Na początku chyba nikt nie przypuszczał, że „dobry przykład” dany przez Forda jako jedną z pierwszych firm, która zdecydowała się na standard ładowania Tesli, pociągnie za sobą dosłownie lawinę tego zjawiska.
Kolejni producenci dołączali do NACS-Sojuszu w ciągu kolejnych tygodni. Chwilę później zaczęli dołączać producenci sprzętu do ładowania, i to ci najwięksi w USA, oraz operatorzy tacy jak Electrify America.
Fala rozchodzi się jednak dalej, jak kręgi na wodzie osiągając kolejne firmy z branży. Tym razem to firma Fisker, choć nie przepada za Teslą osobiście (chodzi oczywiście o Henrika Fiskera), jednak postanowił się chyba przełamać dla dobra ogółu i swoich klientów.
Fisker Inc. ogłosił, że zastosuje złącze NACS Tesli jako standard w swoich pojazdach elektrycznych.
Podobnie jak inni producenci samochodów, którzy podjęli ten ruch, Fisker mówi, że przyjęcie NACS nastąpi w jego pojazdach elektrycznych począwszy od 2025 r., i osiągnął porozumienie z Teslą w sprawie korzystania z sieci Supercharger:
- „Firma ogłosiła dzisiaj, że podpisała umowę z Teslą dotyczącą przyjęcia North American Charging Standard (NACS) w swoich pierwszych pojazdach w 2025 r. Dzięki temu właściciele Fisker zyskają dodatkowe opcje ładowania, korzystając z 12 000 stacji Supercharger Tesli w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Wszystkie obecne i przyszłe pojazdy Fisker zostaną objęte umową.”
Podobnie jak inni producenci samochodów przyjmujący NACS, Fisker twierdzi, że ma umowę z Teslą na dostarczanie adapterów do istniejących pojazdów elektrycznych korzystających z CCS.
Jednak w przeciwieństwie do innych, takich jak Ford i GM, którzy powiedzieli, że będą mieli adaptery w przyszłym roku, Fisker mówi o pierwszym kwartale 2025 r.:
- „Od pierwszego kwartału 2025 r. klienci firmy Fisker będą używać adaptera NACS do podłączania ładowarek Supercharger. Fisker później zaktualizuje inżynierię pojazdu, aby uwzględnić gniazdo NACS”
Tesla ogłosiła w zeszłym roku, że otworzyła swoje zastrzeżone złącze ładowania, aby spróbować uczynić je standardem branżowym w Ameryce Północnej .
Jak widać za rok do dwóch lat, zapewne ponad 90% producentów aut i sprzętu, oraz operatorzy sieci ładowania na terenie Ameryki Północnej zdecydują się na przyłączenie i zastosowanie złącza wymyślonego i opatentowanego przez Teslę.
Wydaje się że nawet sama Tesla i Elon Musk nie spodziewali się takiego obrotu sprawy. Można powiedzieć że NACS właściwie „sprzedaje” się samo.