W 2020 roku, od 15 czerwca, Tesla wprowadziła nowy Model swojego auta. Dokładniej mówiąc jest to bardziej nowa odsłona, lubianego i cenionego na rynku Modelu S w wersji 100D. Bateria 100 kWh mogliśmy docenić w tym modelu już od 2016 roku, kiedy to pojawiły się pierwsze pakiety w tym rozmiarze. Przez 2017, 2018 i 2019 rok pakiety te były usprawniane, ich zasięgi rosły jak i efektywność Tesli Model S rosła.
Wprowadzenie wersji Model S Long Range Plus otrzymają nową ocenę, tym razem aż 402-milową, (640 km) według amerykańskiej agencji EPA. Tesla zmieniła bardzo dużo w swoim aucie. Poniżej znajduje się dokładny opis tego co zostało usprawnione w nowej wersji Modelu S.
Znacząca redukcja masy:
Masa jest wrogiem zarówno wydajności, jak i oszczędności, a minimalizacja wagi każdego komponentu jest stałym celem zespołów projektowych i inżynierskich Tesli. Kilka cennych lekcji z projektowania technicznego oraz technologii produkcji Modelu 3 i Modelu Y zostało teraz przeniesionych do Modelu S i Modelu X. Odblokowało to nowe obszary redukcji masy, zachowując jednocześnie doskonałe wrażenia i osiągi obu pojazdów. Dodatkowe oszczędności wagi osiągnięto również dzięki standaryzacji własnej produkcji siedzeń Tesli i lżejszym materiałom użytym w naszych akumulatorach i jednostkach napędowych.
Nowe koła i opony „Tempest” Aero:
Najnowsze koła aerodynamiczne o szerokości 8,5 cala zmniejszają opór aerodynamiczny w porównaniu z poprzednimi kołami modelu S Long Range, a w połączeniu z nową, niestandardową oponą zaprojektowaną specjalnie w celu zmniejszenia oporów toczenia, zapewniają poprawę o 2% do całego zakresu zasięgu.
Zwiększona wydajność jednostki napędowej:
W tylnym napędzie indukcyjnym AC Tesla zastąpiła mechaniczną pompę olejową, elektryczną pompą olejową, która optymalizuje smarowanie niezależnie od prędkości pojazdu w celu zmniejszenia tarcia. Dalsze ulepszenia przełożeń w przednich synchronicznych silnikach reluktancyjnych z magnesami trwałymi, wspólnych z Modelem 3 i Modelem Y, zaowocowały dalszym zwiększeniem zasięgu o 2% podczas jazdy po autostradzie.
Maksymalizacja hamowania regeneracyjnego:
Najnowsza funkcja jazdy, HOLD, łączy hamowanie regeneracyjne silnika z hamulcami fizycznymi, aby zatrzymać samochody poprzez zwolnienie pedału przyspieszenia. Aby zapewnić płynne zatrzymanie samochodu, hamowanie rekuperacyjne działa teraz przy niższej prędkości i spowolnieniu, wysyłając więcej energii z powrotem do akumulatora, jednocześnie umożliwiając prowadzenie jak żaden inny samochód.
Wszystkie te zmiany spowodowały że nowa odmiana Tesli Model S, jest zdecydowanie lepszym autem elektrycznym niż poprzednia wersja 100D, mimo że starsza wersja już była bardzo dobra, bardzo wydajna i bardzo szybka, nowa odmiana zawierająca te wszystkie zmiany i ulepszenia, okazała się zdecydowanie bije poprzedniczkę i to w każdym aspekcie użytkowania auta.