Kia kontra Tesla i Rivian – nowe, przystępniejsze ceny modeli EV na horyzoncie
Najtańszy z nich, model EV3, ma zadebiutować jeszcze przed końcem tego roku.
Rivian i Tesla – drogie dominatory
Rivian niedawno zaprezentował elektrycznego SUV-a R2, który przy długości 4715 mm i wysokości 1700 mm, jest mniejszy od swojego poprzednika, R1S. Rozpoczynając się od ceny 45 000 dolarów, R2 obiecuje zasięg ponad 300 mil, wpisując się tym samym w rynek wielkości porównywalnej do Tesli Model Y.
RJ Scaringe, CEO Riviana, dodatkowo zaskoczył publiczność zapowiedzią modelu R3, jeszcze bardziej kompaktowego i osiągającego lepsze wyniki.
Kia stawia na przystępność
W przeciwieństwie do swoich amerykańskich konkurentów Kia skupia się na dostarczeniu przystępniejszych cenowo opcji dla szerokiej rzeszy kierowców.
EV3, najnowszy dodatek do linii EV Kii, to kompaktowy crossover elektryczny, który czerpie z doświadczenia i designu flagowego modelu EV9, ale w tańszej wersji. Z ceną startową od około 30 000 dolarów EV3 ma potencjał zmienić reguły gry na rynku EV.
EV4, drugi w kolejności model elektryczny od producenta z Korei Południowej, to sedan, którego ceny wystartują od około 35 000 dolarów. Premiera modelu, pierwotnie zaplanowana na koniec 2024 roku, ostatecznie została przesunięta na początek 2025 roku. To strategiczne podejście Kii zakładające maksymalizację obecności marki na rynku EV poprzez sekwencyjne wprowadzanie modeli na rynek.
Porównanie i perspektywy
Kia być może zostanie uznana za potencjalnego lidera w segmencie niedrogich EV i zapełni lukę. Z wariantami EV3 i EV4 Kia jest zdolna konkurować z Teslą Model 3 i Hyundaiem IONIQ 6, a zarazem zaoferować atrakcyjną alternatywę dla szerszego grona.
W kontekście rozwoju rynku EV strategia Kii, polegająca na wprowadzeniu przystępnych cenowo i technologicznie zaawansowanych pojazdów elektrycznych, może nie tylko przyczynić się do zwiększenia jej udziału w rynku, ale również przyspieszyć globalne przyjęcie mobilności elektrycznej.
Komentarze