może stać się podstawową metodą ładowania, nie nabrała prawdziwego rozpędu, dopóki Ford Motor Company nie ogłosił, że jest na pokładzie, a jego auta będą używały NACS od 2025 roku. GM szybko poszedł w jego ślady. Tak więc dwaj amerykańscy giganci niejako rozpoczęli całe zamieszanie związane z upowszechnieniem się złącza tesli jako standardu ogólnie obowiązującego.
Od tego czasu zaobserwowaliśmy, że prawie każdy producent samochodów sprzedający pojazdy elektryczne w Ameryce Północnej przyjął ten standard, w tym Rivian , Mercedes-Benz, Volvo, Nissan, Volkswagen Group, a nawet Jaguar . W czerwcu ubiegłego roku, po tym jak Tesla udostępniła wszystkim swoją sieć stacji ładowania i wtyczkę NACS, Hyundai oznajmił, że przed podjęciem decyzji będzie musiał przyjrzeć się standardowi „z perspektywy klienta”.

Decyzja ta wydawała się wyraźnie podjęta już w zeszłym tygodniu, kiedy pojawiły się zdjęcia z sesji zdjęciowej odbywającej się przy stacji ładowania Tesla Supercharger, podczas której prezentowano zarówno Hyundaia IONIQ 5, jak i nową Kia EV9. 
W tym momencie można było śmiało powiedzieć, że ogłoszenie NACS przez Hyundai jest nieuchronne, ale nigdy nie wiadomo, dopóki się nie dowiemy.

Dziś wiemy. Koreański producent samochodów oficjalnie przyjmie system NACS. Wygląda więc na to, że prawie wszyscy lub wszyscy producenci chcący sprzedawać swoje EV na rynku amerykańskim poszli w ślady Tesli i wykorzystają jej złącze jako obowiązujący standard w swoich firmach.