Leapmotor na dobre wkracza do Europy. Ma dużo do zrobienia
Kluczową postacią w zespole zarządzającym jest CEO Tianshu Xin, były dyrektor Stellantis China. Doświadczony menadżer teraz stawia pierwsze kroki na rynku globalnym.
Globalne aspiracje
Z zaplanowanym startem w czwartym kwartale br. Leapmotor International B.V. przygotowuje się do wejścia na rynek europejski z modelami T03 i C10, mając w perspektywie ekspansję na rynki Indii, Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryki Południowej.
Ambitny plan ma na celu konkurowanie z chińskimi markami BEV na kluczowych rynkach i przyspieszenie sprzedaży produktów Leapmotor poza Chinami.
Przygotowania do ekspansji
W październiku 2023 roku Stellantis zainwestowało blisko 1,5 miliarda euro w zakup około 21% udziałów w Leapmotor. To finansowanie umożliwiło utworzenie Leapmotor International, które otrzymało wyłączne prawa do eksportu, sprzedaży oraz produkcji produktów Leapmotor poza Wielkimi Chinami.
Strategia dystrybucji rozpocznie się szerzej od września 2024 roku, początkowo rozlewając się na Francję, Włochy, Niemcy, Holandię, Hiszpanię, Portugalię, Belgię, Grecję i Rumunię. Inicjatywa będzie wspierana przez krajowych menadżerów oraz 200 punktów sprzedaży do końca tego roku. Liczba takich punktów ma wzrosnąć do 500 do roku 2026.
Wartość i oczekiwania
Pod koniec br. Leapmotor International planuje rozszerzyć swoją obecność na rynki Bliskiego Wschodu i Afryki, w tym Turcję, Izrael i francuskie terytoria zamorskie, oraz rynki w Australii, Nowej Zelandii, Tajlandii, Malezji i Indiach, a także w Ameryce Południowej, w tym w Brazylii i Chile.
Zarówno Leapmotor, jak i Stellantis mają nadzieję, że współpraca przyniesie widoczne korzyści. Dzięki zaawansowanej technologii i produktom Leapmotor oraz wsparciu Stellantisa w zakresie kanałów zagranicznych, usług i marketingu, Leapmotor ma szansę zostać szanowaną firmą produkującą inteligentne pojazdy elektryczne na światową skalę.
Komentarze