Jak się okazuje, Tesla naprawdę popracowała nad nową odsłoną Tesla Model 3.
To fakt niezaprzeczalny.
Na dzisiejszym filmie możecie obejrzeć, jak Mat Watson z Carwow, sprawdza miedzy innymi zawieszenie i porównuje je do starej trójki.
Czy ktoś jeszcze zechce Model 3 - old version? Oto jest pytanie.
To żart oczywiście, bo stara trójka to naprawdę bardzo dobre elektryczne auto. Ale nie zmienia to faktu, że nowa trójka, bije starą na głowę w wielu aspektach, ale w końcu tak chyba miało być!
Wyciszenie to rzecz bardzo ważna, szczególnie w cichym elektryku, który nie generuje odgłosów silnika spalinowego.
Mamy więc w nowej trójce inne zawieszenie. Zmienione i lepiej działające. Mamy zmienione sprężyny, oraz inne elementy, które wpływają na to, że nowa odsłona Modelu 3 lepiej sprawuje się na nierównościach, ale przede wszystkim lepiej je wytłumia, a przecież o to chodzi.
Mamy lepsze wyciszenie kabiny.
- 20% ciszej, jeśli chodzi o odgłosy wiatru z zewnątrz
- 30% ciszej, jeśli chodzi o odgłosy środowiska zewnętrznego
- 20% ciszej, jeśli chodzi o odgłosy dochodzące z podwozia i nadkoli auta.
Jak to osiągnięto?
Między innymi tak, że Tesla zastosowała nowe akustyczne szkło. Podwójne szyby w przednich jak i tylnych drzwiach, oraz podwójna szyba tylna, zrobiły jak widać robotę. Uśredniając wyniki pomiarów, można przyjąć że nowa tesla Model 3 jest o 25% bardziej cicha od poprzedniczki, jeśli chodzi o wyciszenie kabiny pasażerskiej i docierające do niej odgłosy "świata zewnętrznego".
Jest więc znacznie ciszej i znacznie bardziej komfortowo, jeśli chodzi o pracę zawieszenia. Jak będzie z zasięgiem w "real world" oraz innymi aspektami jazdy? Zapewne dowiemy się już wkrótce z miliona testów, które przeprowadzą zarówno znani w świecie elektromobliności youtyberzy, jak i pierwsi użytkownicy Modelu 3 w odsłonie Highaland.