Kolejna elektryczna Toyota...

Fot.  Robert Way  Shutterstock.com
Data publikacji: 2023-03-04 Fot. Robert Way Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2023-03-04

Wygląda na to, że Toyota powoli, ale jednak w końcu, wchodzi coraz szerzej w auta w pełni elektryczne. Po słabo przyjętym przez rynek bZ4X, kolejnym modelem japońskiego producenta jest sedan o rozmiarach zbliżonych do modelu Camry. Choć z wyglądu auto kojarzy się bardziej z Corollą. Nowy model nosi nazwę bZ3.

Auto ma dość sporo miejsca wewnątrz i tym chwali się Toyota. Co ciekawe nie jest to model wymyślony przez Toyotę. Elektryczny sedan bZ3 został opracowany wspólnie przez BYD, Toyota EV Technology – spółkę joint venture utworzoną z FAW Toyota (spółką joint venture pomiędzy FAW Group i Toyotą) oraz BYD. Tak więc widać że Toyota jako osobna marka ciągle nie czuje się zbyt pewnie, jeśli chodzi o auta EV.

Technologia od BYD...

Toyota (za pośrednictwem FAW-Toyota) buduje bZ3 EV na platformie e-TNGA, tej samej, której użyła w swoim elektrycznym SUV-ie bZ4X, ale to BYD produkuje akumulator litowo-jonowy LFP, silnik i elektryczny i system sterowania, co zapewnia maksymalny zasięg ponad 600 km (około 372 mil). Oczywiście zasięg jest mocno zawyżony, jak to w przypadku dzisiejszych norm niestety ma miejsce. Co do baterii ma to być wielkość około 49,92 kWh i 65,28 kWh. Ich zasięgi są oczywiście tak jak napisałem powyżej dużo przeszacowane, gdyż nie ma szans aby auto tej wielkości zrobiło na mniejszym akumulatorze 517 km a na większym aż 616 km. Na razie auto przewidziane jest na rynek chiński, więc wielkości zasięgu zmierzono według chińskiej normy CLTC. Według mnie, jeśli auto będzie w stanie zrobić odpowiednio 300 i 400 km to już będzie naprawdę nieźle. Toyota ma wyraźny problem z technologią EV, liczy więc na to że BYD, który zbiera dobre opinie na rynku, pomoże Japończykom użyczając im swojej technologii, jeśli chodzi o zespół napędowy elektrycznego auta.

CCC - Cena czyni cuda...

Zapewne i u nas hasło to tyczące się ceny nowej Toyoty zebrałoby wielu zwolenników. Zaledwie 27 000 dolarów czyli około 120 000 złotych to całkiem przyjemna cena jak na w pełni elektryczne auto tych rozmiarów. Tyle za ten model zapłacą Chińczycy. U nas w Europie jeśli Toyota zdecyduje się sprzedawać bZ3, zapewne cena poszybuje o 25 czy 35 tysięcy złotych w górę, biorąc pod uwagę nasze unijne podatki. Jednak chińscy klienci mogą się cieszyć niezbyt wygórowaną ceną nowej Toyoty. Tylko czy z tego skorzystają mając naprawdę niezłe auta na swoim rynku do dyspozycji? W końcu świeżaki jak NIO czy właśnie BYD radzą sobie doskonale na lokalnym rynku wypuszczając naprawdę niezłe elektryczne samochody. Jest jeszcze Tesla, która po ostatnich dużych obniżkach również stała się bardziej przystępna dla lokalnego klienta... czy więc Toyota ma szansę powalczyć?

Źródło: Electrek.co

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Toyota Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Toyota bZ4X AWD Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 13.04.2024
Miałem samochód na długi weekend i wybrałem się z Poznania do Wrocławia. Trasa 170 km, prędkość 110 i po dojechania około 80 km pozostało. Wiadomo że więcej bo zawsze trochę to oszukuje. Z powrotem 100 km. Temperatura 25 więc klima mocno. Plusy: bardzo dobre trzymanie na pasie praktycznie bez rąk na kierownicy i w tym adaptacyjny tempomat. Przyjemne resorowanie, układ kierowniczy ok choc jeśli ktoś lubi sportowy to wiadomo. Siedze is wygodne. Minusy - fatalny system nie można niczego sobie samodzielnie ustawić, jest tak jak ma być i koniec. Nawigacja to porażka prowadzi dziwnymi drogami bez szansy na pokazywanie miejsc ładowania nie mówiąc o liczeniu gdzie i kiedy. Przed kierowcą fatalny wyświetlacz. I co najgłupsze pokazuje ile jest energii jak w spalinowych. Malutkie w rogu kilometry zasięgu. Niespecjalnie pokazuje podczas ładowania czas i szybkość. Ogólnie słaby zasięg ale wygodny samochód. System multimedialny nie do przyjęcia.
zobacz całą opinię

Zbigniew

Data dodania: 25.02.2024
Rewelacyjny, zasięg ponad 400 km, komfortowe zawieszenie i stały napęd 4x4 daje niesamowicie pewne prowadzenie. Brawo Toyota!!! Mogło by być więcej schowków wewnątrz. Brakuje mi systemu otwierania nogą bagażnika i możliwości włączenia kamery w lusterku wstecznym jak w Rav4.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

No cóż...Tankowanie benzyny, a także oleju ... 30.04.2024
Brawo!!! Zgadzam się w pełni i mogę się ... 30.04.2024
Tylko aby nie wyszło jak z tanią Teslą :)_ 30.04.2024

Toyota bZ4X AWD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
6.9s
Prędkość maksymalna
160 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
407 km
Wszystkie dane Toyota bZ4X AWD

Ostatnie pytania

Materiały Użytkowników

Test Toyota bZ4X

Test elektrycznej Toyoty - czyli bZ4X. Spory elektryczny SUV z fotowoltaicznym dachem, który ładuje baterię podczas postoju. Według redakcji: cie
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 1 miesiąca

Modele producenta Toyota