Kłamstwo w sprawie jazdy na Autopilocie zawsze wyjdzie na jaw, jak to w Australii

Kobieta, która potrąciła swoją Teslą Model 3 pielęgniarkę w Australii kłamała w sprawie jazdy na Autopilocie
Fot. TierneyMJ  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-25 Fot. TierneyMJ Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2024-04-25

Australijski kierowca skłamał w sprawie Autopilota.

Kierowca Tesli w Australii, który w marcu 2022 r. próbował zrzucić winę na Autopilota za potrącenie pieszego i ucieczkę, przyznał się do niebezpiecznej jazdy i kłamstwa. Oskarżona kobieta przyznała się w końcu do winy.


Przyznała się kiedy ją przycisnęli:


Przyznanie się kierowcy do winy następuje po analizie policyjnej, a dane telemetryczne Tesli dotyczące pojazdu wykazały, że w chwili wypadku autopilot nie był włączony.

Rankiem 22 marca 2022 r. pielęgniarka Nicole Lagos wyszła na ulicę Wattletree Road na południowo-wschodnich przedmieściach Melbourne w Australii, aby wsiąść do tramwaju. Nie dotarła jednak do tramwaju, ponieważ została potrącona przez białą Teslę Model 3. Pojazd jechał z prędkością 58 km/h (36 mil/h), kiedy uderzył w pielęgniarkę. 


Kierowca Tesli, Sakshi Agrawal, powiedziała śledczym, że rano w dniu wypadku było ciemno i że włączyła autopilota. Twierdziła także, że pielęgniarka wskoczyła pod samochód, więc dla Autopilota było już za późno na uniknięcie wypadku. Na nieszczęście dla kierowcy Tesli dane telemetryczne z jej Modelu 3 oraz policyjna analiza zdarzenia wykazały, że przyczyną wypadku był błąd kierowcy. 


Poza tym dane Tesli ujawniły również, że Model 3 wykrył „użytkownika drogi” i uruchomił alerty o potencjalnej kolizji na chwilę przed uderzeniem pojazdu w pielęgniarkę. Policja zauważyła ponadto, że po zderzeniu nie użyto hamulców, a po zdarzeniu pojazd faktycznie rozpędził się do 78 km/h (48 mil/h) i odjechał.


Dziś nie warto oszukiwać i kombinować. Jesteśmy inwigilowani na każdym kroku. Nie inaczej jest w przypadku jazdy Teslą. Wszystko co robimy i jak się zachowujemy w aucie, używając pedału przyspieszenia, hamulca i innych aspektów jazdy jest zapisywane w tak zwanych logach auta. Tesla może to potem bez problemu odczytać i sprawdzić jaka jest prawda. Opowiadanie więc o tym, że wszystko jest winą Autopilota ma po prostu ograniczony czas trwania, bo w końcu prawda i tak wyjdzie na światło dzienne.

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Widzę, że kolega nie ogarnia współczesnych EV ... 04.05.2024

Tesla Model 3 Standard Range Plus LFP

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.6s
Prędkość maksymalna
225 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
431 km

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Modele producenta Tesla