Tesla może planować coś specjalnego dla aktualizacji "Highland" Model 3 Performance.

Podczas gdy pojazd nie został jeszcze oficjalnie pokazany, europejski certyfikat  RDW sugeruje, że nadchodzący w pełni elektryczny sedan będzie wyposażony w dość unikalną konfigurację silników elektrycznych.
Tesla Model 3 Performance jest prawdopodobnie najfajniejszym samochodem firmy w jej ofercie. Jest mniejszy niż Model S Plaid, czyli bardziej zwrotny i poręczny. Prawie tak samo szybki a jeśli ktoś narzeka, że jednak nie, niech siądzie za kierownicą 3 Performance i wciśnie „gaz” do dechy. Odlot gwarantowany i uwaga na odcinek szyjny kręgosłupa.
Jest on również dość przystępny cenowo w stosunku do tego, co oferuje, ponieważ obecnie kosztuje 53 240 USD w Stanach Zjednoczonych przed dopłatami. Za tę cenę Model 3 Performance jest w stanie osiągnąć czas 0-60 mph wynoszący 3,1 sekundy i prędkość maksymalną 162 mph, czyli nie przymierzając aż 260 km/h.

Europejski certyfikat organu ds. pojazdów RDW z lipca tego roku zawierał listę nowych modeli 3. Tym razem pojazd miał literę "T" na ósmej cyfrze numeru VIN. Biorąc pod uwagę, że ósma cyfra w numerze VIN zazwyczaj odpowiada typowi silnika w pojeździe, obecność litery "T" w nowym numerze VIN Modelu 3 Performance jest dość interesująca. Wiecie dlaczego? 

Tesla podobno użyła oznaczenia na europejskim modelu S i modelu X Plaid w numerze VIN, dlatego że oba te pojazdy są wyposażone w trójsilnikową konfigurację AWD. To prawda, że jest mało prawdopodobne, aby Tesla wypuściła trójsilnikowy Model 3, ale firma może przyjąć jeden z silników Model S/X Plaid do nadchodzącego elektrycznego sedana w najszybszej wersji. Posiadanie silnika z flagowych pojazdów firmy prawdopodobnie sprawiłoby, że Model 3 byłby rewelacyjnym pojazdem o niesamowitych osiągach.
Sporo ciekawych rzeczy dzieje się ostatnio, a lifting Modelu 3 daje nadzieje na to że z wersją Performance wydarzy się coś naprawdę niesamowitego. 3 silniki? Kto wie, a może tylko dwa ale za to przynajmniej jeden pochodzący z flagowca Tesli? Hm, i jedna i druga opcja brzmią bardzo dobrze…