Lojalność klientów marki Tesla jest naprawdę imponująca. Wielu z użytkowników tych aut, mimo że czasami mają oni ze swoimi samochodami problemy, jak z każdą inną przecież marką samochodów, deklaruje, że ponownie również zakupiliby Teslę, i to bezapelacyjnie.
Lojalność co do marki w przypadku Tesli w maju 2022 roku wyniosła ponad 63%, był to wynik o 100% lepszy niż przed rokiem, kiedy to Tesla mogła pochwalić się wynikiem niecałych 30%.
Jak możemy przeczytać na Tesmanian.com: "Lojalność marki Tesla w USA w maju 2022 r. wyniosła 63%, co według S&P Global jest wyjątkowe, patrząc z niemal każdej perspektywy. To ponad dwukrotnie więcej niż w maju 2021 roku, kiedy wynosiła 29,4%. Ponadto jest to najwyższa lojalność wobec marki nie tylko wśród marek luksusowych, ale wśród wszystkich marek w branży w miesiącu maju. Ten wynik lojalności jest o 12,3 punktu wyższy od drugiego Lincolna w segmencie samochodów luksusowych. To już dziewiąty miesiąc z rzędu, kiedy lojalność Tesli przekroczyła 60%. Co więcej, Tesla jest jedyną marką, która przekroczyła 60-procentowy próg lojalności wobec marki między 2021 a majem 2022 r., w czasie, gdy cała branża motoryzacyjna cierpiała z powodu niedoborów komponentów."
To jest bardzo dobry wynik, godny pozazdroszczenia a przez innych producentów, naśladowania, oczywiście w miarę możliwości. Myślę, że mamy tu sytuację bliźniaczą z tą która lata temu, miała miejsce w przypadku giganta z Cupertino, czyli firmy Apple. Mimo że Iphone to nie jest doskonałe urządzenie, miliony ludzi na świecie nie wyobrażają sobie używania innego sprzętu niż właśnie to z logiem jabłka. Tutaj mamy to samo, jeśli ktoś raz spróbuje Tesli, przejedzie się nią, chociaż przez krótki czas, pozna jej zalety w czasie jazdy, pozna jej zalety praktyczne jak przestrzeń bagażowa, oraz pobawi się ekranem głównym, można powiedzieć, że już nigdy nie będzie chciał jeździć tradycyjnym autem z silnikiem spalinowym, jeśli ktoś pojedzie Teslą na wakacje, pozna co to sieć Supercharger, nie będzie już chciał jeździć na stacje benzynowe.
Może nie będzie to 100% osób, ale zaryzykuję stwierdzenie, że liczba zwolenników Tesli zbliży się do 90%, po ich zapoznaniu się z możliwościami tego auta, i to niezależnie od modelu. Zapewne procent lojalnych klientów jeszcze się zwiększy z czasem osiągając, kto wie, może 70 lub nawet 80%. Byłoby to coś niezwykłego na rynku konsumenckim...
Źródło: Tesmanian.com