-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło.
Klienci się dopytują, Elon Musk ucina spekulacje... Cybertruck to nie priorytet.
Tesla Cybertruck może być dziś najbardziej ekscytującym produktem Tesli, ale nie oznacza to, że w pełni elektryczny pickup, będzie również pierwszy w kolejce do otrzymywania aktualizacji beta oprogramowania
Full Self Driving (FSD).
Zostało to ujawnione przez dyrektora generalnego Elona Muska w niedawnym poście na X.
Tesla prowadzi program FSD Beta od ponad trzech lat i od tego czasu w zakresie pełnego autonomicznego prowadzenia pojazdu poczyniono znaczne postępy.
Od uruchomienia inicjatywy w październiku 2020 r. użytkownicy FSD Beta przejechali ponad 800 milionów mil, korzystając z zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy. Tesla jednak zawsze zaznacza, że jest to tylko system, który wspomaga kierowcę i to on (kierowca) ma ostateczną odpowiedzialność, jeśli coś się stanie na drodze podczas jazdy.
Kiedy FSD Beta dla Cybertrucka?
Ponieważ dostawy Tesla Cybertruck już trwają, niektórzy długoletni użytkownicy FSD Beta pytali, kiedy zostanie udostępniona wersja FSD Beta dla Cybertrucka?
W końcu Cybertruck jest wyposażony w najlepszą technologię, jaką Tesla może dziś zaoferować, od systemu sterowania po komputer Hardware 4. Pod każdym względem Cybertruck wydaje się idealnie pasować do najnowszych wersji FSD Beta.
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, wyjaśnił jednak, że niekoniecznie tak jest. Zdaniem Muska Cybertruck ma „najniższy priorytet dla FSD”. Takie stwierdzenie może wydawać się zaskakujące, biorąc pod uwagę cały szum wokół w pełni elektrycznego pickupa, ale Musk zauważył, że wynika to z ograniczonej liczby Cybertrucków, które są obecnie na drogach. „W terenie jest tylko kilkaset Cybertrucków w porównaniu do około 5 milionów innych Tesli” – napisał Musk .
Choć zdanie szefa Tesli na ten temat, może wydawać się dość rozczarowujące, jest również zrozumiałe.
W końcu Cybertruck jest znacznie większym pojazdem w porównaniu do innych samochodów elektrycznych Tesli. I chociaż po wprowadzeniu FSD Beta dla Cybertrucka prawdopodobnie będzie trzeba wiele się nauczyć, konieczne będzie dostrojenie systemu, aby dostosować zaawansowany system wspomagania kierowcy do pickupa, który bardzo różni się od innych pojazdów Tesli.
Ponieważ Cybertruck znacząco różni się od Modeli takich jak 3 czy Y, zaimplementowanie do niego FSD nie będzie sprawą prostą. Poza tym, bardzo ważne będzie, kiedy zaczną już jeździć Cybertrucki z funkcją FSD Beta, zebranie jak największej ilości danych na temat tego, jak zachowuje się ten stalowy potwór na drodze, oraz jak zareaguje na zdarzenia drogowe, które często są nagłe i zaskakujące.
Wiadomo, że jeśli Tesla myśli o w pełni autonomicznej jeździe o której słyszymy od lat, to system musi być tak skonstruowany aby mógł w 100% zastąpić kierowcę, mało tego, być od kierowcy bardziej skuteczny oraz minimalizować ryzyko wypadku do absolutnego minimum.
To chyba jeszcze chwilę potrwa, zanim amerykański producent dopracuje swoje DSF i stanie się ono w pełni funkcjonalne.
Wypada nam tylko czekać.
Komentarze